Gå til innhold

Skal handle på Amazon.com

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderer å bestille 2 ting fra amazon som blir ein total pris på 190$. Veil. pris her i Norge blir 1600 NOK..

Vil eg da få toll og hvordan er det med momsen? Vil det lønne seg å kjøpe på amazon eller i Norge??

Setter pris på svar!

Husker jeg rett så blir du tolla hvis det er over 200kr i sendinga. Med untak om du kjøper det som "gave". Jeg aner ikke hva avgifta og momsen ville være.

Sjekk forresten om de har tilsvarende produkt på Amazon.co.uk for de er vesentlig raskere med å levere til Norge. Fra USA kan det lett gå en måned. Britene pleier å bruke en eller to uker.

Lenke til kommentar
Men går eg gratis gjennom tollen uansett om de skriver "gift" på pakka?

mja...

på gaver som overstiger 1000nok må du betale toll for, så de må evnt skrive et lavere beløp på.

uten å ha lynkontroll på følgende med tror det kan gå ut over tilbakebetalingen om varen skulle være forsikret og forsvinner på veien.

og det avhenger jo selvfølgelig at du ikke får kontroll på sendingen.

Lenke til kommentar
190$ = 1 167NOK

1167x1,25=1459

Dette er fortolla, men hvordan er det med MVA?

Her er det MVA du har lagt til. Det er svært få ting som er tollpliktige, mens stort sett alt som kan føres over landegrensa er MVA-pliktig. I tillegg kommer Postens fortollingsgebyr (som du finner på postens nettsider)

For øvrig vil ikke amazon.com skrive at pakken er gave, ettersom dette er et lovbrudd. Du må derfor belage deg på å betale MVA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...