Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Temperaturer på pcen ok?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GPU1 temperaturen er kanskje litt høy. Ikke farlig høy, men den kunne godt vært litt lavere. Du kan jo bruke Rivatuner til å sette opp vifte hastigheten på skjermkortene.

Jeg hadde ca 82 grader på GPU1 og 70 grader på GPU2. Ved å sette opp hastigheten fra 20 til 30 % gikk temperaturene ned til 58 og 48 grader

Lenke til kommentar
jeg sa kansje... de kan nok tåle mer... men for å være på den sikre siden...:D

for å si det sånn så er det ikke gøy å smelte skjermkortene dine... har gjort det før....:D

hehe! det svir nok!:D

jeg satte ifta til 95% og klokka litt ned. Får se om det hjelper ettvert :)

takk folkens :D

Lenke til kommentar

Kanskje det er lurt og justere opp viffta på skjermkortet når du skal spille etc, og vertfall når du klokker det opp. Virker som att en stor del bare lar program justere den automatisk. Da ville jeg hatt over 70 grader idle på mitt 4870x2 kort. Har det på 50 ved oppstart men setter opp til 70%.

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Kjører den på kosntant 100% nå. Kortet ligger på rundt 76-84 grader blant annet når jeg kjører CS:S. Klokka CPU fra 2,4 til 2,58GHz. Den ligger på ca 45- 55. Ser ut til å funke. Så gir meg der eller kan jeg pushe den enda litt til? :p

Endret av Caliente
Lenke til kommentar

Dersom du kan en del om klokking er det nok ikke noe problem å legge den på 2,7ghz eller litt mer på lav volt og kjøre det 24/7.

Men amd er ikke så spessielt klokkevenlig og det kan variere veldig hvor mye du kan dra ut av prosessoren på lav volt.

Lenke til kommentar

Hele pcen frøs nå og fikk beskjed om at Overklokking hadde feila og alt gik ktlbake til standard. Jeg tok vel litt mye på den da?

Tester 2,55GHz. Det er jo ikke mye engang =(

Jeg starta med dette i dag. FÅr ikke endra CPU Volt via BIOS heller jeg.

Endret av Caliente
Lenke til kommentar

Du må huske å sette ned klokken på rambrikkene dine når du klokker prosessoren. De kjører f.eks 1:1 200mhz fsb = 200/400mhz på minnet.

Setter du 2:1 feks. så står minnet på 200fsb= 100/200mhz. let litt i trådene her så lærer du deg å klokke:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...