Dundersalt Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) På oppfordring av Orjanp. Jeg slet med integrasjon av QT i eclipse. Fant mange guider med altfor mye settings og forskjellige innstillinger. Dette var bare rot og jeg fikk ikke til en dritt. Jeg fikk dette til på følgende måte. Last ned: -Eclipse -QT -QT eclipse integration (fra trolltech sine sider) 1. Innstaler QT. Når instalasjonen er ferdig får du opp i startmenyen 2 "msdos" ikoner, den ene som heter noe med debug skal du starte (husker ikke nå da jeg er på annen pc) svar y på spm om du aksepterer lisens, du setter så igang en pakking av alle libraryer i QT og dette tar tid. Når denne prosessen er ferdig skriv make clean for å rydde opp. 2. I innstalasjonen blir du spurt om å laste ned mingw. Gjør dette og husk hvor du instalerer den. 3. Innstaler eclipse 4. Innstalere eclipse qt integration. Enkel instalasjon hvor du blir bedt om å angi /bin mappen for QT og lokasjoen for mingw. 5. Du er nå ferdig:) du starter eclipse via mingw (se i startupmenyen uner qteclipse integration instalasjonen). 6. Velg nytt QT prosjekt. DU kan bli bedt om å anngi hvem QT du vil bruke. 7. Da du er ferdig med programmet. Gå i QT instalasjonen og start "QT dos programmet" angi filstien for prosjektet du har laget. Skriv så: qmake -project qmake make make release Deretter går du i mappen du har laget prosjektet, der finner du en mappe som heter release, der har du .exe filen din. Da du starter denne filen finner den ikke noen .dll filer. Disse .dll filene finner du i qt mappen. Kopier de inn i samme mappe som .exe filen og du kjører! Vil du ikke måtte "levere med" dll filene kan du rekonfigurere QT ti lstatisk. Dette kan jeg ikke, men vet det er mulig. For å slippe å legge disse dll filene i hver eneste .exe fil kan du legge til noen filstier i windows env variabler. Da vil .exe fungere kun på DEN pc'en uten dll filer i samme mappe. Det var hva jeg mer eller mindre gjorde. NB dette er ikke en kvalifisert guide, men hva jeg gjorde for å få det til, skrevet i hui og hast! Endret 16. oktober 2008 av Dundersalt Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg hadde skippa QT og gått for GTKmm, men. Du kan vel bruke hvilken som helst editor/IDE til kodinga av selve programmet. Når det gjelder GUI-koding, er det greiest å overlate dette til en GUI designer. I QT sitt tilfelle, heter denne QTDesigner, om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) ... Endret 15. oktober 2008 av Dundersalt Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) .... Endret 15. oktober 2008 av Dundersalt Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Du kan like godt få høre det først som sist, siden du åpenbart ikke vet det ennå. Du skal IKKE slette innleggene dine når du finner svaret på spørsmålet. Du skal, med respekt for dem som bruker av sin egen fritid på å hjelpe deg, og andre som kanskje er interessert i tråden, poste løsningen på spørsmålet. Jeg gjentar, du skal IKKE slette innleggene dine. Hva får deg til å tro at moderator synes det er greit å slette en hel tråd? Bare så det er klart, det ytterst sjelden, så godt som aldri, at en tråd blir slettet. Og jeg gjentar, slik at du ikke kan unngå å ha fått det med deg. Du skal IKKE slette innleggene dine. Det er usedvanlig dårlig forumskikk! (Det er forsåvidt dårlig forumskikk det jeg gjør også, men enkelte ganger helliger målet midlet) Ørjan... Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Du kan like godt få høre det først som sist, siden du åpenbart ikke vet det ennå. Du skal IKKE slette innleggene dine når du finner svaret på spørsmålet. Du skal, med respekt for dem som bruker av sin egen fritid på å hjelpe deg, og andre som kanskje er interessert i tråden, poste løsningen på spørsmålet. Jeg gjentar, du skal IKKE slette innleggene dine. Hva får deg til å tro at moderator synes det er greit å slette en hel tråd? Bare så det er klart, det ytterst sjelden, så godt som aldri, at en tråd blir slettet. Og jeg gjentar, slik at du ikke kan unngå å ha fått det med deg. Du skal IKKE slette innleggene dine. Det er usedvanlig dårlig forumskikk! (Det er forsåvidt dårlig forumskikk det jeg gjør også, men enkelte ganger helliger målet midlet) Ørjan... På oppfrodring fra deg er førsteposten endret mtp hva jeg gjorde for å løse problemet:) Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Når det gjelder GUI-koding, er det greiest å overlate dette til en GUI designer. I QT sitt tilfelle, heter denne QTDesigner, om jeg ikke tar helt feil. Usikker på hva som blir er sagt i denne tråden - men Qt Eclipse Integration er akkurat det - QTDesigner m.m internt i Eclipse. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Du kan like godt få høre det først som sist, siden du åpenbart ikke vet det ennå. Du skal IKKE slette innleggene dine når du finner svaret på spørsmålet. Du skal, med respekt for dem som bruker av sin egen fritid på å hjelpe deg, og andre som kanskje er interessert i tråden, poste løsningen på spørsmålet. Jeg gjentar, du skal IKKE slette innleggene dine. Hva får deg til å tro at moderator synes det er greit å slette en hel tråd? Bare så det er klart, det ytterst sjelden, så godt som aldri, at en tråd blir slettet. Og jeg gjentar, slik at du ikke kan unngå å ha fått det med deg. Du skal IKKE slette innleggene dine. Det er usedvanlig dårlig forumskikk! (Det er forsåvidt dårlig forumskikk det jeg gjør også, men enkelte ganger helliger målet midlet) Ørjan... På oppfrodring fra deg er førsteposten endret mtp hva jeg gjorde for å løse problemet:) Gode greier Ørjan... Lenke til kommentar
bLoOdFiSh Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 du trenger ikkje kompilere QT i dos, du kan bruke kompilatorknappen i Eclipse og. du må berre gå på window->Preference->QT og legge in path til kompilatoren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå