Kexxy er sexxy! Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Æ syns vi norlænninga kunn ha fådd blidd en egen stat ja.( ) Virker ikke som om dere folk i sør bryr dere så mye om oss her oppe i nord, ser jo det når det kommer til veiene så. Blir lovet mere og mere penger, men får vi noe mere? Nei. Alt skal brukes til å lage nye veier der nede og høyere lønn til stortingsfolket. Good luck! Stortinget lover i hytt og pine, men har du sett veiene her nede? Nope. Om det skulle bli en seriøs konflikt ut av dette ville det bli til at Nord-Norge må nøye seg med det de har nå. Nordland, troms og Finnmark har til sammen ca 10% av den norske befolkningen og vi i sør ville fått stor støtte gjennom internasjonale avtaler. Hvorfor skal dere i sør få "støtte gjennom internasjonale avtaler"? Har dere ikke nok med 90% av befolkningen og 3000 milliarder i oljefondet? Hvis de skal klare seg økonomisk så må de nok starte med atomenergi.Men uansett, planen er helt ugjennomførbar. Hvis de absolutt vil gjøre det bedre for Nord-Norge så får de gjøre det enklere å komme seg dit. Det er ikke for ingenting at hovedstaden ligger så langt sør, det er jo fordi Oslo ligger mye nærme det sentrale Europa, men det er på grunn av historiske hendelser. Atomenergi?! Hvordan skal vi overleve på det? Spise atomavfall? Har vi ikke nok med all vindkraften? Gi oss mere penger da! Så kan man nok få ordne framkost. Man kan ikke få til noe uten penger i fattige Norge. Ikke alle kommuner som har tog som går hver dag, og supermoderne ferger og alt det der. Alt skal jo sentraliseres, alt og alle skal flyttes inn i byene, og distriktene får mindre og mindre penger. Mindre penger til gamlehjemmene, sykehusene osv osv, nå har jeg hørt at det lokale sykehuset på Stokmarknes skal legges ned(noe jeg ikke er helt sikker på), og da må man vel helt til bodø/tromsø hvis man blir syk. Og det er ikke en bare rundtur rundt hjørnet. Ånei, vi fikk ikke OL, nå vil vi ikke være en del av Norge lengre BUHU! Typisk sippete nordlendinger. Og 40% av det såkalte "oljefondet". Heter "Statens pensjonsfond" og skal brukes til pensjon, så om dem skal ha 40% av det trenger dem også 40% av menneskene i landet, ikke av km^2. Og i utgangspunktet kan dem ikke bare ta landet fra Norge og ta med seg pengene, hva er det for slags pisspreik? Jeg kan gå med på at dem kan kjøpe nordnorge, men hvem skal finansiere det oppi der? Og at dem skal gjøre krav på pengene til Norge er vel ikke det lureste man kan gjøre når man vil virke seriøs med å bli "selvstendig" Ikke bare innvandrere som bruker rasismekortet for mye lengre nei "BUHU, Jeg er en sippete sørlending som sipper at nordlendingen sipper over noe..." Sippete nordlendinger? Ok, den kan jeg leve med, MEN, hvor får du det der "ikke bar innvandrere som bruker rasismekortet for mye lengre nei"? Hvem har sakt noe om rasisme? Er det raseskille når de vil skilles ifra Sør Norge? Skal vi ha noe ala apartheid(håper jeg skrev det rett) system her eller? Edit: så faktisk noen som sa noe om Russland og Nord-Norge. Hva har Russland med et selvstendig Nord-Norge å gjøre? Hvorfor skulle Russland bare komme her og ta Nord-Norge om vi ble selvstendig? Endret 15. oktober 2008 av FluffyPinkSheep Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Han mente nok rasismekort i utstrakt betydning. Mange nordlendinger sutrer over å bli diskriminert på lik linje med at mange innvandrere gjør det - og bruker rasismekortet. Lenke til kommentar
AmazinglyConfused Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 I så fall bør sør- og vestlandet danne egne land, for jeg har ofte store problemer med å forstå hva enkelte av dem sier. Så landet skal oppdeles etter dine behov? Det er ikke det jeg sier. Poenget mitt var at det kan være betydelige forskjeller i dialektene, så hvis det er "logisk" å dele inn etter språk og kultur, så kunne man like greit ha delt inn i mange små områder, mtp alle de ulike dialektene og ulike kulturene. Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Morsomt forslag, men totalt urealistisk. Dette kommer fra en ekte nordlending. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Del Norge i tre deler. Øst, nord og vest. Win win for alle! Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Del Norge i tre deler. Øst, nord og vest. Win win for alle! Ikkje for austlandet, for dykk har ikkje olje og gass i ein slik situasjon. Det har derimot vest og nord. Lenke til kommentar
Mr_Mellingen Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Frigata: hørt om handel eller? Lenke til kommentar
AmazinglyConfused Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hvilke ressurser hadde de da handlet med? Spør bare av ren nysgjerrighet. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Sjølvsagt har eg det. Men å handle med kvitsnipp-rasshøl frå austlandet hadde eg vore meget skeptisk til. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Del Norge i tre deler. Øst, nord og vest. Win win for alle! Ikkje for austlandet, for dykk har ikkje olje og gass i ein slik situasjon. Det har derimot vest og nord. Vi har thorium. Snart er det tomt for olje og gass uansett Lenke til kommentar
AmazinglyConfused Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Thorium?? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Såg eit innslag om energiutvinning i frå thorium her om dagen, og det vart påpeikt at slik utvinning var for kostbart til å kunne setjast i bruk nokonsinne. Dessutan ville ei slik energiutvinning føre til same type forureining som ved vanleg atomkraftutvinning. Men eg vet ikkje nok om temaet til å uttale meg eigentleg... Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Del Norge i tre deler. Øst, nord og vest. Win win for alle! Ikkje for austlandet, for dykk har ikkje olje og gass i ein slik situasjon. Det har derimot vest og nord. Vi har thorium. Snart er det tomt for olje og gass uansett Jeg er over 270 i mining og kan derfor mine rich thorium veins. Men om ikke lenge kan jeg mine fel iron og admantite. Endret 15. oktober 2008 av Bear^ Lenke til kommentar
Mr_Mellingen Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Del Norge i tre deler. Øst, nord og vest. Win win for alle! Ikkje for austlandet, for dykk har ikkje olje og gass i ein slik situasjon. Det har derimot vest og nord. Vi har thorium. Snart er det tomt for olje og gass uansett Jeg er over 270 i mining og kan derfor mine rich thorium veins. Men om ikke lenge kan jeg mine fel iron og admantite. hehe, wow eller age of conan du snakker om? :!: Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Nord vest øst og sør? ikke faen. MIDTNORGE skal også ut. TRØNDELAG UT AV NORGE Den fiktive organisasjonen/partiet har eksistert (som en spøk) i sikkert femten år blant de høyere kretser i Nord-Trøndelag. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Øøøy, nå ble jeg faktisk såra her. Vi har da bidratt med mye vi de siste ti-årene! D.D.E., Åge og Sambandet, Sodd, Margaret Berger, TNT, Stage Dolls, DumDumBoys, Rosenborg BallKlubb. ....Greit, ser den. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Vestlandet, Trøndelag og Nord-Noreg kunne gått saman til éin stat, med Trondheim som hovudstad. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Og den republikken skal me kalle Nidaros! ..Men hva skjer med at folk vil dele opp Norge i flere stater? : | Liker Norge som det er jeg \o/ Dessuten ser jeg ikke hvordan Nord-Norge skulle klare seg uten resten å landet (uten å kalle de direkte hjelpesløse), på samme måte som f.eks Trøndelag ikke ville ha gjort det uansett argumenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå