PyrionZ Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Har slitt skikkelig med å ikke spise godteri, sjokolade osv. Sjokolade jeg spiser mest om jeg først eter det. Men, kan jeg kjøpe sånne nøtteblandinger, og spise dette for å dekke behovet? Er det sunnere i det hele tatt? Tenker på blandinger med rosiner, og anna tørka frukt; p Takker for svar; ) Lenke til kommentar
corry Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 det burde vel være litt sunere har litt annen type søtning i det. men en ting jeg også kan anbefalle er krom. finnes på apoteket og helsekosten og vil (som regel, kommer ann på kroppen din) hindre en del av søt sugen. fant en type som fungerte bra for meg, men ikke alle typer er like bra så du må nesten prøve deg ut og spørre deg fram Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Kan du utdype detta Krom greiene litt mer? Lenke til kommentar
corry Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 krom kommer i tablettform eller i kapsler, som du tar som regel 2 stk av om dagen er et tilskudd akkurat slik som jern, c-vitaminer osv og er helsekost, så ingen bivirkninger og hjelper mot sugen du får. da jeg gikk på de hadde jeg den vanen av å gå til goderi hylla å se, men endte opp med å ikke kjøpe noe, rett og slett fordi jeg ikke lenger hadde lyst på, har også hørt om de som blir kvalme fordi de spiste sjokolade når de gikk på krom tabletter er det noe mer du lurer på? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg pleier å dekke over søtbehovet mitt med sorbetis eller bananer, søt frukt generellt fungerer veldig bra for meg ihvertfall Lenke til kommentar
Coa Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Pleier å spise sukkerfri tyggis eller halstabletter. Fungerer fint. Spiser også nøtter hvis jeg har det Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Så nøtter er ikke usunt? med i forhold til sjokolade? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ifølge denne artikelen er nøtter ganske sunt Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Da blir det nøtter og tørka frukt fremover. Så skaffer jeg noe Krom etterhvert. Takker så meget folkens;D Lenke til kommentar
-Zoso- Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 er jo en del karbs i tørka frukt tho.. Jeg tar krom hver dag og sørger for at jeg alltid får i meg en banan og et eple.. har nesten ikke sukkersug i det hele tatt.. (hadde MYE sukkersug før)... Kutt ut brus, det gjør deg enda mer sukkersugen! er det helt katastrofe drikker jeg saft, haha... ellers er ikke mitt problem godis, det er å ikke ta en pils eller 10 i helgen.. bah det ødeleger mye av treninga Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Vel... om du tenker å kutte godteri for å være sunn, kan nøtter og tørket frukt være en idé. Dog er det utrolig mye sukker i tørket frukt og tilsvarende mye sukker i nøtter, så vær forberedt på at du kan legge på det. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Fått med meg at det er sukker og greier i det. Men, for å dekke sukkerbehovet, så tar jeg bare en neve om dagen. Så, tviler på at jeg kan legge på meg av det. I forhold til sjokolade og slikt. Skal også skaffe meg noen Krom tabletter. Lenke til kommentar
HelioX Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Krom hjelper deg med å stabilisere blodsukkeret, noe som igjen vil dempe søtsuget, så det er verdt å forsøke det. Nøtter og mandler inneholder mye fett i tillegg til proteiner og karbohydrater, så de er geniale som energikilde som varer en stund. Tørket frukt er jeg generelt ikke så veldig begeistret for, siden de bruker svoveldioksid (E220) som konserveringsmiddel. Mye bedre å spise en frisk frukt i stedet og heller kjøpe en miks som ikke inneholder tørket frukt. Kjøp de blandingene som ikke inneholder salt, de er de sunneste. Endret 17. oktober 2008 av HelioX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå