Giallorossi Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg må bare slenge meg på diskusjonen og lufte min mening om saken.At netshop nå tar seg betalt for frakten for hentebua for å rettferdiggjøre utgifter de har på sin side, syns jeg absolutt er rettferdiggjort på bakgrunn av både deres argumentasjon og det faktum at de faktisk gidder å tilby denne tjenesten. Nå kan det dog sies at slike tiltak er nødvendige for å skille seg ut i dagens hav av webshop'er, og sannsynligvis gir hentebua langt mer kroner i kassa enn det tiltaket koster å drifte i sin nåværende form. Som forbrukere vil det aldri være positivt med gebyrer, hva enn de står for eller utgjør i kroner, men det virker som om flere her i tråden glemmer hvor godt denne tjenesten kommer oss i Oslo-området til gode, det kan iallefall jeg skrive under på. Er enig i mye av det du sier. Men tidligere når NetShop hadde litt Hw til utstilling osv hvor man kunne gå å se litt rundt, det var halve grunnen til at jeg gadd å hente det i Oslo. Nåtildags er det omtrent like Dyrt/Billig å kjøpe det fra Sandefjord og få det i Posten, som det er å hente det. Da klarer ikke jeg se så utrolig positivt på Oslo-hentelageret. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg ser på det som mer rettferdig at de tar betalt for dette. Det er jo uansett en kostnad for dem å kjøre varene til Oslo eller Sarpsborg (siden alt går vel via Sandefjord?) og da er det jo bedre at de som ønsker hentebu i andre byer betaler noen få kroner enn at prisene skal stige i nettbutikken. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Det er jo ganske klart at en utgift skal og må dekkes. Derfor er jo valget og enten gjøre som Netshop nå har gjort, eller å ta det inn ved å øke prisene på samtlige varer. Det siste ville jo vært kollektiv avstraffelse på en måte. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg må bare slenge meg på diskusjonen og lufte min mening om saken.At netshop nå tar seg betalt for frakten for hentebua for å rettferdiggjøre utgifter de har på sin side, syns jeg absolutt er rettferdiggjort på bakgrunn av både deres argumentasjon og det faktum at de faktisk gidder å tilby denne tjenesten. Nå kan det dog sies at slike tiltak er nødvendige for å skille seg ut i dagens hav av webshop'er, og sannsynligvis gir hentebua langt mer kroner i kassa enn det tiltaket koster å drifte i sin nåværende form. Som forbrukere vil det aldri være positivt med gebyrer, hva enn de står for eller utgjør i kroner, men det virker som om flere her i tråden glemmer hvor godt denne tjenesten kommer oss i Oslo-området til gode, det kan iallefall jeg skrive under på. Er enig i mye av det du sier. Men tidligere når NetShop hadde litt Hw til utstilling osv hvor man kunne gå å se litt rundt, det var halve grunnen til at jeg gadd å hente det i Oslo. Nåtildags er det omtrent like Dyrt/Billig å kjøpe det fra Sandefjord og få det i Posten, som det er å hente det. Da klarer ikke jeg se så utrolig positivt på Oslo-hentelageret. Da ser vi tydeligvis ganske forskjellige verdier i Netshop sitt Oslo-hentelager. Konseptet de kjørte tidligere med varer til utstilling i Oslo bidro for min del bare til mindre fokus på behovet jeg har for et slikt sted; nettopp muligheten til å kunne bestille noe og ha det "fraktfritt" (gåseøynene forklares med fraktutgifter for å komme seg til hentebua, jeg bor vest i Oslo) i hendene mine dagen derpå. Greit nok at det ble litt ekstra innkjøp hvis man absolutt så noe spennende, men for det meste gikk tiden i showroomet med til å dasse rundt og titte på ting man hadde sett før, til en ansatt var ferdig med å betjene kunder så jeg kunne få utlevert varene mine. Tidligere verdsatte jeg også muligheten til å kunne levere defekte produkter i Oslo og gå den kjappe omveien rundt marerittet det å sende noe frem og tilbake til Sandefjord for å få konstatert gjerne innlysende feil/mangler, men det argumentet forsvant jo når de gikk bort ifra "showroom'et". Det positive med dagens ordning er derimot at den viktigste funksjonen hentebua har for meg, å kunne hente varer kjapt og økonomisk, fortsatt eksisteret på tross av denne avgiften på 40kr. Mvh, Caliber Lenke til kommentar
anbar Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 ref: bytur? Som sagt, man forandrer handlemønster om det er prekært... Finanskrisen vil antageligvis få følger, så det er kanskje riktig å bli lært opp til et mer riktig forbruk. Personlig merker ikke jeg "finanskrisen" på kroppen og jeg regner med at de fleste i Norge heller ikke gjør dette. Her er det ikke snakk om en riktig eller ikke riktig forbruk, den kommentaren lukter det troll av lang vei. Du har rett i at "riktig" lukter det litt troll av... Man får "riktignok" selv definere hva som er riktig, men 40kr per småinnkjøp begrenser kanskje "unødvendige" impulskjøp en smule, særlig hvis man tar utgangspunkt i cartmans femtitall. 50*40= 2000. Egentlig burde vi brukt ølindeksen da den er mer menneskenær Når det gjelder finanskrisen er det foreløpig bare de familier som har lån, eller ikke får innvilget dem, som har merket det. Uten å leke dommedagsprofet vil jeg hevde at krisen allerede påvirker norsk eksport (se bort ifra olje/fisk) og luksusmarkedet som sofaer og brunvarer (skummet fort over det i DN/aftenposten idag, sorry ikke link). Noe som betyr at netshop burde stramme inn utgiftene dersom handelen reduseres. Jeg håper "riktignok" ikke at jeg kommer til å føle krisen noe nærmere kroppen. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hvis man må betale for frakt, hva skjer da med muligheten for å kansellere bestillinger gratis som tidligere ? Koster det også 40 kroner dersom man ikke henter varen ? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 sukk. 40kr ... vet ikke helt. da har jeg ikke råd til frossenpizza'en. nei her må det prioriteres! Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 sukk. 40kr ...vet ikke helt. da har jeg ikke råd til frossenpizza'en. nei her må det prioriteres! For et tema å lage tråd av. Det er to flaxlodd det er snakk om. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 *snip* det er raskere å ta toget til Grorud stasjon som ligger cirka 4 minutters gange unna. toget bruker ikke mer en cirka 10 min fra Oslo s hvis jeg ikke husker helt feil. 4 min gange fra Grorud Stasjon? Kanskje om du er over to meter høy med lange bein og god i kappgang Har hentet mye på hentebua i Oslo og jeg mener at når dette er frakt innad i bedriften så burde de faktisk gi dette gratis. Jeg antar at de uansett må ha transport mellom disse to avdelingene? Det blir jo ganske rart at det skal være forskjell i pris på hentebu en plass til en annen? De burde heller vurdere å bare legge ned i Oslo om ikke det er noe annet enn en hentebu der som de ikke tjener på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) *snip* det er raskere å ta toget til Grorud stasjon som ligger cirka 4 minutters gange unna. toget bruker ikke mer en cirka 10 min fra Oslo s hvis jeg ikke husker helt feil. 4 min gange fra Grorud Stasjon? Kanskje om du er over to meter høy med lange bein og god i kappgang Har hentet mye på hentebua i Oslo og jeg mener at når dette er frakt innad i bedriften så burde de faktisk gi dette gratis. Jeg antar at de uansett må ha transport mellom disse to avdelingene? Det blir jo ganske rart at det skal være forskjell i pris på hentebu en plass til en annen? De burde heller vurdere å bare legge ned i Oslo om ikke det er noe annet enn en hentebu der som de ikke tjener på. Hysj!!. Joda, det er nok nedleggelse som står for tur. Kan ikke se noen grunn til at NetShop "Oslo"/Hentebua skal leve videre. Det er like greit å bestille på web'en og hente på Kiwi/Shell. PS. Jeg er ikke 2meter høy, men det tar fatkisk ikke mer enn ca 5min å gå (fort) fra Grorud stasjon. Ihvertfall om du ikke er skuggredd og går raskeste vei, inkludert "kryssing" av Østre Aker (anbefales ikke). Da kan du småløpe den distansen på 2min Endret 19. oktober 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Husk også at alternativt så kan Netshop velge å øke prisen på "alle" produkter med 1-5kr og dermed "snikinnhente" dette gebyret den veien. Nei, dette er ikke riktig. Netshop ønsker å redusere tiden det tar å betjene kundene, ved å få kundene til å bestille i større kvanta når de først bestiller - i stedet for at ørten folk kommer innom for å ha èn liten sak, noe som er tidkrevende i forhold til inntektene. De gir ikke insentiv til å kjøpe i større mengde ved å øke prisene generelt, bare dersom de legger til en kostnad for hver gang man handler hos de, som er hva de har gjort nå... Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Det beste kunne selvsagt vært å praktisert gratis frakt over en hvis handle sum. Synes det låter helt ok at De tar seg betalt for reele utgifter, tror neppe De graver sin egen grav med å miste en grinete Oslo mann Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Husk også at alternativt så kan Netshop velge å øke prisen på "alle" produkter med 1-5kr og dermed "snikinnhente" dette gebyret den veien. Nei, dette er ikke riktig. Netshop ønsker å redusere tiden det tar å betjene kundene, ved å få kundene til å bestille i større kvanta når de først bestiller - i stedet for at ørten folk kommer innom for å ha èn liten sak, noe som er tidkrevende i forhold til inntektene. De gir ikke insentiv til å kjøpe i større mengde ved å øke prisene generelt, bare dersom de legger til en kostnad for hver gang man handler hos de, som er hva de har gjort nå... Klar over hvorfor de har transportgebyret for å få litt bukt på de som kun handler en kabel eller en vifte og slikt til under 50kr stykket. Inntjeningen kontra utgiftene for å plukke, pakke, transportere etc etc veies ikke opp til å være lønnsomt. Det jeg mente var at om Netshop kutter ut 40kr transportgebyret så kunne de snikinnført 1-5kr høyere pris på alle varer i sortimentet. Det betyr at om Ola Nordmann i Tromsø bestiller 6 varer, så vil dette koste ham f.eks 10-15kr ekstra, grunnet snikkinnføringen av høyere pris. Det samme gjelder Kari Olsen i Trondheim og Per Hansen i Oslo. Per Hansen valgte å hente i hentebu, så da blir "snikinnført transportgebyr" for ham f.eks 18kr. De to andre betaler henholdsvis 13kr og 17kr for mye i forholde til hva de kunne hatt som pris. 13+17+18=38kr totalt. Ergo da ligger de tett opp til 40kr transportgebyret for å transportere til Oslo, men hvem er det da som betaler det. Jo de som bestiller vanlig postpakke og bor langt unna vil være med å betale for Hentebu "folkene". Dermed synes jeg at det er riktig at Netshop heller har en transportgebyr for de som velger Hentebu, bare det transportgeyret ikke overstiger en smertegrense. For meg så er ikke 40kr for mye, transportgebyret bør ikke overstige 1/3del av hva en servicepakke med posten vil totalt koste og 40kr er i nærheten. Lenke til kommentar
kznostra Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Dette gjør at jeg kommer til å bruke mye mindre penger hos Netshop. Rett og slett fordi det ikke lønner seg lenger. Like greit å bestille fra andre nettsider. Har alltid handlet hos netshop pga at jeg kan hente varene gratis.Ettersom jeg ikke sparer noe nå, på å kjøpe de hos Netshop (er ikke ofte de er billigst), gidder jeg ikke å benytte de noe særlig mer. Synd. Helt enig med deg. Det som var best ved Netshop er gratis henting. Men nå kommer Netshop til å tape mye mer. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Her fikk jeg meg en liten smel i dag. Like stor faktavgift som varen kostet selv. Jaja, da har netshop mistet sin fordel i mine øyne. Og de kommer nok til å tape langt mer en 40kr på meg i årene fremmover... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå