Svar Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hei Har nylig invistert i en Eizo ColorEdge CG222W. Har så vidt kommet i gang med den, har ikke kalibrert den enda (spyder3 studio skal kjøpes) Det eneste jeg har gjort er å skru av fargetemperatur (eventuelt sette en til 6500K), da standarinstillingene på 5500K ikke var helt rikig. Men, jeg har også en 20" ACD, som er kalibrert med en eye-one display2, og når jeg samenligner en del av bildene mine ser jeg ikke noen forskjell. Mulig det kommer av at de bildene jeg har sjekket mot har ett fargespekter som er innenfor SRGB. Pga dette begynner jeg å lurer på om jeg har gjort ett rikig kjøp. Rar bilder i RAW, jobber så og si bare i Aperture og så vidt meg bekjent er RAW filer profilløse. De eneste gangene jeg bevist bruker en profil er når bildene skal over i andre programmer eller på web/mail. Nå har jo denne skjermen et bedre potensiale enn ACD`en i utgangspunktet, men er det noe spesielt jeg bør passe på? Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå