von-schnellfahrer Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Planlegger innkjøp av filtre til objektivene mine. Hittil har landskap- og naturbilder interessert meg mest, derfor prioriterer jeg filtre som egner seg best til dette. Under har jeg satt opp en liste over de filtrene som jeg fant mest attraktive. Jeg hadde blitt veldig glad om noen har tid til å kommentere denne listen, endte om det er anbefalinger til filtre som bør legges til eller nedprioriteres. Sirkulære polafiltre: - Hoya 67mm PRO1 Super HMC - Hoya 77mm PRO1 DIGITAL (til vidvinkelen min!) ND filtre: - Kenko 77mm Pro1 Digital ND 8x DMC - Hoya 67mm ND 4x (usikker på om denne er multi-coated) - Kenko 67mm Pro1 Digital ND 8x DMC EDIT: skrivefeil... Endret 14. oktober 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 For å spare litt kan du kjøpe alle filterne i 77mm og bruke en step-down. Men da får du ikke brukt solblender, og det vil du vel gjøre. Det ser ut som du har dekka det meste. Det finnes noen filtre som farger deler av bildet (fortrinnsvis himmelen) for effektens skyld, men det ser ofte ganske teit ut. Opp til deg om du vil bruke det. Utover dette kommer jeg ikke på noe mer meningsfylt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå