Gå til innhold

Kjøp av Samsung LE40A656: MPX vs XD vs Amentio vs Netshop? [Løst! Komplett danket alle ut!]

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe meg Samsung LE40A656. Prisen ligger på 8995/- hos MPX, XD og Amentio og 9195/- hos Netshop. Spørsmålet mitt er: Hvor hadde dere kjøpt dere denne TVen?

MPX og XD er jo blitt kjøpt av Komplett, så det er ikke så stor forskjell mellom dem når det gjelder kundeservice og garanti-saksbehandling (eller)? Jeg bor i Bergen og lurer på om en av disse nettbutikkene har avtale med noe serviceverksted i Bergen slik at man slipper å sende TV via POSTEN til dem hvis et eller annet er feil.

Hva med leveringstid? Jeg har hørt at Amentio tar litt tid med levering, stemmer dette?

Jeg har lest en del erfaringer med alle disse nettbutikkene på prisguide; ble bare forvirret :dontgetit:. Det er så store variasjoner her, derfor ville jeg bare høre med dere om dere har noe erfaring (positiv eller negativ) med en av disse?

På forhånd takk!

Endret av LuckySingh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefale deg å kjøpe den ifra en forhandler som selger ifra Samsung Nordic, og ikke sån paralell import.

anbefaler deg å lese denne pdf filen ifra samsung.no

Forskjellen ifra en samsung tv og en samsung tv.

Elkjøp,Lefdal og Ekspert skal være Samsung Nordic forhandlere som jeg vet om hvertfall.

Ved å kjøpe en Samsung-TV som er kvalitetssikret av Samsung i Norden er man

garantert:

• norsk menysystem på TV-en – gjør det lettere ved installasjon og navigasjon

• at norsk bruksanvisning medfølger – gjør det lettere for den som vil lære seg

mer på norsk

• nulltolleranse mot pikselfeil – Samsung i Norden har gått et steg lenger, og gir

deg en ny TV om du har en eneste pikselfeil på en 26-tommers TV eller større.

Den vanlige garantien tillater et antall pikselfeil.

• at miljøavgifter er inkludert – Samsung i Norden garanterer at miljøavgiften er

betalt. Det gir forbrukeren sikkerhet om at gjenvinningsavgiften er betalt og at

samfunnets gjenvinningssystem etterleves.

• at tekst-TV fungerer korrekt

• Prestisjeservice i hjemmet neste arbeidsdag for forbrukere som bor i Norge

dersom deres 40-tommers TV må ha service

• Henteservice i hele landet om TV-en må repareres. 32 tommer og oppover.

Endret av baddis
Lenke til kommentar

Tusen takk for ditt svar baddis! Jeg er godt klar over forskjellen mellom nordisk versjon og paralell import, men synes ikke at det er verdt 4000 kr. i pris forskjell når du uansett har 5 års reklamasjonsrett og 14 dagers angrerett (hvis det er pixelfeil). Så jeg skal kjøpe denne Tven fra en av disse nettbutikkene! Men takk for at du påpekte dette!

Nå ser jeg at Komplett har satt prisen ned til 9190/-. Altså nå er spørsmålet : Netshop vs. Komplett vs. Amentio (kanskje?)???

Lenke til kommentar
Tusen takk for ditt svar baddis! Jeg er godt klar over forskjellen mellom nordisk versjon og paralell import, men synes ikke at det er verdt 4000 kr. i pris forskjell når du uansett har 5 års reklamasjonsrett og 14 dagers angrerett (hvis det er pixelfeil). Så jeg skal kjøpe denne Tven fra en av disse nettbutikkene! Men takk for at du påpekte dette!

Nå ser jeg at Komplett har satt prisen ned til 9190/-. Altså nå er spørsmålet : Netshop vs. Komplett vs. Amentio (kanskje?)???

Kjøp hos Komplett du det virker jo som om de er solide og kjøper opp andre og dette kan gå utover Netshop til slutt og kanskje de vil gå konkurs og da står du der uten garantil og reklamasjonsrett....

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Tusen takk Jada-jada for ditt innspill! Jeg tenker i samme retning :yes:!

Komplett er jo den mest solide av dem. Men jeg fant ut at Amentio selger to forskjellige versjoner nemlig LE40A656A1FXXC for 8995/- og LE40A656 for 10513/-. Er det noen som kunne bekrefte at denne siste er en nordisk versjon altså med pixel garanti og andre fordeler :dontgetit:? Det er ikke noe XEE til slutt på denne modellen heller! Men det kan godt være at det er bare utelatt. Prøvde å ringe Amentio, men de er stengt nå! Og jeg ville gjerne bestille i kveld slik at jeg har sjanse å få den før helgen :roll:.

Jeg snakket med Komplett og fant ut at de har avtale med et verksted her i Bergen hvor jeg kunne levere TVen for reperasjon hvis det er behov, så dette er veldig bra for meg. Men jeg lurer på om det er vanlig/mulig at LCD får pixelfeil etter noen (mer enn 14) dagers bruk? og hvor ofte får LCD pixelfeil nå for tiden? I andre ord : Er det verdt 1500/- Kr. for pixelgaranti + andre fordeler med nordiske versjonen?

Lenke til kommentar

Ingen nettbutikker selger nordiske modeller grunnet de gode avtalene el kjedene i Norge har med Samsung og de ikke klarer å konkurere på pris uten å importere fra andre land. Om du syntes 1500,- er verdt garantien og fordelene du får ved å kjøpe en nordisk modell må du nesten avgjøre selv men jeg hadde garantert kjøpt nordisk. Det finnes faktisk ikke noe mer irriterende/frusterende en og evt få en tv med 4-5 døde pixsler og jeg kan love deg at da er 1500,- ikke et tema lenger ;) Kjøper du på Elkjøp så får du jo også 30 dagers returett som er veldig kjekt å ta med seg kontra 14 dagers angrefrist som du da evt må betale dyrt for å retunere ved nettkjøp.

Lykke til og det er et godt LCD valg.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Ja, du hadde helt rett at det ikke var en nordisk versjon, ringte i dag til Amentio og fikk bekreftet at ingen av disse to var nordisk versjon (ble fortalt at prisforskjellen er på grunn av forskjellige leverandører :dontgetit::roll:!)

Da var valget enkelt: å kjøpe ikke nordisk versjon fra Komplett, prisforskjell på 4000 Kr. er jo ganske stor!

Så jeg bestilte en i dag morges, men etter en time oppdaget jeg en demo på samme modell med 25% rabatt, og ringte med en gang til Komplett og fant ut det ikke var noe pixelfeil eller noe annen type feil på denne demoen (den hadde bare vært på reperasjon og nå virker alt som det skal). Derfor avbestilte jeg den vanlige og tok sjansen på denne demoen og bestilte den. Demoen kostet 2295/- kr. mindre som er bra hvis det ikke er noe galt med denne. Hvis jeg oppdager noe feil med denne så er det bare å sende den tilbake innen 14 dager (angrerett). Nå gleder jeg meg til den kommer :new_woot:!

Tusen takk til alle som kom med deres innspill!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...