Gå til innhold

spill. ventrilo, microsoft office til Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vista 32 bit støtter 'omtrent' 4 gb. Det samme gjelder linux. Det går riktignok ann å bruke andre kjerner for å få støtte for opp til 64 GB.

 

Noen spill fungerer på linux. Men om du KUN skal spille, ville jeg heller anbefalt deg Windows. De fleste linuxdistibusjoner leveres med Openoffice, et fullgodt alternativ til Microsoft office.

 

En linuxklient til ventrilo er under utvikling, men er enda ikke klar.

Lenke til kommentar

Det finnes svært få spill som støttes av linux. En del spill fungerer greit gjennom Wine, og for å finne ut hvilke som fungerer tilfredsstillende kan du søke her: http://appdb.winehq.org/

 

OpenOffice.org er et gratis og godt alternativ til Microsoft Office, så den overgangen burde ikke by på store problemer.

 

Dersom du velger en 32-bits versjon av linux vil du naturligvis være begrenset til 4 GB systemminne, men hvis du velger 64-bit så har du ubegrenset (2^64 B, "uvirkelig mye" i dag)

Lenke til kommentar
i linux bruker man open office. ikke microsoft produkter.

linux er ikke laget for spill. er ti ganger bedre med spill for linux som frozen bubble og supertux :cool:

 

og ventrilo funker ikke linux

Slutt å spre usannheter? De fleste spill til pc er ikke laget for Linux, men Linux kunne levert en like god spillopplevelse som Windows dersom produsentene gikk inn for det. Microsoft produkter er heller ikke beregnet på å kunne kjøres på Linux. Dermed er man avhengig av å bruke wine, noe som fungerer i varierende grad. Ventrilio 3 fungerer forresten fint her, med unntak av PTT ;)

 

EDIT: men du kommer nok til å bli skuffet dersom du forventer at Linux skal være en gratis form av Windows, for det er det ikke ;)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Jeg fikk høre følgende(ikke ord-rett) da jeg presterte å si at linux hadde dårlig spill støtte:

"Spill er en applikasjon, og linux kjører applikasjoner. Om den enkelte applikasjon ikke fungerer på Linux så er den i hovedsak ikke designet for det"

 

Dette er selvfølgelig rett. Spill er en applikasjon, men den bør være kodet for Linux for at den skal fungere 100%

 

Så vi kan heller snu og vri det jeg sa; Windows spill har dårlig støtte for Linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...