Bear^ Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Republikken Hålogaland ville selvfølgelig hadt sine eksportvarer. Vi kan eksportere skikkelig brennevin både som drapsmaskin for hjerneceller og avfetting av oljete maskiner, skikkelig godt tørrfisk som søringene bare kan drømme om i tilegg til geriljavirksomhet hvor vi krever gode pengesummer for å sende forvillete sørlands turister hjem igjen. Geriljavirksomhet og kidnapping av søringer i lofoten tror jeg kunne bli en rimelig godt inntektskilde. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ja huffameg. Tenk å bo i samme land som de som bor lenger sør. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Håpar at Oslo blir til den nye staten: New Pakistan. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hvem sier at oss i sør egentlig vil være del av samme land som Nord-Norge? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Dette høres ut som et fint forslag for sør. Ikke glem at det blir brukt mye mer penger i nord enn i sør beregnet per person. De mangler også infrastruktur og lønnsomme jobber. Reinsdrift f.eks. er lite lønnsomt. Kommer dette gjennom vil de komme et par år senere tiggende om å komme tilbake igjen. PS: Ikke tro at jeg ikke liker nord-norge. Det er veldig fint der. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Som halv nordlending så kan jeg bare skrive under på at det er liksom et eget folkeslag der oppe, og når man kommer over polarsirkelen er det ikke i tvil om at man har havnet i en annen kultur enn i Sør-Norge. Så om det hadde kommet en landegrense der, så hadde det vel ikke forandret så mye. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Ja til et selvstendig Nord-Norge! Så slipper vi i sør den utgiftsposten; lurer litt på hvordan det skal gå med et land hvor store deler av befolkningen lever på trygd, og en enda større del er alkoholiserte fiskere. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Så slipper vi i sør den utgiftsposten; Nei vent! Nord-Norge har uante reservar av gass og olje som kan koma godt med i lommebøkene til oss søringar! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Er en del olje utenfor Lofoten og Vesterålen. Vi skal vel ha kontroll over Svalbard også Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Vestlandet, Trøndelag og Nord-Noreg kunne gått saman til éin stat, med Trondheim som hovudstad. er litt imot vestlandet også, de stjeler også ufattelig mye resurser i for av fisk. er fullt av alesund merka trålere her oppe. trødelag er IKKE midt norge. midt i norge er vel Mosjøen. å kalle trøndelag for midt norge, da kan man heller kalle fauske/narvik området for midtnorge Nord i landet har mye større mulighet og overleve på egenhånd enn øst. Ja til et selvstendig Nord-Norge! Så slipper vi i sør den utgiftsposten; lurer litt på hvordan det skal gå med et land hvor store deler av befolkningen lever på trygd, og en enda større del er alkoholiserte fiskere. hvorfor ser mange slik på folk fra nord? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Man kan vel ikke forvente noe annet syn av mennesker foret med løgner gjennom morsmelken Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Sør og Nord-Trøndelag burde seriøst slås sammen. Det eneste som er synd, er at alt av administrasjon kommer til å bli flyttet til Trondheim. Så burde nordmøringene også joine trøndelagen, siden de fleste av dem bare er skaptrøndere uansett. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Personlig så støtter jeg tankegangen, og navnet Hålogaland er like godt som noe annet. Syns jeg er meningsberettiget siden jeg selv er fra Nord-Norge. Men jeg er og var ikke for ett OL i Tromsø, heller tvert i mot, og det har jeg vært hele tiden. Millitært samarbeid med Nato er jo bare tull, da resten av eller rettere sagt staten Norge er medlem i Nato. Jeg ser heller for meg ett dypt og omfattende millitært og handelssamarbeide med Russland. Hålogaland vill sikkert komme overens med Russland angående Svalbard og Fiskeretigheter i nordområdene. Samtidig vill Hålogaland kunne bli så sterkt millitært sett, at man kunne når som helst gi søringene en rapp over pungen også med flathånden når man måtte ønske dette. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 trødelag er IKKE midt norge. midt i norge er vel Mosjøen. å kalle trøndelag for midt norge, da kan man heller kalle fauske/narvik området for midtnorge Selv om ikke Trøndelag er midt i Norge på centimeteren er det likevel Midt-Norge. Lenke til kommentar
Lukas Arnaz Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Tja. I det Nord-Norge blir egen stat så bryter det vel ut borgerkrig mellom Bodø og Tromsø om makten. Så kan vi søringan komme og plukke opp restene Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Nå er vi så heldige å bo i verdens fredeligste land. I vært fall i fjor. Hvorfor skal vi da begynne å sloss oss selv i mellom? Det er vel den menneskelige trangen som slår inn her. Nei, ta heller å start med oljeboring her i nord, tjen penger på det og bygg jernbane over hele landet. Narvik har allerde jernbane som går til Sverige, hvorfor ikke forsette strekningen fra Fauske (som ikke er lenger en 250 km unna) til Narvik slik at det blir en sammenkoblet bane? Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Utrolig tragisk foretak. Direkte herming av "Norge ut av Rogaland" som faktisk hadde hatt en sjangs uten resten av landet. Visste dere at Rogaland står for 64 % av Norges økonomi, men kun får tilbake 24 %? Nei, dere har det godt med oss rogalendinger i landet! Nord-norge kan bare drite i å få med seg penger for å stikke, jeg vil ikke ha jævlene med om de skal være så utakknemlige! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 syntes det er en glimrende ide, alle pengene går uansett ned til Sørlandet til byggeprosjekter der. når Oslo politikere som er eksperter på nordland men aldri har vært der snakker om de gode veiene vi har, den glimrende kollektivtransporten og alle trikkene vi har er det på tide å gi opp Oslo og Sørlandet. nord norge hadde tjent på å være en egen stat, med egne regler og større fokus på sin landsdel som alle vest får trondheim gjør. vil faktisk komme med en påstand at sørlandet og vestlandet sinker nordland Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ja men hva i helvette har dere å tjene penger på?! Fiske? Hah! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå