brultus Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hei Har en litt over to år gammel 360 som har begynt å gi meg dirty disc veldig ofte. Den lager over tid riper i spillene, men får nå også dirty disc på helt nye spill. Den har aldri stått stående. Men, hvem kontakter jeg. Ringer jeg Microsoft eller kjører jeg Siba for 5 års reklamasjonstid? Takk Lenke til kommentar
Northland Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Siba hos oss driver hvertfall ikke med reperasjoner/innsendelse (gjor hvertfall ikke den gang), så da min xbox ble ødelagt fikk jeg med meg en ny ut døra med en gang. Så tror jeg ville tatt kontakt med siba først å høre hvertfall.. Personlig liker jeg også å ha et ansikt å snakke til når det komme til slike ting, ikke en random person på telefon. Lettere å få fart på ting, syns hvertfall jeg. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Det du skal gjøre for å ha ditt på det tørre er å først reklamere til Siba, som sikkert henviser deg til Microsoft. Event. avtal om du ikke kan kontakte Microsoft direkte når du er i kontakt med Siba. Lenke til kommentar
Sawhill Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Det er nok best å kontakte Microsoft. Jobber selv med service på et tilsvarende varehus som Siba, og vet at Xbox er vriene å behandle. Er ikke helt sikker på at ting gjøres likt hos siba som hos oss, men regner med at levrandøren microsoft gir samme betingelser til tilsvarende kjeder. Leverer du xboxen hos siba vil jeg tro følgende skjer: Du leverer X-boxen over skranken og får beskjed om at den på inn på reklamasjon og sendes derifra til microsoft. For at Siba skal få lov av microsoft å sende inn xboxen må de vente på en spesialeske som sendes fra dem, for deretter å sende inn til microsoft. Av erfaring så vet jeg at slikt tar lang tid, da microsoft er trege med å sende sånt til butikkene. Deretter vil den bli behandlet i køen til microsoft, og sendes tilbake til Siba etterpå. Forventet behandlingstid før du får ny/reparert xbox med deg hjem er ca 4-5 uker. Om du kontakter Microsoft direkte vil følgende skje, og det er best å ringe: Microsoft sender budbil hjem til deg iløpet av kort tid, plukker opp x-boxen, og den er inne til reparasjon. (Bare der har du spart opp til 2 uker). Den repareres (samme behandlingstid), og sendes tilbake med budbil (sparer ca 1 uke). Jeg ville helt klart ring microsoft selv, da det går mye kjappere. Er noe usikker på om disse betingelsene kun gjelder innenfor Garantitiden, eller om de tar reklamasjoner også. Tar ikke Microsoft inn reklamasjoner på samme måte må du nok levere på Siba og belage deg på en god stund uten X-Box Håper du fikk hjelp av svaret. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Siba, Det er Siba som står ansvarlig ovenfor deg da det er de som solgte produktet. Er det problem med den, så er det de som skal ta kontakt med Microsoft. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Siba kommer sikkert til å si at du skal sende den til MS, for det går fortere. Jeg ville ha ringt MS, det går mye fortere. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hva man bør velge bør jo baseres på hva som er mest hensiktsmessig. Men kjøper kan velge selv iflg forbrukerkjøpsloven. Om dette er selger/butikk, importør eller produsent. Lenke til kommentar
brultus Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Hva man bør velge bør jo baseres på hva som er mest hensiktsmessig. Men kjøper kan velge selv iflg forbrukerkjøpsloven. Om dette er selger/butikk, importør eller produsent. Tror jeg tar den til Siba. Har hørt at MS tar betalt for andre rep enn rrod. Er det sant? Tusen takk for mange svar. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 MS tar ikke betalt, og det går fortere. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Som jeg skrev så kontakt Siba og si at det er feil med xboxen din. Da har du reklamert til Siba, og kan gå på dem senere hvis servicen skulle ta lang tid eller hvis du skulle oppleve flere feil. Du kan også spørre om du kan ta det med Microsoft selv, om det er i orden for dem. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg jobber i elbutikk og hadde uten tvil ringt rett til MS. Hvis du er redd de tar betalt for det, så spør når du snakker i telefonen med de. Hvis MS forteller deg at deres garanti er ute, så har du jo egen garanti hos Siba if kjøpsloven. Det går nok fortere hvis du tar kontakt med MS. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg jobber i elbutikk og hadde uten tvil ringt rett til MS. Hvis du er redd de tar betalt for det, så spør når du snakker i telefonen med de. Hvis MS forteller deg at deres garanti er ute, så har du jo egen garanti hos Siba if kjøpsloven. Det går nok fortere hvis du tar kontakt med MS. Forbrukerkjøpsloven har man uansett. Selv mot Microsoft. Selv om garantien er gått ut gjelder de samme reklamasjonsreglene like mye for både Microsoft og Siba. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Joda, men du kan ikke rette forbrukerkjøpsloven mot MS i dette tilfellet. Så lenge Siba eksisterer er det Siba han har en avtale med. Ikke bland inn kjøpsloven her heller PaulKemp (regner med at du bare brukte en forkortelse av forbrukerkjøpsloven, men det er uheldig da kjøpsloven er en helt annen lov.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå