Kaiz33r Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Hei! Jeg er en gutt på 12 år som er veldig glad i å drive med Diabolo. Jeg lurer på om det er noen andre her inne som liker å drive med denne morsomme tingen? De som har lyst, kan gjerne registrere seg på mitt Diabolo forum www.phpbb88.com/diabolo Det er et phpbb88 designet forum for folk som liker å drive med Diabolo. Der inne kan man diskutere triks, utstyr, og man kan få hjelp av andre med mye om Diabolo Jeg har også fått til en hjemmeside som er www.diabolono.tk Med vennlig hilsen fra en Diabologal Kaiz3r! Endret 15. oktober 2008 av Kaiz33r Lenke til kommentar
Kaiz33r Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Ingen som driver med Diabolo her? Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Er det sånn greie hvor du har to pinner bunnet fast i samme tråd også har du en sånn greie du snurrer mellom trådene? Isåfall så har jeg gjort det en gang. Det var litt gøy. Lenke til kommentar
Kaiz33r Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Det er sånn greie ja Er hvertfall gøy når man kan en del! Lenke til kommentar
skybattle2 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det er sånn greie ja Er hvertfall gøy når man kan en del! Hehe nesten ingen her men får saken harkjøpt en diabolo fra mahadet.no glede meg synsykt til eg får det Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 JEg elsker og drive med diabolo!! men pinnene til den gamle er herpa fins det noen butikker i norge hvor man kan få kjøpt diabolo? untatt Chlas Olson da Lenke til kommentar
Kaiz33r Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Diabolopinner kan kjøpes på: www.måhadet.no - Anbefales ved kjøp av pinner www.plymshop.no - anbefales også, men ofte utsolgt. www.sjongleringsutstyr.no - ingen erfaring. Hvis du bor i oslo finns det også en butikk som heter Standard eller noe. adressen erPrinsens gate 25, 0157 OSLO (ca. 100 meter fra Stortinget) Forresten, det hadde vært morro om noen ville registrere seg på www.sjonglering.diskusjoner.com der man kan snakke om all type sjonglering, også diabolo selvfølgelig (hjemmesiden til det forumet er www.sjonglering.tk ) Kaiz3r. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg tror at noen få individer er litt for overentusiastiske med dette med forum... nå tror jeg det finnes 3 norske sjongleringsforum og 2-3 diaboloforum, men det er kun nok brukere til å fylle ett av dem mindre enn halvveis opp. Tror kanskje alle sammen heller burde flokke til det samme forumet jeg, i stedet for å lage nye hele tiden. www.forum.sjonglering.com er det eneste norske jeg bryr meg om akkurat nå... selv om ingen bruker det. Og ja, diabolo... nah. Øver lite på det. Kan noen triks, men går mer i toss juggling. Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Hei jeg er diabolofyr vettu. Tenker på å kjøpe en Sundia Fly diabolo Fly har en "enveis"-aksling, den spinner bare én vei noe som gjør at dett spinner mye lenger på tråden, pinnene eller fingrene. Mine spørsmål er: - Selfølgelig kan man ikke gjøre "elevator" ("tråd-klatring") med den pga akslingen, men kan man gjøre suicides? f eks infinite suidice? Hvilke andre diaboloer annbefaler dere? Endret 11. november 2008 av Useless Lenke til kommentar
Kaiz33r Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Hei jeg er diabolofyr vettu. Tenker på å kjøpe en Sundia Fly diabolo Fly har en "enveis"-aksling, den spinner bare én vei noe som gjør at dett spinner mye lenger på tråden, pinnene eller fingrene. Mine spørsmål er: - Selfølgelig kan man ikke gjøre "elevator" ("tråd-klatring") med den pga akslingen, men kan man gjøre suicides? f eks infinite suidice? Hvilke andre diaboloer annbefaler dere? Jeg vet desverre ingenting om Sundia Fly Diaboloen. selv anbefaler jeg å kjøpe en Finesse diabolo. Lett å håndtere Jeg har en allerede, og skal snart bestille en ny helt lik, for å starte med 2 diaboloer ! Gleder meg Infinity Suicide er i hvertfall bra med Finesse. selv har jeg montert Fingertride (bredere akse) Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 SUNDIA FLY diabolo Min nye Sundia Fly diabolo kom i posten for en uke siden. Here is what I think: Dette er den eneste diaboloen (jeg vet om) som har en aksling som kan spinne én vei og ikke den andre. Dette gjør at diaboloen spinner MYE lenger. Med god fart kan den spinne over 90 sek. Dette åpner for laange triks som ikke er mulig med andre diboloer, og man kan også gjøre mange triks etter hverandre uten å måtte akslerere innimellom. Akslingen gjør at fingergrinds går som en lek, siden man rett og slett kan holde i akslingen mens diaboloen spinner. Stick grinds går like lett. Sundia Fly diaboloen kommer med både smal og vid aksling. Jeg annbefaler den vide, siden dette gjør grinds mye enklere (spesielt på fingrene) og diaboloen blir enklere å jobbe med. Diaboloen veier ca 280 gram, noe som jeg synes er en helt fin vekt, både for 1d og 2d triks. Akslingen hindrer desverre mye for noen 3d triks og de fleste 3d startinger pga akslingene. 2 Sundia Fly-diaboloer vil ikke "shuffle" av seg selv (som på starten av denne filmen) som andre diaboloer med fast aksling, men i stedet falle mot midten. Den andre down-siden med denne akslingen er at den lager lyd. Når diaboloen spinner rundt akslingen høres en motorsag-aktig lyd (ikke på langt nær så høy som en motorsag såklart!), men den UTROLIG lange spinn-tiden er mer enn verdt det. Hvis du plages av at triksene tar lang tid så diaboloen slutter å spinne, er dette diaboloen du vil ha! Den spinner unaturlig lenge, selv med liten fart, og gjør det enkelt å øve inn nye triks. Hvis du derimot går mot 3d triks, så kjøp heller Finesse eller no. Sundia Fly er litt dyrere, men det er verdt det. les mer Lenke til kommentar
m4u Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) jeg digger diabolo :!: jeg starta i slutten av sommerferien, men har fobedret meg veldig. :!: jeg har lært naboen min det meste jeg kan akkuratt nå har jeg en dårlig diabolo i hard plast men skal snart kjøpe ny. har noen no forslag til diabolo og utstyr,(har tenkt til å kjøpe henrys circus). ps. se denne videon, den er konge: Endret 30. september 2009 av m4u Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Reklame fjernet fra tråden. Send meg en PM om det skulle være noe. Lenke til kommentar
Bukse Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Yo! jeg har drivd med diabolo en liten stund, og kan noen enkle suicides, suns og en del basic tricks som trapeser, espresso osv. Men når jeg gir fart med dobbel tråd ( tatt tråden en ekstra gang rundt diaboloen, håper du skjønner hva jeg mener) så spinner diaboloen seg selv opp til pinnen, og det blir totalt bæklæsh. Noen som har noen idéer om hva jeg gjør galt/bør gjøre? Takker for svar:D PS: jeg har en Mr. Babache diabolo med fast akse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå