Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler meg brukt, angst depresjon og selvmordstanker.

Gjest rock_out

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Hjelp_*

Poster her i seksualitet seksjonen fordi jeg tror det hører til her. Poster som gjest fordi jeg ikke vil at noen av mine bekjente skal få hørre om det.

Saken er at når jeg var i en alder på 15 (Er 17 nå) så føler jeg at jeg ble brukt av en eldre kvinne på 24-25 år husker ikke helt. Tingen var at jeg møtte henne på WoW, og som alle andre gutter tenkte jeg bare fitte fitte fitte. Når jeg nå ser tilbake på det så angrer jeg, noen ganger vurderte jeg og anmelde det fordi jeg i senere ble seksuelt trakkasert. Det er bare en kompis av meg som kjenner til dette og han mener jeg ble brukt av henne siden jeg var ute av stand til å tenke selv (15 år som sagt). Det som skjedde da var at jeg hadde sex med denne kvinnen som selv var 25 år på det tidspunktet...

Jeg lurer nå på om dere vet noen måter å komme seg over dette? Det har nå gått litt over 1 år og det går fremdeles ikke en dag hvor jeg angrer på at dette skjedde... Som tittelen tilsier har jeg vært depremert, hatt selvmordstanker. Hvordan kan jeg komme meg over dette?

Burde jeg oppsøke en psykolog? eventuelt anmelde henne?

(Hvis postet i feil seksjon så vær så snill å flytt den til riktig sted)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om du burde anmelde det siden det virker som om du i utgangspunktet var med på leken.

Det gjør ikke evt. trakkasering noe "mildere", men de kommer til å bruke det for alt det er verdt, og det kan føre til at du ikke kommer noen vei.

I første omgang ville jeg nok gått til psykolog og fått pratet litt med noen utenforstående, tror det kan være smart sånn til å begynne med, så får du ta det videre derfra.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Hjelp_*

Det var akkurat det jeg tenkte på, i og med at jeg var med på leken der og da så visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre. Men i og med at jeg var 15 på tidspunktet så burde vel det ha en betydning? Men tror jeg kommer til å droppe anmeldingen fordi jeg vil ikke at kompisene mine skal finne ut av det.

Lenke til kommentar

At kompisene dine finner det ut burde ikke være en bekymring, helsa di kommer i første rekke.

At du var 15 KAN ha en betydning i og med at du var under den seksuelle lavalder, og at hun var (er?) 25år gammel, det burde være en såpass stor nok aldersforskjell der at man burde kunne få frem poenget at hun visste i mye større grad enn deg hva som kom til å skje, men igjen, så lenge du faktisk i starten var med på leken kan det også brukes mot deg, selv om de klarer å bevise at du kun var "pubertetskåt".

Det kan gå begge veier rett og slett, og jeg hadde ikke turt å ta sjansen personlig i første omgang, men når du skriver seksuell trakassering, hva mener du med det hvis jeg får spørre?

Tvingte hun deg til ting?

Lenke til kommentar

Snurrleif: Det kan ikke brukes mot ham at han "var med på leken". Dette er et klart tilfelle av en gutt som er blitt misbrukt, så ikke engang prøv å gi ham en del av skylden. SKAM DEG SNURRLEIF.

Hver gang dette skjer en jente så ropes det ut om voldtekt, misbruk og pedofili. Gutter har akkurat den samme beskyttelsen når det kommer til dette som jenter. Hadde jeg vært deg trådstarter, så hadde jeg anmeldt denne jenta. Hun burde visst bedre enn å forgripe seg på en mindreårig, det er det hun har gjort.

Lenke til kommentar

Ro ned du nå Nikka, jeg skylder ikke på trådstarter i det hele tatt så ro ned aggresjonsnivået og pust ut.

Det jeg sier er at jeg har hørt mer "åpenlyse saker" blitt knust i retten enn dette, faktum er at slike saker er utrolig vanskelige i retten da (selv om han var 15år og et år under seksuell lavalder) dette kommer til å gå på at han i utgangspunktet ville være med (jeg fordeler ikke skyld så slapp av) og hvor moden han er osv.

En fornuftig advokat vil nok klart vinne saken i hans favør, men husk at hadde det vært slik at alle som har sex under 16 år og angrer i ettertid hadde hatt "lett match" i rettsalen hadde vi sett en overflod med erstatningssaker.

Slike saker er som jeg sier vanskelige litt fordi trådstarter var med og ville ha det litt moro i utgangspunktet (igjen, slapp av), men ikke visste hvordan dette ville utvikle seg.

Gjør hva du vil trådstarter, men uansett hva du gjør, snakk med en etablert advokat eller noen politifolk først (vær 110% ærlig på spørsmål) og hør hvor god sak du har før du anmelder, for din egen skyld.

Saker blir også henlagt fordi man ikke kan bevise påstander, husk på det.

Lenke til kommentar

Syntes også det er noe med det, at med en gang det er en gutt som har blitt missbrukt så er det noe helt annet enn om det er en jente. Har aldri hørt om noen tilfeller der det "kan gå begge veier" når det har vært seksuelt forhold mellom gutt på 25 og jente på 15

Slike saker er som jeg sier vanskelige litt fordi trådstarter var med og ville ha det litt moro i utgangspunktet (igjen, slapp av), men ikke visste hvordan dette ville utvikle seg.

Vi må klart skille mellom voldtekt og seksuell omgang med mindreårige. I alle saker som er klassifisert som seksuell omgang med mindreårige er det frivillig fra begge parter. Ellers er det definert som voldekt. Jeg syntes det er værre her enn i denne tården siden aldersforskjellen er større, det er i denne tråden ingen sympati mot gutten som vil bli den potensielle overgriperen. Det er vertfall ikke snakk om noe begge veier

Edit: Glemte å nevne at i den andre tråden er jenten som er offeret 13 og ikke 15 som trådstarter var, men så er jenter ca 2 år forran gutter i puperteten og derfor er det rimelig å anta at gjenomsnitlig er en gutt på 15 like moden og like mye barn som en jente på 13

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Syntes også det er noe med det, at med en gang det er en gutt som har blitt missbrukt så er det noe helt annet enn om det er en jente. Har aldri hørt om noen tilfeller der det "kan gå begge veier" når det har vært seksuelt forhold mellom gutt på 25 og jente på 15

Jeg er enig der, men nå er forsåvidt verden slik at gutter stereotypiskt sett tenker med utstyret, og man får liksom ikke den samme "offerrollen" like fort for gutter som jenter.

Hvorfor aner jeg ikke, men støtter trådstarter fullt ut i denne saken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Du hadde sex med henne frivillig, tar jeg feil? Om det var frivilig er det ikke voldtekt, men forføring. Jeg ville nok droppet å anmelde det, men snakket med en som kunne hjelpe deg å bearbeide det.

Lenke til kommentar
Du hadde sex med henne frivillig, tar jeg feil? Om det var frivilig er det ikke voldtekt, men forføring. Jeg ville nok droppet å anmelde det, men snakket med en som kunne hjelpe deg å bearbeide det.

Selv om det ikke er voldtekt er det ulovlig med tanke på at han var under 16 år. Han har absolutt en grunn til å anmelde om han føler at ungdomstiden hans ble ødelagt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Selv om det ikke er voldtekt er det ulovlig med tanke på at han var under 16 år. Han har absolutt en grunn til å anmelde om han føler at ungdomstiden hans ble ødelagt.

Ja, det er jo ikke lov og ha sex med noen under 16. Hvordan greiene er med forføring vet jeg ikke. Han har en grunn til og anmelde, men det er kanskje en unødvendig påkjenning siden han sliter allerede. Er ikke bare å sitte i retten, men ville kanskje tatt rettsaksgreiene etter du har blitt frisk.

Lenke til kommentar
Ingneting funker bedre enn et ordentlig "Pimmp-slæpp" :p

Dude, dette er ein seriøs tråd ang. eit seriøst problem. SKAMME SEG!

On topic: Personleg trur eg ikkje det er mykje å hente i å anmelde dama. Det kan jo for all del ligge noko strafferettsleg klanderverdig i hennar handlingar, men i ein slik rettsak er det svært lett for "offeret" å rippe opp i gamle sår. Retten kan nemlig ikkje basere domsslutninga på antakelsar og rein sympati - dei må ha alle fakta på bordet. Så for din del, som slit med angst etc., er nok psykolog asap det beste alternativet.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Hjelp_*

Paperwalls, har du ikke no konstruktivt så kan du gå en annen vei. Jeg kom her for å spørre om hjelp.

Ja jeg var med på det men jeg leter etter metoder på å bearbeide dette på. Jeg ser jo at det ikke er noe poeng i og anmelde det fordi jeg var med på det. Men hvordan jeg kan få det ut av huet mitt.

Eneste jeg kan se for meg nå er vel en psykolog eller noe. Hvordan ville det fungert med psykolog i den forstand uansett?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...