Melhus19 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 hvordan imponerer man på sesjon? vil bli grensevakt;) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 gjøre det bra på testene og si at du er motivert for tjeneste. er ikke lett å imponere på sesjon, data blir skrevet inn i ett program, så henter noen andre det ut senere. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 gjøre det bra på testene og si at du er motivert for tjeneste. er ikke lett å imponere på sesjon, data blir skrevet inn i ett program, så henter noen andre det ut senere. ..... og de som henter det ut senere (VPV) ser nødvendigvis ikke så alt for mye på den dataen som er skrevet. Det jeg ville gjort er som aklla sier er å si at du er motivert og at det er GSV du ønsker. Det er også viktig at du viser motivasjon til VPV, med å ringe de (03003) og be de sette deg opp på GSV rekrutten. Dette kan du gjøre i desember. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hvorfor imponere på sesjonen? Du får tidsnok vist hva du kan/vil på rekrutten, og det er i bunn og grunn hvor glade befalet er i deg som teller etter 8 uker.. Lenke til kommentar
Unifaun Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Si at du ikke vet om du vil inn eller ikke. Da blir du plassert i garden sånn som meg. Siviltjeneste ftw! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Si at du ikke vet om du vil inn eller ikke. Da blir du plassert i garden sånn som meg.Siviltjeneste ftw! er ingen fasitsvar på hvor man kommer hvis man sier det. han vil heller ikke inn i garden, og godt er det GSV har vel etter det jeg vet egen rekrutt, så man vet om man får mulighet til å komme dit lenge før man drar ut i rekrutten. er ikke sikker på det med GSV og rekrutt, men mener jeg hørte noe slikt en gang. Lenke til kommentar
Mr_Mellingen Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 er vel som sagt ikke så mye du kan gjøre for å imponere på sesjonen bare gjør det bra på rekrutten så kommer du nok inn Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Hvorfor imponere på sesjonen? Du får tidsnok vist hva du kan/vil på rekrutten, og det er i bunn og grunn hvor glade befalet er i deg som teller etter 8 uker.. Funker ikke sånn i hæren. Der må du bli plassert der du vil være, før rekrutten. Til trådstarter: Gjør det så godt som mulig på evnetesten. Det er det eneste du kan gjøre. Hva du sier har ingenting å si. Med en gang du har vært på sesjon, ringer du vernepliktsverket (03003) og sier du vil til GSV. Så sier de sannsynligvis "ok", og det er i boks. Gjør det ikke det, så ringer du igjen neste dag. Endret 15. oktober 2008 av Herrbrun Lenke til kommentar
Penny Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Få god nok score til at du ikke er diskvalifisert fra noen type tjeneste, deretter tar du kontakt med avdelingen du vil til. VPV slenger folk i alle retninger uten tanke for hva de har ønsket seg. Jeg var på sesjon med to fra klassen og fikk derfor oversikt over ønsker og hvor innkallingene kom fra. Samtlige hadde full pott på helse og minimum 7 på evner. Søkt på sesjon: Meg: 1. Kavaleri 2. Sjø Venn1: 1. Ingeniør 2. Luft Venn2: 1. Kavaleri 2. GSV Innkallinger: Meg: Luft Venn1: Kavaleri Venn2: Ingeniør Altså, sesjon på samme dag, alle like kvalifisert til alle tjenester, likevel fikk ingen det de ønsket seg. Hvor mye arbeid ville det vært å gi oss det vi ønsket? Vi fikk alle byttet oss til riktig ved å ringe inn i ettertid. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Penny: Det er vpv du må ringe etter sesjon, ikke den avdelinga du vil til. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Penny: Det er vpv du må ringe etter sesjon, ikke den avdelinga du vil til. Stemmer. 03003 Lenke til kommentar
BUDS Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Penny: Det er vpv du må ringe etter sesjon, ikke den avdelinga du vil til. Det er samme hvor du ringer, jeg fikk endra mine ønsker ved å ringe direkte til avdelingen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Når jeg ringte avdelingen skjønte de ingenting, men ok. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Det funker sikkert å ringe begge steder, men skulle jo tro at det er mye lettere å ringe direkte til de som styrer med hvem som skal hvor, altså VPV. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Rekrutten på GSV har vanligvis vart i ca en måned. Men det er mye omlegginger der oppe for tiden, tror kanskje rekrutten blir lengre samtidig som man kutter hardt ned på antall øvelsesdøgn. Graden av "hating" blir i hvert fall mindre og mindre for hver kontigent som går. Akkurat det å komme seg til gsv er ikke noe problem så lenge du har ok+ syn, og ryggen ikke er helt fucka. Det sies at man må ha høy score på alt det fysiske, noe mange har, men det er mange unntak som bekrefter regelen for å si det sånn. De som ryker ut av utdanningskompaniet er de som ønsker seg bort, de som er i dårlig form(dvs; ute av stand til å holde følge med de aller fleste), de som er uheldige og klønete i ALT de gjør og de som gjennom handlinger og holdninger opptrer på en slik måte at de aldri vil bli skikket for noe som helst ansvar whatsoever. Altså, klarer du å henge med fysisk og psykisk går det helt fint, ingen som overføres fordi de springer tremila på 16-17min på innrykk. Og vis initiativ og gode holdninger i felt, husk at befalet alltid ser deg Lenke til kommentar
Melhus19 Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 er forresten grensejeger og grensevakt det samme? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Nja. Grensevakten er avdelingen/stedet, mens grensejegeren er personen. De to blir kanskje brukt til litt om hverandre men du snakker ikke om at det er plassert x antall grensevakter langs grensen, men x antall grensejegere. En grensepatrulje består av 4 grensejegere, ikke 4 grensevakter. (muligens 3, husker ikke i farta). Og så snakker man om "grensevakta" i Finnmark. Lenke til kommentar
Melhus19 Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 men er det grensejeger på samme måte som marinejeger og fallskjermjeger, slik at du må være sikkelig atletisk og sterk og sånn for å komme inn?? for da tror jeg at jeg sliter:S hehe Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Nei. er du i gjennomsnittlig form kommer du inn. Det er tungt psykisk, og det er viktig å ikke være heeelt ute og kjøre (slik som meg ), men dut renger ikke å være atlet. Det var kanskje sånn for et tiår siden, men de har lempet på kravene de siste årene. De sier selv på GSV at de ikke selekterer folk, de kvalifiserer dem. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Enig med siste taler, det viktigste er at man har bra progresjon gjennom hele utdanningen. Det stilles ikke store krav til styrke, det som gjelder er at man klarer å bære tungt over tid uten å kollapse. Noe som går fint for vanlig, frisk norsk ungdom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå