Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan komme inn på router når DHCP er deaktivert? (LØST)

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har ett Speedtouch multimodem og en DLINK DIR-655. Jeg har deaktivert den trådløse sendern på Speedtouchmodemet.

Det jeg syntes fungerte best etter dette var å la speedtouchen ta seg av ip utdelingen (DHCP).

Jeg deaktiverte derfor DHCP på dlink routeren min, men nå må jeg inn på grensesnittet til dlinken en tur for å fikse litt på det trådløse nettet! Feks å endre på kanalen.

Noen som vet hvordan jeg nå kommer inn på den, ettersom den ikke får noe ip da. Får den en slags ip fra modemet mitt ?? Fungerer vel som ett aksesspunkt.

Vet jeg kan fabrikkgjenopprette den trådløse, men håpte jeg slapp dette...så noen fikse ideer om åssen jeg fikser dette??

Marius

Endret av marjusen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selv om rutern ikke deler ut ip lenger skal den ha en ip selv. dette er noe som bør konfigureres før man eventuelt deaktiverer dhcp

vanlig ipadresse pleier å stå under rutern, på min d-link så var det 192.168.0.100

om pc'ne dine bruker en annen ip range. eks 10.0.0.x så må du manuelt endre den ene pc'n tilkobla rutern til 192.168.0.x for å få tilgang til 192.168.0.100

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...