lnr Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Noen som har ei LePont PSU og som har 'endret' på denne for å få ned lydnivået? Denne leveres jo med bryter for å justere rpm'en på viftene (2 stk) men funksjonen er jo ubrukelig siden auto (for mitt vedkommende) alltid gir lavest støy. OG den blåser nokså heftig (og overdrevent) fom man starter denne opp. Dette skulle da ikke være nødvendig (den er jo kald da). Har ikke åpnet denne enda (garantien er fremdelest gyldig). Vurderer å heller punge ut for en annen stillegående PSU fremfor å begynne å skru på denne, men det er vel ikke så kompliserte håndgrep som skal til for å eventuellt bytte ut viftene/endre spenningen de kjører på. Noen som har tips/råd? Eventuellt andre stillegående PSU'er på rundt 400W å anbefale? Pris uvesentlig, men gidder ikke vannkjøling. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg har en Lepont 320W PSU hvor jeg har tatt ut hele den ene vifta. (Den bak som blåser ut av kabinettet). Den er nå blitt veldig stille. Jeg har kabinettvifter i tillegg så varme tror jeg ikke er noe problem. Lenke til kommentar
lnr Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Akkurat. Tja...skulle vært en AV-bryter for viftene Varmlufta vil altså bli presset ut av den interne vifta i PSU'en? Regner med at temeraturen inne i kabinettet kanskje stiger med noen grader? Vil antagelig teste dette ut. Takk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Stemmer. Lufta blir blåst ut pga. den nederste vifta. Lepont PSU'ene har jo en slik 3-trinns bryter for å velge lav, middels og automatisk viftehastighet. (L, M og A) Hvis du setter den mellom 2 av trinna så stopper viftene. Tviler på at det er særlig sundt, men dæven å stille det ble! Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Er det noen som har prøvd å sette in en regulerbar motstand eller noe? Jeg har 420W versjonen med 3 vifter. Viss jeg hadde satt inn en motstand før kontrollen går vel alle viftene seinere. Noen som har peiling på hvor stpr denne motstanden må være for f.eks å kjøre viftene på 7v? Lenke til kommentar
lnr Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Stemmer. Lufta blir blåst ut pga. den nederste vifta. Lepont PSU'ene har jo en slik 3-trinns bryter for å velge lav, middels og automatisk viftehastighet. (L, M og A) Hvis du setter den mellom 2 av trinna så stopper viftene. Tviler på at det er særlig sundt, men dæven å stille det ble! Hehehe. Testet dette med å sette brytern 'mellom trinnene'. Lyden av stillhet var overdøvende Har et LianLi PC6099B kabinett (leveres med 4 kab.vifter - bruker ikke den i toppen) og denne skulle vel ha tilstrekkelig luftgjennomstrømning til at jeg kan slå av/fjerne den ytterste vifta i PSU'en som du foreslo. En glimrende og billig løsning (dersom ikke ting begynner å brenne ) kontra det å kjøpe seg ei Antec eller NoiseControl PSU. Btw. Noen som vet om det finnes forhandlere av Thermal Take PSU'er i Norge? Denne 420W PSU'en deres skulle visstnok ha et imponerende lavt lydnivå. Sammenlignet med NC eller Antec er kanskje det marginale forskjeller...eller? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Det du kan gjøre, dersom man er sugen på å åpne strømforsyningen (og dermed er villig til å gi avkall på garantien) er å flytte den temperaturstyrte motstanden som styrer viftene i "Auto"-modus. Denne sitter midt inne i en av kjøleribbene, akkurat der det er varmest. Motstanden er limt fast, men det skulle ikke være noe problem med å få denne av for det. Så flytter man motstanden såpass slik at den har fritt med luft rundt seg, dvs ikke i kontakt med varme elementer, som f.eks kjøleribber. Jeg merket betydelig nedgang i støynivået etter denne modden, og temperaturøkningen i PSUen var bare snakk om en 1-2 grader... Lenke til kommentar
Hubble Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg har en Lepont 320W PSU, som jeg kjøpte fordi den var billig og "støysvak". Da jeg mottok den så bråket den som f..., fant derfor ut ( etter ca 10 minutter) at denne lager for mye støy. Monterte derfor inn en Zalman vifte bak 20dB og en Papst 12dB fremme/under. Eneste problemet er at original vifta fremme er 1 cm høy og papsten er 2 cm, måtte derfor montere den på utsiden, altså hengende under psu'en. Resultatet ble særdeles bra, men jeg vurdere å bytte Zalman vifta med en papst 19 dB, da denne flytter mer luft enn Zalman’en Har forøvrig en temp måler med en av probeene liggende inne i psu'en høyeste temp som jeg har registrert er 35 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå