treningsnarkoman Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Vurderer å bestille 2 ting fra amazon som blir ein total pris på 190$. Veil. pris her i Norge blir 1600 NOK.. Vil eg da få toll og hvordan er det med momsen? Vil det lønne seg å kjøpe på amazon eller i Norge?? Setter pris på svar! Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 MVA og toll for dummies Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Vurderer å bestille 2 ting fra amazon som blir ein total pris på 190$. Veil. pris her i Norge blir 1600 NOK..Vil eg da få toll og hvordan er det med momsen? Vil det lønne seg å kjøpe på amazon eller i Norge?? Setter pris på svar! Husker jeg rett så blir du tolla hvis det er over 200kr i sendinga. Med untak om du kjøper det som "gave". Jeg aner ikke hva avgifta og momsen ville være. Sjekk forresten om de har tilsvarende produkt på Amazon.co.uk for de er vesentlig raskere med å levere til Norge. Fra USA kan det lett gå en måned. Britene pleier å bruke en eller to uker. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Pleier ikke amazon uk være noe dyrer enn usa? Lenke til kommentar
treningsnarkoman Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Pleier ikke amazon uk være noe dyrer enn usa? Jo, det er nettopp derfor eg kjøper fra USA.. Men går eg gratis gjennom tollen uansett om de skriver "gift" på pakka? Endret 14. oktober 2008 av treningsnarkoman Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Men går eg gratis gjennom tollen uansett om de skriver "gift" på pakka? mja... på gaver som overstiger 1000nok må du betale toll for, så de må evnt skrive et lavere beløp på. uten å ha lynkontroll på følgende med tror det kan gå ut over tilbakebetalingen om varen skulle være forsikret og forsvinner på veien. og det avhenger jo selvfølgelig at du ikke får kontroll på sendingen. Lenke til kommentar
treningsnarkoman Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 190$ = 1 167NOK 1167x1,25=1459 Dette er fortolla, men hvordan er det med MVA? Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 190$ = 1 167NOK1167x1,25=1459 Dette er fortolla, men hvordan er det med MVA? Her er det MVA du har lagt til. Det er svært få ting som er tollpliktige, mens stort sett alt som kan føres over landegrensa er MVA-pliktig. I tillegg kommer Postens fortollingsgebyr (som du finner på postens nettsider) For øvrig vil ikke amazon.com skrive at pakken er gave, ettersom dette er et lovbrudd. Du må derfor belage deg på å betale MVA. Lenke til kommentar
treningsnarkoman Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 toll da? Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 toll da? Som sagt kommer det an på hva du kjøper, men det meste er tollfritt. Lenke til kommentar
treningsnarkoman Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Det vil vell da si at eg sparer ca 100kr? Ikke mykje det. Blir nok handel i Norge ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå