Pokey Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Som de fleste av dere sikkert skjønner så sitter jeg her foran PCen og drikker cola av glassflaske. Jeg kjøper vanligvis i glassflaske, selv om det koster 50 øre mere og har 17 ml mindre cola i seg, men den smaker jo mye bedre, så da kommer jeg til spørsmålet; Hvorfor? Hvorfor smaker Coca Cola bedre når den blir produsert i glassflasker? Jeg bare undret når jeg satt her og nøt min nye cola rett fra butikken. Endret 16. oktober 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ting smaker forskjellig i forskjellig embalasje. Prøv å drikk cola fra ei bøtte du, og se hvordan det smaker Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Cola på boks er jo faktisk mye bedre enn den på glassflaske igjen? Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Ting smaker forskjellig i forskjellig embalasje.Prøv å drikk cola fra ei bøtte du, og se hvordan det smaker Da må jeg kjøpe ei helt ny bøtte for å ikke få i meg grønnsåpe, og jeg kunne jo fått minst én hel glasscola for den prisen 0Ô Lenke til kommentar
fox Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Er det bare meg som synes at Cola smaker RART i glassflaske? Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Er det bare meg som synes at Cola smaker RART i glassflaske? Bare deg Bokscolaen er enda bedre enn glasscola, når den er kald. Men det er ikke alltid den er det :/ Også er det jo enda mindre i boksene. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Er det bare meg som synes at Cola smaker RART i glassflaske? Bare deg Bokscolaen er enda bedre enn glasscola, når den er kald. Men det er ikke alltid den er det :/ Også er det jo enda mindre i boksene. Cola i bøtte er klart best. Har du prøvd å putte fingeren nedi en tom colaboks på sommeren(helst i sola)? Det er sånn mikrobølgeovnen ble funnet opp(nesten). Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Er det bare meg som synes at Cola smaker RART i glassflaske? Bare deg Bokscolaen er enda bedre enn glasscola, når den er kald. Men det er ikke alltid den er det :/ Også er det jo enda mindre i boksene. Cola i bøtte er klart best. Har du prøvd å putte fingeren nedi en tom colaboks på sommeren(helst i sola)? Det er sånn mikrobølgeovnen ble funnet opp(nesten). Nei det har jeg ikke prøvd, men det skal jeg virkelig prøve. Go mikrobølgeovn! w00t! Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Kan vi varme gorby i en colaboks? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Kan vi varme gorby i en colaboks? hvis noen sier at det er mulig, så kan vi sende forslaget til mythbusters og så kanskje de tester det for oss Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Rangering av Cola-embalasje etter smak: 1. Boks 2. Glassflaske 3. Literflaske 4. Halvliterflaske 5. Enoghalvliterflaske Men i tillegg, for oss litt mer sofistikerte( ) så er det også forskjell på hvilkett glass man drikker Cola fra. Min favoritt er tynne plastkopper som man fikk kjøpt på Ikea tidligere. Uslåelig. Ellers er det værst i isoporbeger, og ikke minst i de Cola-glassene som McDonalds delte ut i sommer(disse er til tross veldig gode til Juice). Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 nomore får min støtte i rangering her! Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Kan vi varme gorby i en colaboks? hvis noen sier at det er mulig, så kan vi sende forslaget til mythbusters og så kanskje de tester det for oss Billy's Pan Pizza for the win. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Men noen som har svar på hvorfor det smaker forskjellig i forskjelig embalasje?? Anyhowz, øl tappet i colapappkrus som drikkes gjennom sugerør smaker balle!! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Etter nærmere vurdering av listen min ser eg at trenden jo mindre Cola det er jo bedre smaker det. Men det er også en sammenheng med materialet som brukes. Tykk plastikk(enoghalvliterflasker) smaker dårligst. Tynn plastikk(literflasker) smaker best(av plastikk). Mens når det gjelder materialene så er alu best, glass nest best og plastikk dårligst. Når vi derimot heller innholdet over i noe annet snur det seg(føler eg). Da er plastikk bedre enn glass. Eg har faktisk enda ikke smakt Cola i fra glass som smaker bedre en Cola i fra plastikkglass. Konklusjonen min er at det beste i livet kommer i små porsjoner Endret 14. oktober 2008 av nomore Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Men noen som har svar på hvorfor det smaker forskjellig i forskjelig embalasje?? Anyhowz, øl tappet i colapappkrus som drikkes gjennom sugerør smaker balle!! Materialet setter vel litt smak? Ellers er det ren placebo Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 I Haugesund ( hvertfall for et par år siden ) blir litersflaskene tappet i et helt annet land enn resten, og smakte lite bra. Og IMO er halvliterflasker nederst på listen av de vanlige, da du vanligvis tuter dem, noe som ikke er godt på plast. Her er min rangering: Glass, boks, 1.5l ( i 0.4l ølglass ), ananasjuice, 0.5l, 1l. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Selv synes jeg glass smaker bedre enn boks. Hva gjør ananasjuicen på listen ovenfor? :!: Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Det er bare for å vise hvor stor forskjell det er på høyre og venstre side av juicen. Glass er et helt annet produkt enn 0.5 plast. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Plasten er porøs, altså den slipper litt luft gjennom selv om ikke brusen kommer seg ut. Pluss at plastemballasjen i seg selv setter bittelitt smak på brusen. Mens glass er helt tett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå