Maverick2000 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Installerte akkurat et Jensen Air:Link 83300-kort i pc'en. Selve installasjonen gikk som smurt. Det stod verre til med å få opprettet noe kontakt med routeren (en Linksys). Jeg finner routeren i oversikten, men når jeg prøver å koble opp med tilhørende WEP-passord, vil den koble seg opp for et øyeblikk, for så å forsvinne igjen. Jeg vet den får faktisk kontakt med omverdenen, da MSN'en klarte og komme seg på før nettet forsvant like fort som det kom. Etter at jeg installerte kort og mykvare, opplever jeg dessuten at PC'en lagger med jevne mellomrom. Hvert femte sekund eller så. Kikker inne på Oppgavebehandling, og prosessorkraften jumper oppi 35% ved disse laggene. Jeg ser imidlertid ingen program som står bak feilen, men det kan ikke være annet enn tilleggsprogrammet (Jensen Utilities). Det kan nesten virke som om det kommer av at den kontinuerlig prøver å få huka seg opp til routeren, men ombestemmer seg like fort. Jeg har egentlig ikke peiling. All hjelp mottas med takk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Prøv å hent ny driver til trådløskortet. Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Nei, det ble ikke noe bedre av å laste ned den seneste firmwaren fra den offisielle nettsiden.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Du kan jo avinstallere dette utilityprogrammet og la Windows logge seg på selv. Har du XP så vil Wireless Zero Config logge på. På Vista heter det noe tilsvarende. Alt du behøver er driveren i tillegg. Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Jepp, skal prøve det! Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 De samme problemene som beskrevet tidligere skjer også om jeg bruker Wireless Zero Config... Veldig rart! Lenke til kommentar
JensenScandinavia AS Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Al83300 bruker chipsettet RT2860 fra RALINK. Du kan prøve å laste ned nyeste driver fra linken under : http://www.ralink.com.tw/data/drivers/IS_A..._1.0.3.0_NH.exe Skulle det ikke bli noe bedre kan du ta kontakt med oss via epost [email protected] Vennlig hilsen Tor - tekniker JensenScandinavia AS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå