JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Hei, vi legger dette dødt nå. Jeg har faktisk prøvd Dell xps 1730 med T9300 og 8800Mgtx i SLI, D900 med Q6700 og 8800M gtx og M570+ med T9600 og 8800M gtx. Alle med 7200 rpm disk. Xps'en med SLI var den varmeste av disse. Jeg mener å huske at den var rimelig stille av seg, men at den ble i overkant varm av hva som er greit, både under maskinen, bak, og på overflaten ved tastatur og håndleddsstøttene. Men denne hadde SLI, og SLI med så kraftige kort blir varmt. D900 med quad på 65nm 105w, men med kun ett 8800m gtx kort, ble ikke så varm som dellen. Ved spilling i fire timer så var den varm på tastaturet, men ikke så varm som den xps'en jeg prøvde. Dernest lager den ikke noe særlig støy. Og med quad på 45nm, kan dette bli riktig så bra. M570+ har ikke jeg opplevd har blitt varm på tastatur, men på høyre håndleddsstøtte. Det er vel Harddisken som sitter der, men kan ikke huske at jeg opplevde det som ubehagelig. Nå har jo M570'en "dårligst" specs da, men er vel den kjøligste maskinen. Den bråker definitivt mest, men når jeg bruker den på skola (dvs akkurat nå venter jeg jo på å få tilsendt en ny en), så skrur jeg på silentmode, som fungerer bra. Helt tyst blir den ikke, men bra nok for klasserom. akkurat , så husk støyvern og asbesthansker;) La oss nå se hvordan han som har lest seg til all erfaring bedømmer dette. og nei, det er DU som pumper ut av deg alt mulig dritt uten substans. tilbake til diskusjonen; på M570èn kan du styre viftene manuellt ved Fn+F1/F2 , valget er middels/auto/fullspeed viftehastighet. Endret 19. oktober 2008 av JegHarMangeRareSpørsmålJeg Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Fn+1 (ikke fn+f1) fungerte i hvertfall. Da dro viftene på for fullt. Var noen som sa at Fn+ 2eller3 skulle gi middels hastighet, men dette er vel vanskelig å høre. - For sagers teknikere har sagt at selv om den går på middels, så skrur den seg til auto hvis tempereaturen blir for høy. Men trykk fn+1, og viftene går på fullt. Trykk samme kombo igjen, og viftene går tilbake til auto. Lenke til kommentar
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Fn+1 (ikke fn+f1) fungerte i hvertfall. Da dro viftene på for fullt. Var noen som sa at Fn+ 2eller3 skulle gi middels hastighet, men dette er vel vanskelig å høre. - For sagers teknikere har sagt at selv om den går på middels, så skrur den seg til auto hvis tempereaturen blir for høy. Men trykk fn+1, og viftene går på fullt. Trykk samme kombo igjen, og viftene går tilbake til auto. Tror det var en 2-3 bioser tilgjengelig da jeg hadde den, var forskjellig vifte styring på alle.. den nyeste hadde ikke manuell viftestyring, kun auto,, og så var 1 slik du sier ja, og den første hadde forskjellige moduser. Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Når hadde du den? Har du den ikke nå? Hadde du M570RU? Lenke til kommentar
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Når hadde du den? Har du den ikke nå? Hadde du M570RU? jepp, har hatt 2 M570RU, som jeg vidresolgte. tror jeg hadde den første rundt mai, og den siste engang i juli. Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Ikke fornøyd med maskina eller? Lenke til kommentar
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ikke fornøyd med maskina eller? Nei egentlig ikke. Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hvorfor ikke det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå