Torro88 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg kjøpte meg ny pc, og får nå ingen signaler fra den til skjermen. Jeg bruker dvi-kabel. Det finnes ikke skjermutgang fra hovedkortet. Og skjermkortdriverne er ikke installerte. Hvordan får jeg signal? Lenke til kommentar
Happy25 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 kobla strøm til skjermen? prøv og trykk på justeringsknappene på skjermen. Lenke til kommentar
Torro88 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Prøvd alt. Skjermen fungerer med min bærbare, men ikke med den stasjonære Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Har du ikke et "eget" (altå ikke intgrert)skjemkort? Du får fint bilde selvom ikke driverne er installert. Lenke til kommentar
Torro88 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Nei det virker ikke sånn. Ingen på I/O panelet. Har aldri hatt det problemet her før. Veldig rart med tanke på at den fungerte uten problemer da jeg kobla den til den bærbare Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Har du prøvd med vanlig analog VGA kabel? Lenke til kommentar
Torro88 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Har ikke vga utgang, men prøvde med en vga kabel med dvi "omformer" Det er 4 dvi utganger. that's it Endret 14. oktober 2008 av Torro88 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Hmm... Hvis du har testet skjermen på en annen maskin, viser dette at den i alle fall virker. Sikker på at du har skrudd på skjemen og koblet strømmen skikkelig i? Ikke en knapp du har glemt og trykke på? Dette virker rart hvis maskinen er helt ny, men skjermkortet på hovedkortet kan være defekt. Får du ikke bilde i det hele tatt, eller står det feks. "No Signal", eller "Check Signal Cable"? Endret 14. oktober 2008 av roberteh™ Lenke til kommentar
Torro88 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1773059 http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1837797 skjermkort og hovedkort Får bare no signal. Skjermen våkner på en måte når jeg setter inn kabelen som om den skjønner at den kobles til. Men så står det bare no signal også går den tilbake til "dvaletilstand" Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Bra maskinvare, så det er synd hvis det skulle være defekt. Hadde en lignede problem selv med min skjerm, da var det selve kablen som var problemet, kan være dette. Har du bygd denne maskinen selv, eller fått den ferdig? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Du har prøvd alle 4 DVI-kontaktene sant? Lenke til kommentar
Torro88 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Ferdig bygget. Jeg har prøvd alle 4 utgangene. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Prøvd å resette CMOS? Dobbeltsjekket at alt av strømkontakter til hk og skjermkort er koblet riktig? Sitter cpu ordentlig i socketen? Lenke til kommentar
Torro88 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Har ikke så peiling at jeg tør å begynne med koblinger. Får ringe multicom i morra og høre hva de sier. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ja, dette er det tryggeste hvis du ikke er sikker på hva du skal se etter. Dessuten åpner du maskinen, bryter vel garantien!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå