Gjest Slettet+7412534 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hei. Jeg er for tiden på utkikk etter nye ørepropper til Min 5 gen Ipod Video 80 Gb. Øreproppene skal også brukes på pcen for å høre på musikk og se film. Jeg hører på musikk ca 340 dager i året og er på utkikk etter noe av det bedre. Hører mest på rock og metal hvis det skulle ha noen betydning. Har tidligere hatt noen Bose In Ear og vært fornøyd med lyden, men ikke kvaliteten (hatt 2 stk på 6 måneder). Så nå er tiden inne for noe nytt. Har sett på Shure SE530 og Ultimate Ears Triple Fi10 Pro. Noen andre anbefalinger? Vil helst ha ørepropper da jeg liker det best (har også ett sennheiser headsett til andre ting) Pris er i utgangspunktet ingen hindring, men jeg er ikke interesert i å betale gull for gråstein. Så kom gjerne med tips folkens. Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hei. Jeg er for tiden på utkikk etter nye ørepropper til Min 5 gen Ipod Video 80 Gb. Øreproppene skal også brukes på pcen for å høre på musikk og se film. Jeg hører på musikk ca 340 dager i året og er på utkikk etter noe av det bedre. Hører mest på rock og metal hvis det skulle ha noen betydning. Har tidligere hatt noen Bose In Ear og vært fornøyd med lyden, men ikke kvaliteten (hatt 2 stk på 6 måneder). Så nå er tiden inne for noe nytt. Har sett på Shure SE530 og Ultimate Ears Triple Fi10 Pro. Noen andre anbefalinger? Vil helst ha ørepropper da jeg liker det best (har også ett sennheiser headsett til andre ting) Pris er i utgangspunktet ingen hindring, men jeg er ikke interesert i å betale gull for gråstein. Så kom gjerne med tips folkens. Skullcandys ørepropper skal være gode i motseetning til hodetelefonene. Men en ting: Når du trykker på "Nytt emne" eller hva det nå er så behøver du bare trykker en gang. så du hadde trykt to ganger og det medfører til at emnet postes to ganger... Samme gjelder alle svar. første gangen du trykker er eneste du behøver. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Skullcandys ørepropper skal være gode i motseetning til hodetelefonene. Men en ting: Når du trykker på "Nytt emne" eller hva det nå er så behøver du bare trykker en gang. så du hadde trykt to ganger og det medfører til at emnet postes to ganger... Samme gjelder alle svar. første gangen du trykker er eneste du behøver. Takk for svar, men har dårlig erfaring med Skullcandy så tror ikke det er noe for meg. Når det gjelder nytt emne er jeg klar over dette. Internetten hang seg da jeg holdt på å lage emne så det ble dobbelt opp. Har rapportert til moderator så han kan slette den andre posten. Endret 14. oktober 2008 av Slettet+7412534 Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Jasså? Hva var det for noe? Hvorfor er Skullcandy dårlig? Endret 14. oktober 2008 av NorkaBorka Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jasså? Hva var det for noe? Hvorfor er Skullcandy dårlig? Har generelt dårlig erfaring med merket. Dårlig kvalitet. En kompis som hadde disse Skullcandy Earbuds Synes ikke disse var noe bra verken på lyd eller passform i mine ører. Men det er vel smak og behag da. Sikker mange fornøyde der ute også Lenke til kommentar
miCro Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Har sett på Shure SE530 og Ultimate Ears Triple Fi10 Pro.Noen andre anbefalinger? De to pluggene du nevner har ganske forskjellig lydkarakteristikk, så det hele beror litt på hva du er ute etter. Hva slags musikk hører du på? Hva slags lydsignatur liker du best? Jeg fant forøvrig en interessant tråd på head-fi.org som omhandler de to pluggene du vurderer, absolutt verdt en titt. Jasså? Hva var det for noe? Hvorfor er Skullcandy dårlig? Trådstarter nevner to ørepropper i prisklassen 2000-3000 kr hvor begge er helt i toppen hva lydkvalitet gjelder, også anbefaler du han å gå for Skullcandy? Ærlig talt... Det er greit nok at du tydeligvis liker proppene deres, men trådstarter er åpenbart ute etter noe helt annet. Endret 15. oktober 2008 av miCro Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Må støtte miCro her, å anbefale Skullcandy til noen som vurderer Shure eller Ultimate Ears propper blir som å si at en som er ute etter speilrefleks klarer seg fint med et 0,3mpx webcamera fra europris. Bokstavelig talt. Å før du NorkaBorka begynner å rette på andres forumfeil, er det totalt unødvendig å "Quote" førsteposten når du er førstemann som svarer i tråden. Ville absolutt vurdert Ultimate Ears, da jeg har lest mye bra om de. Har bare aldri manna meg opp og bestilt et par selv Når Captain Ødegård kommer innom, noe han sikkert gjør, så ta hans ord for god fisk. Ingen medlemmer som er innom ofte, kan mer om slikt en han. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Takk for svar folkens. Sjekka ut linken (head-fi.org) og ser ut som Shure SE530 er den rette for meg. Hører mest på Rock noe som denne får pluss for og vil gjerne ha noen som er behagelige å ha i øret. Kommer ikke til å bestemme meg helt ennå, men det heller mot Shure sine ørepropper. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Du gjør et godt valg uansett om du går for SE530 eller Triple.fi. Selv valgte jeg sistnevnte, og kunne ikke vært mer fornøyd. Hadde nemlig Super.fi 5 Pro fra før av og var fornøyd med lydsignaturen pluss at jeg oppnådde perfekt seal med en gang. Har ikke prøvd Shure sine, men har lest mye om de på Head-.fi. Triple.fi skal ha bedre byggkvalitet enn Shure, men mange synes Shure vinner på komfort. SE530 er kjent for "mye" bass og en fremtonet midrange. Triple.fi skal være mer analytiske og er spesielt gode på de høye tonene i lydspekteret. Har også lest at mange mener lydbildet SE530 leverer er av typen "inni hodet", mens Triple.fi lydbildet er mer av den typen at du sitter en meter fra en scene og lyden kommer mer "utenfor" hodet. Dårlig forklart, men håper du forstår. Hvor bra disse er til pc-bruk vet jeg ikke. Triple.fi er i hvert fall meget sensitive og jeg hørte en del bakgrunnstøy da jeg koblet de direkte til pcen min. Men det følger vel med sound attenuator både med Shure og Ultimate Ears. Til en mp3-spiller er de perfekte, ikke noe bakgrunnstøy å høre på min Cowon. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Triple Fi10ene har jeg faktisk prøvd litt og må si meg meget fornøyd med lyden på de , de isolerer forøvri og veldig bra . Eneste som er iriterende med de er at de er litt vanskelige å få skikkelig på og inn i øret , vertfall i starten Nå skal det nevnest at dette nok er de eneste proppene i denne prisklassen jeg har prøvd , men jeg kan uten tvil anbefale dem Lenke til kommentar
uberkvaal Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Kan like godt slenge med på denne tråden i steden for å lage en ny topic. Hadde i likhet med trådstarter hadde jeg også et par Bose IE som jeg var godt fornøyd med (men tross alt eneste ørepluggene i den prisklassen jeg har hatt), men nå er disse gått i stykker. Jeg klagde til komplett og har fått klagen invilget. Men siden det virker som at komplett ikke lenger har disse øreproppene til salgs så antar jeg at jeg heller vil få et "gavekort" på komplett til 899 kr. Så da har jeg 899 kr, evnt. litt mer til å bruke på ørepropper fra komplett.no. Har sett litt på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336955 . Noen som har en mening om disse eller andre ørepropper? Antar at jeg vil få et gavekort på komplett i retur og derfor kun vil kunne bestille fra komplett.no, men anbefalinger av produkter fra andre butikker er også velkommene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå