Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Renault Megane Coupé 2.0 16V 150HK

Kentinho

Anbefalte innlegg

Denne ser passe ungdommelig ut, og virker ellers som en sprek bil. Men etter det jeg har lest om Renault her inne på forumet, så virker ikke Renault som en spesielt bra bilmerke. Stemmer det inntrykket?

Finn.no

Må innrømme at det jeg har lest her inne har skremt meg litt fra Renault, men det gjelder vel kanskje ikke alle modellene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, er den velholdt og du får den testet er nok dette en grei nok bil, har selv hatt tre Renaulter uten de store problemene, dog burde jeg ikke en gang kommet ut av garasjen med de før de havarerte skulle man tro en del av snakket.

Det har du nok helt rett i. Franske biler har av en eller annen grunn, fått et nokså ufortjent dårlig rykte her i landet. Selv er jeg vel mer eller mindre oppvokst i franske biler (kanskje til og med produsert i en :) )...mest Citroén, men også Renault, Peugeot og til og med gode gamle Simca (seinere Talbot) ...og jaggu har jeg ikke en Citroén sjølv også, gitt ('95 Xantia som går som ei klokke). Totalt mellom 20-25 franske biler i løpet av 34 år, og absolutt ingen av disse har hatt noen store og kostbare feil. Småfeil har det jo selvfølgelig vært, og deler blir slitt etter lang tids bruk, men det skjer jo med alle biler.

pantera

Lenke til kommentar

Som jeg påpekte for deg på et annet forum syns jeg ikke sitte- og rattstillingen i disse bilene er særlig god. Man sitter "på" bilen og ikke "i" den. I tillegg til at rattet blir for skrått for min smak.

Ellers tilsier erfaringer fra min gamle 1996 Megane at dette er helt ok biler. Ganske stillegående og komfortable, samtidig som de er overraskende "spreke". Med 150 hester regner jeg med at denne går ganske godt. Hadde et problem med at den midtre delen av eksosanlegget til stadighet løsnet, men utover det oppførte den seg pent det året jeg hadde den.

Har som Pantera vokst opp med fransk, og jeg har ingen betenkeligheter med å kjøpe biler fra det landet.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...