medlem-102525 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Du kan skrive det i replikk, men ikke i en vanlig setning. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Vil ikke imperativ alltid opptre i replikk da? Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jo, sikekrt. Det jeg tenkte på er at i replikker kan man jo faktisk sette eget preg på språket. Som foreksempel å skrive Åpn døra, eller bruke dialekt. I hvert fall i noveller og essay osv. Helst ikke i faktatekster. Men jeg ville ikke ha skrevet det uansett. Lenke til kommentar
EivindJ Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jo, sikekrt. Det jeg tenkte på er at i replikker kan man jo faktisk sette eget preg på språket. Som foreksempel å skrive Åpn døra, eller bruke dialekt. I hvert fall i noveller og essay osv. Helst ikke i faktatekster. Men jeg ville ikke ha skrevet det uansett. Tja, jeg vil anbefale aa ikke bruke "smuldr" etc. i noen slags tekst. Man kan i mange tekster bruke dialekt og slang fritt, men dette vil se mer ut som en skrivefeil. Skrivefeil er jo egentlig aldri godtatt (: Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Tja, jeg vil anbefale aa ikke bruke "smuldr" etc. i noen slags tekst. Man kan i mange tekster bruke dialekt og slang fritt, men dette vil se mer ut som en skrivefeil. Skrivefeil er jo egentlig aldri godtatt (: Så lenge det faktisk ikke er en skrivefeil så blir det godtatt selv om det måtte se feil ut. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 I en oppgang jeg nylig var i sto det på døra ned til kjelleren "Snekr ikke i kjelleren". Dette skiltet var sikkert 30-40 år gammelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå