Gå til innhold

windows xp får ikke instalert den på ny pc

tønna

Anbefalte innlegg

på den gamle pcen har jeg instalert en xp som jeg lastet ned fra nettet(ja da vet det ikke er helt lovlig, men er alt for dyrt), da jeg prøvde meg med den samme cden på den nye cden finner den ikke cden virker det som, har nå en xp jeg kun kan ha i 30 dager før den må registreres.

når jeg innstalerer xp på den gamle pcen får jeg en feilmelding med en fil(article.htm eller noe sånt), men da tar jeg bare "skip" og alt funker som vanlig. hvorfor finner den ingenting på den nye pcen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Finner ikke CDen" - mener du at du ikke kan boote fra den CDen, eller hva? Hvis du har en ny PC uten noe installert på er det jo boot fra CD som gjelder. Men hvis Windows er installert så betyr det jo noe helt annet.

Veldig usikkert hva du mener, prøv å forklar i detalj hva du forsøker å gjøre.

Lenke til kommentar

Det som skjer er at

*jeg har instalert windows xp pro norsk version, men den må registreres etter 30 dager.

*jeg har en windows xp engelsk version som jeg har lastet ned over nettet

*jeg vet at den cd funker til å installere, da jeg installerte den på den gamle pcen(win 98 lå der fra før)

*når jeg har prøvd den cd på den nye pcen, finner den ikke cden når jeg starter pcen på nytt for å installere den

*prøver å se igjennom cden i "min datamaskin" men da finner den ingen cd.

Håper det var litt mer oversiktlig nå!!

Lenke til kommentar

Da tolker jeg det slik at CD spiller ikke er tilgjengelig i Windows, uavhengig av hvilken CD plate du bruker. Du må sjekke hva BIOS sier når du booter, på de fleste maskiner så lister den opp alle disker og CD spillere som er funnet. Hvis du ikke ser CD'en her, så må du sjekke hvordan IDE kablene er koblet, master / slave jumpere, etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...