angelique__ Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Kernel Panic: VFS: Unable to mount root fs on 1:34 ... så var det noe med at den hadde problemer med å mnt'e root . jeg tok en upgrade fra mdk 8.2 til 9.1 :/ . noen som kan hjelpe ? :oops: Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hver gang jeg har brukt upgrade funksjonen ved install har jeg fått problemer, så jeg bruker aldri den funksjonen uansett. Det jeg gjør når jeg oppgraderer til en nyere versjon er at jeg beholder /home mappene + det viktigste fra /etc, så sletter jeg alt annet og reinstaller... Pleier å ha en egen partisjon for /home, så slipper jeg å ta backup... :wink:" På denne måten kan du reinstalle uten å miste personlige filer og innstillinger... MarcelSB Lenke til kommentar
burre Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Kan du boote et rescue media (bruker selv siste gentoo install cd) og paste /etc/fstab, /boot/grub/menu.lst (eller grub.conf) eller /etc/lilo.conf og output fdisk -l /dev/hda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå