Gjest Guest_Hjelp_* Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hvordan timene ville foregått ja og hvordan jeg eventuelt måtte kontakte dem og slikt. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Skremmende barnslig oppførsel av noen folk her. Trist. Psykologer vil snakke med deg ang. dine problemer. Den første metoden er rett og slett å snakke om det. Når du er hos psykologer så er det du som retter opp feilene, psykologer skal bare hjelpe deg å komme på riktig vei. Lykke til Evt. ta en tur innom Klara Klok og spørr der. Ypperlig side for folk med vanskelige spørsmål. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ta en liten titt her. Det er revnende likegyldig om trådstarter var med på dette frivillig. Han var mindreårig og hun burde helt klart ikke utnyttet hans usikkerhet. Dette er ikke forføring, dette er ren manipulasjon av mindreårige óg det er straffbart. Det er misbruk av mindreårige, helt enkelt. http://www.google.no/search?hl=no&q=an...5rige&meta= Påstanden er at kvinnen i begynnelsen av tyveårene slo ham i magen eller ansiktet, og den nå 15-årige gutten fortalte mandag retten at hun forsøkte å kaste ham ut fra verandaen i hennes leilighet, truet ham med en kjøkkenkniv og stumpet en sigarett i pannen hans. Påtalemyndighetene mener at mennene forgrep seg på den mindreårige jenta under en båttur på Herøya for to år siden, skriver Porsgrunns Dagblad. Politiet la vekt på jenta si forklaring til politiet om at det hadde blitt brukt makt. - Men det kom også fram at jenta hadde blitt med i snekka frivillig sammen med en veninne, og at hun hadde hevdet at hun var over 16 år, sa politiadvokat Kjell Ove Ljosåk Som du ser fra dine egne kilder Nikka så er det som regel flere elementer i en sak som gjør at det KAN gå positivt ut for de som anmelder, en rettsak der det blir påstand mot påstand kan rett og slett bare gjøre ting verre for fornærmede. Selvfølgelig er det ulovlig, men med mindre trådstarter har håndfaste bevis på at hun visste alder, og bevis på trakassering så tror jeg bare en rettsak vil gjøre ting verre. I første omgang råder jeg trådstarter (som nevnt tidligere) å gå til psykolog, der vil psykologen rett og slett bare "lede deg på vei" mens du får snakket om tingene, og ganske sikkert får råd som kan hjelpe stort. Jeg skjønner utrolig godt at du ikke vil innvolvere hverken venner eller familie, og det gjør meg enda mer overbevist om at du burde sløyfe en evt. rettsak i første omgang, tro meg, rettsaker er ikke morsomt og burde brukes kun som en siste utvei. Hva får du ut av at damen blir dømt for eksempel? Hjelper det deg med å få en avslutning på saken? Selvfølgelig hvis hun fortsetter å trakassere deg så er jo kontakt med politiet en utvei, men kun da mener jeg, hvis ikke er det bare å rippe opp i gamle sår. Lykke til. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hva får du ut av at damen blir dømt for eksempel? Det er mange faktorer som spiller inn i slike saker, det har du helt rett i. Gjøre politiet oppmerksom på vedkommende og kanskje hjelpe til å hinde at hun fortsetter å misbruke mindreårige gutter kanskje? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Hva får du ut av at damen blir dømt for eksempel? Det er mange faktorer som spiller inn i slike saker, det har du helt rett i. Gjøre politiet oppmerksom på vedkommende og kanskje hjelpe til å hinde at hun fortsetter å misbruke mindreårige gutter kanskje? Det hadde jo vært en ting, og skal si meg enig i at de fleste tilfeller slikt skjer er "overgriperen" en gjenganger, men igjen, jeg ville absolutt ikke satset på en rettsak uten sterke håndfaste bevis og ikke uten lange samtaler med en advokat om saken. Endret 15. oktober 2008 av Snurreleif Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hvorfor bruker du hermetegn rundt overgriperen? Er det noe særlig tvil om at dette er et overgrep, forutsatt at trådstarter snakker sant. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Hvorfor bruker du hermetegn rundt overgriperen? Er det noe særlig tvil om at dette er et overgrep, forutsatt at trådstarter snakker sant. 1. Vi har bare trådstarters ord på saken (tror ikke han lyver om slikt men man vet jo aldri, ikke noe personlig trådstarter). 2. Vel vi har vel ikke fått det forklart som et overgrep? I første omgang var det vel et frivillig samleie, og overgrep ser jeg på som et snillere ord for voldtekt/vold/fysiske ubekvemmelser(?) kan hende jeg har misforstått ordet dog. Dessuten ser jeg på det som har skjedd med trådstarter i etterkant som trakassering grunnet det jeg skrev ovenfor, igjen, kan hende jeg har misforstått den ordentlige betydning med overgrep, men slik er nå det. Edit: Ah my bad, ser at trådstarter i ettertid mener å ha blitt seksuelt trakassert, og da blir det vel et overgrep? Uansett er jeg enda litt nysgjerrig på hva trådstarter mener med dette, om det var fysiskt eller om det var via WoW med hjelp av samtaler o.l. Endret 15. oktober 2008 av Snurreleif Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Det er et overgrep ganske enkelt fordi en mindreårig er forledet til å ha seksuell omgang med en voksen. En voksen bør ikke inngå slik aktivitet med mindreårige, noe loven også er et eksempel på. Barn skal vernes mot slik aktivitet fra voksne. Det er ikke nødvendig å bruke makt for å lure mindreårige til å gjøre noe de egentlig ikke er klar for. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Det er et overgrep ganske enkelt fordi en mindreårig er forledet til å ha seksuell omgang med en voksen. En voksen bør ikke inngå slik aktivitet med mindreårige, noe loven også er et eksempel på. Barn skal vernes mot slik aktivitet fra voksne. Det er ikke nødvendig å bruke makt for å lure mindreårige til å gjøre noe de egentlig ikke er klar for. Ikke for å sverte trådstarter men akkurat samleiet var jo han fullstendig klar over, det han derimot ikke var klar over (og som jeg ikke ser hvordan overgriperen skulle ha kunnet forutse heller da dette jo var frivillig fra starten av) var "bivirkningene" av episoden(e). Kritikkverdig at en 25 år gammel dame har sex med en mindreårig mtp modenhet? Ja absolutt. Men akkurat hvor skyldig i ordet "overgriper"s forstand er hun hvis hun ikke har fått beskjed fra trådstarter i etterkant om at han føler seg trakassert? For alt vi vet tror hun kun at hun har hatt et frivillig samleie med en gutt som ville ha sex, som "kun" var et år unna seksualalderen. Igjen, det kan være/er kritikkverdig at hun har hatt sex med en mindreårig, jeg sier ikke det, og jeg prøver heller ikke å skylde på trådstarter på noe som helst område, bare vær klar over at det er flere sider av en sak. Tingen var at jeg møtte henne på WoW, og som alle andre gutter tenkte jeg bare fitte fitte fitte. Når jeg nå ser tilbake på det så angrer jeg Hvordan skal vi (og overgriperen) ut i fra dette kunne tolke at hun har "forledet" han på noen som helst måte? Hvem tok initativ? Hva hendte? Hvor lenge snakket de? Det er flere viktige spørsmål vi ikke har fått svar på enda, derav også min bruk av hermetegn rundt ordet "overgriper". Jeg betviler ikke trådstarter når han skriver at han har problemer, men skal man få svar på et spørsmål/problem må man være ærlig, oppriktig og fortelle alt som kan ha noe å si for saken og dens vinkling. Tror du ikke han ville fått enda flere og verre kritiske spørsmål enn dette i en evt. rettsak? Mindreårige i Norge har sex med 20/30 åringer daglig, og mange av disse bruker dette som "cred" og i noen tilfeller til og med som pressmiddel. Derfor vil jeg heller ikke anbefale en rettsak enda, da vi egentlig ikke vet noe om saken, kun at trådstarter føler seg brukt (hvilket er utrolig synd og leit, så ikke misforstå meg). Endret 15. oktober 2008 av Snurreleif Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Tråden er ryddet for usakligheter, usmakligheter, off-topic og useriøse innlegg. Denne delen av forumet må ikke forveksles med OT-baren. Når folk poster sensitiv informasjon om et problem de har er det minste man kan gjøre å vise dem litt respekt. Fra nå av deles det ut ferier for mer useriøsiteter i tråden (Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ikke for å sverte trådstarter men akkurat samleiet var jo han fullstendig klar over, det han derimot ikke var klar over (og som jeg ikke ser hvordan overgriperen skulle ha kunnet forutse heller da dette jo var frivillig fra starten av) var "bivirkningene" av episoden(e). Kritikkverdig at en 25 år gammel dame har sex med en mindreårig mtp modenhet? Ja absolutt. Men akkurat hvor skyldig i ordet "overgriper"s forstand er hun hvis hun ikke har fått beskjed fra trådstarter i etterkant om at han føler seg trakassert? For alt vi vet tror hun kun at hun har hatt et frivillig samleie med en gutt som ville ha sex, som "kun" var et år unna seksualalderen. Igjen, det kan være/er kritikkverdig at hun har hatt sex med en mindreårig, jeg sier ikke det, og jeg prøver heller ikke å skylde på trådstarter på noe som helst område, bare vær klar over at det er flere sider av en sak. Kritikkverdig? Det er rett og slett ulovlig. Bivirkningene for, i lovens forstand, et barn som har sex med en voksen er viden kjent. Det finnes ingen unnskyldning for en voksen å forgripe seg på barn. Hvordan skal vi (og overgriperen) ut i fra dette kunne tolke at hun har "forledet" han på noen som helst måte?Hvem tok initativ? Hva hendte? Hvor lenge snakket de? Det er revnende likegyldig, han var under den seksuelle lavalder og dette er derfor et overgrep. Alt annet er av liten betydning. Det er flere viktige spørsmål vi ikke har fått svar på enda, derav også min bruk av hermetegn rundt ordet "overgriper".Jeg betviler ikke trådstarter når han skriver at han har problemer, men skal man få svar på et spørsmål/problem må man være ærlig, oppriktig og fortelle alt som kan ha noe å si for saken og dens vinkling. Det som er problemet er at om dette hadde vært en jente så hadde de fleste neppe vært i tvil om at dette var et overgrep. Men siden dette er en gutt så høres det ut på de fleste her som at han burde være jævlig fornøyd med at en eldre dame ville ha sex med ham. Det er ikke sånn verden fungerer, det er en grunn til at vi har en lov som beskytter barn mot seksuell omgang med voksne. Tror du ikke han ville fått enda flere og verre kritiske spørsmål enn dette i en evt. rettsak?Mindreårige i Norge har sex med 20/30 åringer daglig, og mange av disse bruker dette som "cred" og i noen tilfeller til og med som pressmiddel. Derfor vil jeg heller ikke anbefale en rettsak enda, da vi egentlig ikke vet noe om saken, kun at trådstarter føler seg brukt (hvilket er utrolig synd og leit, så ikke misforstå meg). Om det er sant at trådstarter har hatt sex med vedkommende så er det ikke noen tvil om at det er begått et lovbrudd, om han vinner frem i en rettsak er noe helt annet. Lovbruddet er begått, men om det er ikke alle lovbrytere som blir dømt. Jeg anbefaler helt klart å anmelde forholdet, så blir det opp til politimyndighetene å vurdere fra eller til når det kommer til en rettsak og ikke tilfeldige forumbrukere - om du forstår hva jeg mener. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Kritikkverdig? Det er rett og slett ulovlig. Bivirkningene for, i lovens forstand, et barn som har sex med en voksen er viden kjent. Det finnes ingen unnskyldning for en voksen å forgripe seg på barn. Ordet "å forgripe" brukes vel når dette er i mot personens vilje? Ja takk jeg vet at det er ulovlig, det jeg synes er feil er at man som 15 åring kan ha frivillig sex, for så å bruke dette mot en person som er 3-4 år eldre (snakker ikke om trådstarter og hans tilfelle her), så vidt jeg vet er det saker der det har blitt påvist at 15åringer har vært smertelig klar over hva de gikk til, og at de var modne nok og gikk til sex med noen eldre enn seg og fått saker avvist når de har anmeldt "overgriperen" i etterkant. Uansett virker det ikke som om trådstarter ikke har bevis på at samleiet i det hele tatt fant sted, så han må finne noe LITT mer håndfast før en evt. rettsak. Det er revnende likegyldig, han var under den seksuelle lavalder og dette er derfor et overgrep. Alt annet er av liten betydning. Overgrep synes jeg er et sterkt ord når begge var enige om hva de gikk til. Vet ikke kvinnen hva som har hendt med trådstarter i ettertid burde trådstarter først ta dette med psykolog, også evt. henne før en rettsak, rettsaker er ikke til å kimse av, de tærer hardt på folk til tider. Ja, hun er mye eldre enn han og burde vite bedre, men han har et år (kanskje et halvt) før han er 16, og forsvareren til kvinnen kommer sikkert til å skyte på med "modenhet for alderen" argumentene for så mye de er verdt. Jeg sier ikke at det er rett, men at det kan skje, og at trådstarter bør være forberedt på det verste i slike saker. Han er ikke gammel nok til å forstå alvoret i sex med en over 20, men gammel nok til å gå i en rettsak, vitne og ikke få følger av det som 15 åring? Igjen, rettsaker tærer på folk, og hvis trådstarter vil ha en rettsak må han også ta dette opp med foreldrene. Det som er problemet er at om dette hadde vært en jente så hadde de fleste neppe vært i tvil om at dette var et overgrep. Men siden dette er en gutt så høres det ut på de fleste her som at han burde være jævlig fornøyd med at en eldre dame ville ha sex med ham. Ikke sitèr meg og skriv dette vær så snill, det virker som om jeg har skrevet at jeg mener trådstarter har seg selv å takke for følgene etter samleiet, og det har jeg overhodet ikke implisert. Forøvrig kan jeg si at det er meg revnende likegyldig om trådstarter hadde vært gutt eller jente, hva andre føler om saken gir jeg rett og slett blanke i. Om det er sant at trådstarter har hatt sex med vedkommende så er det ikke noen tvil om at det er begått et lovbrudd, om han vinner frem i en rettsak er noe helt annet. Lovbruddet er begått, men om det er ikke alle lovbrytere som blir dømt. Jeg anbefaler helt klart å anmelde forholdet, så blir det opp til politimyndighetene å vurdere fra eller til når det kommer til en rettsak og ikke tilfeldige forumbrukere - om du forstår hva jeg mener. Selv om jeg er en "tilfeldig forumbruker", så tror jeg nok ikke at jeg akkurat tar feil når det kommer til det stykket at trådstarter må enten ha bevis eller en tilståelse fra "overgriperen" før det lønner seg å gå til rettsak, hvis ikke blir det et skudd i mørke og kan virke forverrende for trådstarter. Jeg er enda nysgjerrig på om trådstarter har snakket med kvinnen i ettertid, og hvilket forhold de har nå, for det kan hende at en samtale med kvinnen er alt som skal til. Og igjen, foruten at kvinnen blir dømt, hva er det positive i en rettsak for trådstarter? Endret 15. oktober 2008 av Snurreleif Lenke til kommentar
Gjest Guest_Hjelp_* Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Du spør om dette var totalt frivillig, ja det var det. På tidspunktet som jeg skriv så var alt "fitte fitte fitte", men hvor psykisk og mentalt krevende det har vært for meg i senere tid så begynner jeg å fortstå hvorfor det finnes sexual lavalder. Det var i hovedsak begge sin feil til at det skjedde, Begge lå an på hverandre og ja hun var helt klar over alder. Så jo jeg har skyld i det selv og det forstår jeg. Jeg har godtatt at det er ikke noe jeg kan gjøre med det men spørsmålet er hvordan jeg kan bearbeidet det. Bare nevner det men i etterkant av dette seksuelle samleiet så fortsatte hun og spør om hun kunne få seg med naken, se meg runke osv... Jeg sa "indirekte nei" helt til jeg sa. "Nei jeg vil ikke ha mer meg deg og gjøre, kom deg vekk fra meg". Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Du spør om dette var totalt frivillig, ja det var det. På tidspunktet som jeg skriv så var alt "fitte fitte fitte", men hvor psykisk og mentalt krevende det har vært for meg i senere tid så begynner jeg å fortstå hvorfor det finnes sexual lavalder. Det var i hovedsak begge sin feil til at det skjedde, Begge lå an på hverandre og ja hun var helt klar over alder. Så jo jeg har skyld i det selv og det forstår jeg. Jeg har godtatt at det er ikke noe jeg kan gjøre med det men spørsmålet er hvordan jeg kan bearbeidet det. Bare nevner det men i etterkant av dette seksuelle samleiet så fortsatte hun og spør om hun kunne få seg med naken, se meg runke osv... Jeg sa "indirekte nei" helt til jeg sa. "Nei jeg vil ikke ha mer meg deg og gjøre, kom deg vekk fra meg". Takk for svar. At du har "lært" av dette er jo veldig bra, og jeg skjønner også tankegangen din lettere når du skriver det, det vil være positivt for deg i en evt. rettsak eller hva du enn bestemmer deg for å gjøre. Var hun klar over alder har hun brutt loven allerede der, at du har "skyld" er uvesentlig for meg nå som jeg vet at hun visste alderen din, og da er det rett og slett ingen unnskyldning for det hun gjorde. Dette er også meget positivt for en evt. rettsak, og troverdig ikke minst. Jeg visste ikke at det var såpass ille, og jeg beklager også hvis jeg har implisert for deg at det kanskje ikke er så ille som du fortalte oss, jeg vil bare være sikker på at jeg får høre alt av en sak før jeg "dømmer" noen da jeg personlig har brent meg på dette før. Igjen, hun har jo da brutt loven veldig grovt, og hvis du har bilder av samtalene deres, eller en msn-logg eller noe som helst bevis på at samtalene og slikt fant sted har du iallefall noe. Det er desverre ikke ulovlig å avtale et "sex-treff" i slike tilfeller, men har du en bekreftelse et sted på at dere har hatt samleie har du loven på din side. ...Eller burde iallefall. Håper du finner ut av det, og jeg ønsker deg lykke til. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Hjelp_* Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Det eneste jeg har er en logg fra facebook. Jeg fikk henne til å slette loggen men hun sendte den til en kompis av meg første fordi hun lå ann på han etter at jeg ikke ville ha mer med henne å gjøre. Hun fortalte dette også til kompisen. Vil helst ikke gi ut logger og greier grunnet at da kommer det rimelig kjapt fram hvem jeg er og hvem hun er. Ja jeg har kompiser som troller her og de ser det relativt kjapt selv om jeg tar bort navn osv. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Sier ikke at du skal vise oss loggene, men ta vare på de som evt. bevis hvis du har de. Hvis loggen i det hele tatt viser at hun og du har hatt samleie, så burde det være et greit kort å ha på hånden for å si det slik, og når hun attpåtil prøver seg på vennen sin viser jo det litt av personligheten hennes og hva hun går etter, hvilket igjen kan være fellende. Men jeg personlig anbefaler psykolog i første omgang, eller noen å snakke med, så får du evt. høre med noen fagfolk om hvor langt du tar dette. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Men jeg personlig anbefaler psykolog i første omgang, eller noen å snakke med, så får du evt. høre med noen fagfolk om hvor langt du tar dette. Det er jo nettopp det en anmeldelse innebærer. Det er ikke slik at en anmeldelse automatisk fører frem til en rettssak. En annen tanke som slo meg, har du trådstarter snakket med foreldrene dine om dette? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Det er jo nettopp det en anmeldelse innebærer. Det er ikke slik at en anmeldelse automatisk fører frem til en rettssak. Ah ok o.0 Å anmelde noen har jeg desverre(?) ikke gjort før så prosessen der er jeg lite kjent med, men uansett, unngå rettsak så lenge som mulig med mindre hun kommer tilbake, rettsaker er rett og slett utrolig vanskelige og man får som oftest ikke det man kommer for. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Hjelp_* Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Nei foreldrene mine vet ingenting om dette. Den eneste som vet noe er den ene kompisen min som fikk vite det via den loggen som dama "måtte" sende fordi hun var så forelska i han. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Om ikke annet så gjør man politiet oppmerksomme på hvordan denne personen opererer slik at det er lettere å få henne dømt om hun skulle forgripe seg på andre unge gutter - noe det er mye som tyder på at hun kommer til å gjøre. (Tok vel ikke lange tiden før hun kastet seg over kompisen.) Det er bestandig viktig å anmelde overgrep, alle lovbrudd for den saks skyld, nettopp fordi at de da blir en del av statistikken. Mørketall er det værste som finnes når det kommer til slike ting. Bevilgninger, oppklaringsprosent er nøkkelord i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg