HaterDiskus Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Elsker de filmene. Ihvertfall 1 og 2. :!: Lenke til kommentar
rogergr Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 "Gudfaren" gir fremdeles et tilbud man ikke kan avslå. Les mer Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 The Godfather samt Part II er en av 5 beste filmene lagd noensinne. Hvis ikke den beste, blir bare vanskelig å si hvem. Punktum. Finale. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Veldig godt skrevet! Mye interessant lesning og en god innføring til de uinvidde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Elsker den filmen. Litt lenge siden jeg så 2'eren og 3'eren, men jeg husker at jeg slet litt da alle hadde blitt eldre, kjente ikke igjen noen liksom Endret 14. oktober 2008 av Slettet-oVjeg2q2Tk Lenke til kommentar
gnav Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Kjempebra skrevet. Mange artige detaljer her og der. Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Veldig bra skrevet artikkel. Mye interesant lesing og ting jeg lærte ett par ting. Selv synes jeg alle de tre filmen er absolutt episke (selv om alle ikke er enig). Skal du se hele triologien uten pause må du avse tilsammen 9timer, ganske eksakt. Men det er så absolutt verdt det. Måten de er filmet på, skuespiller prestasjonene, historie fortellingen, musikken, alt er perfekt. Filmene varer lenge, de er ikke så actionfyllte som dagens filmer og stresser ikke med og formidle historien. Vanligvis er dette oppskriften for langdryge og ekstremt kjedelige filmer man sovner til. Men Coppola har klart og bevise det ikke trenger og være negative punkter. At de tre filmene foregår over så mange år og ikke er innspillt etter hverandre er pluss i boka fra min side. Man ser skuespillerne har blitt eldre og det gjør ting mer troverdig. Man føler man får med seg livshistorien og ser fasaden sprekke... Det er min mening da. Endret 14. oktober 2008 av Ördög Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hehe. Så første sesong av Weeds for ikke så lenge siden. I sesongfinalen er det en overtydelig referanse til sluttscenen i Gudfaren. De har til og med kalt episoden 'The Godmother' Jeg kjøpte meg The Coppola Restoration i sommer. Et røverkjøp for alle som ikke har filmene på DVD ennå. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Selvfølgelig kjøpte jeg DVD-collection rett før The Coppola Restoration kom. Og nå har filmene kommet i en fin-fin Blu-ray boks. Kynisme kalles det. Får vente og se om prisen går ned. Ser ikke helt at det er verdt det når jeg har DVD-samlingen. Uansett: her snakker vi virkelig klassiker! Lenke til kommentar
Essem Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Kjedelige filmer spør du meg. Men men... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Kjedelige filmer spør du meg. Men men... OK Lenke til kommentar
Essem Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Veldig godt skrevet! Mye interessant lesning og en god innføring til de uinvidde. OK Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Haha, du feiler totalt der. Jeg kommenterte selve artikkelen, mens du kommer med en grunnløs mening som kanskje kunne vært interessant hvis du begrunnet litt. Kritikken ble kanskje for implisitt? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 OT-ypp med en mod? Lykke til. :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Sjekk lakenet for hestehoder før du legger deg i dag, Cun Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Denne tråden kan da brukes til å diskutere Gudfaren-filmene. Jeg etterlyser mer kjøtt på beinet til en eventuell debatt så vi ikke får en fattig og standard meningsutvekslingstråd Lenke til kommentar
Essem Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg beklager at jeg ikke skrev lenger. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry11850017 Der har du litt begrunnelse. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det var ikke en veldig seriøs henvendelse, men litt morsom var den. Jeg anbefaler deg å se film nr 1 og 2 igjen om noen år. Det foregår mye i narrasjonen hele veien, de sitter ikke bare og sturer på kontoret. Ettersom innlegget virker som en veldig hånlig fremstilling av filmene og at forfatteren tydeligvis ikke har fulgt veldig godt med, avventer jeg med å hive meg inn i diskursen. Å behandle filmene litt mer seriøst kan vel ikke være for mye å forlange? :--) Lenke til kommentar
Essem Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg hadde vel tatt på meg morobuksene og satt meg i morohjørnet da. Uansett hadde jeg ganske høye forhåpninger til Gudfaren da jeg så den første gang. Jeg må si at den var såpass langdryg at jeg kjedet meg. Jeg prøvde en gang til et par år senere, og syntes ikke den var så mye bedre da. Det kan jo være jeg prøver igjen en annen gang, må si jeg har litt lyst til å finne ut hva som er så fantastisk med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg