Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trøbbel med onboard-lyd

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg en ny pc som jeg satt sammen ved hjelp av en kompis med et gigabyte hovedkort GA-MA78GM-S2H, AMD 780G+SB70. Dette har integrert lyd, grafikk og nettverk.

Dette funket smertefritt inntil etter 2 dager da jeg plutselig merket at lyden skurrer når jeg ikke gjør noe, Altså dvs. når jeg bare surfer på nettet og blar igjennom filer eller generelt bare at pcn står på generelt.

Beveger jeg musa og scroller f.eks. så kan jeg høre at skurringen blir verre, går i takt med musebevegelsen osv. Det har ingen effekt om jeg skrur på mute eller bytter fra å koble til lyden på frontpanelet eller bak i audio inngangen direkte til hovedkortet. Headsettet er det heller ingenting galt med.

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette problemet? Må jeg kjøpe et pci lydkort for å bli kvitt problemet?Er det drivere som er galt?

takker hjertelig for råd, tips :(;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skurre gjør det ikke. men en sånn brrrr lyd kan jeg fårestille meg ja. da har gigabyte utstyrt hovedkortet med det billigste realtec lydchipen på den modellen din.

om det er et driverproblem vet jeg egentlig ikke. men jeg har opplevd at den ulyden faktisk forsvinner helt i linux, men kommer tilbake i windows. den lyden bør også forsvinne om du muter volum kontroll saken i windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...