Gå til innhold

Hvorfor smaker glasscola så mye bedre?

Pokey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Sammo Hung syns nok plast Cola er best (han ble nemlig kutta i ansiktet med en glass Cola ;)

"Glass er oppskrytt!"

Ja da kan man jo likegodt demontere vinduene dine og så kan du være uten vinduer om vintern ok ? ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Cola på sånn automat som de har på Shell etc. Bare ekstrakt som blandes med vann og kullsyre mens det tappes. Hvis du følger med på tappingen ser du at det er like mye vann som brus som kommer i koppen. Men det er sikkert helt udrikkelig uten vannet. Blir som ublandet saft tipper jeg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Boks-colaen de selger i norge smaker dritt i forhold til den tyske som ble solgt på grensa før.

Min rangering av cola:

Nr. 1 : The one and only boks fra US of A. (Kjøpes når jeg er i statene, de hadde den også på grensa før).

Nr. 2: Boks fra Tyskland.

Nr. 3: Resten av bokscolaen (hovedsaklig norge og sverige).

Nr. 4: Cola på 1 l plast.

Nr. 5: Glasscola

Nr. 6: Bedervet cola på 0,5 og 1,5 liter flasker.

Selv har jeg drukket et par liter i løpet av livet mitt, selv om forbruket pr. dags dato er veeeldig redusert. Hører også med til historien at jeg som liten forarget noen pepsi promotører når jeg skrek høyt ut at denne brusen var best siden det var ekte coca- cola. :D

Lenke til kommentar

Kjøp dispenser brus i statene. Der har de kloret vannet slik at dispenserbrusen smaker svømmehallvann.

Jeg fikk med dispenserbrus når jeg bestilte en meny, tok en slurk og kastet hele dritten.

Klorvann er ikke akkurat det beste man kan drikke.

Lenke til kommentar
Etter nærmere vurdering av listen min ser eg at trenden jo mindre Cola det er jo bedre smaker det. Men det er også en sammenheng med materialet som brukes. Tykk plastikk(enoghalvliterflasker) smaker dårligst. Tynn plastikk(literflasker) smaker best(av plastikk). Mens når det gjelder materialene så er alu best, glass nest best og plastikk dårligst.

Når vi derimot heller innholdet over i noe annet snur det seg(føler eg). Da er plastikk bedre enn glass. Eg har faktisk enda ikke smakt Cola i fra glass som smaker bedre en Cola i fra plastikkglass.

Konklusjonen min er at det beste i livet kommer i små porsjoner ;)

Du har min stemme for president! En ekte Cola-forsker! Jeg er helt enig i at jo mindre det er, jo bedre blir det :p

Kanskje fordi man _vet_ at det er mindre, og derfor nyter man hver eneste slurk mer ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Hmm, skulle forsøkt å ta en double blind test på dette gitt, se om dere faktisk hadde klart å skille plastcola fra glasscola.

Tror jeg hadde klart det, iallefall glass og boks, men da må det drikkes fra boks og glass. Plast og glass er verre tror jeg :/

Lenke til kommentar
Hmm, skulle forsøkt å ta en double blind test på dette gitt, se om dere faktisk hadde klart å skille plastcola fra glasscola.

Tror jeg hadde klart det, iallefall glass og boks, men da må det drikkes fra boks og glass. Plast og glass er verre tror jeg :/

Hvordan skal du klare å IKKE kjenne forskjell på om du drikker fra en boks og om du drikker fra en glassflaske? Tidenes dårligste blindtest :D

Man må uansett bruke et nøytralt mellomlager, som et rent glass man heller colaen oppi, og drikker av umiddelbart.

Lenke til kommentar

Tror dette har lite med hva slags materiale som omgir drikken, men heller materialets evne til å holde temperaturen.

Som nevnt tidligere i tråden synes folk at Cola på boks smaker like godt som på flaske, og det er på grunn av alliminiumets gode temperaturegenskaper.

Hvis du tar tre glass og fyller dem opp med isbiter, og deretter Cola fra flaske, boks og glassflaske, lar glassene stå til drikken er ISKALD(!), vil du nok ikke merke forskjellen lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...