Largie Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 er vel ikke unaturlig at de vil dekke sine kostnader. Datakjeden har forøvrig forskjellige priser i webshop/butikk (naturlig nok - de skal jo betale en del i husleie osv. for lokalene i møllergata) http://datakjeden.no/oslo/PartDetail.aspx?q=p:1016453 den vifta koster 52,- i webshop, 133,- i butikken (Oslo). så 40 spenn er ikke ille. Jeg fortsetter nok å bruke netshop. Det stemmer at prisene er forskjellig ja. Men jeg holder på og ordne en tilsvarende løsning som Netshop har med Datakjeden... Dvs bestill på Webshop'n hent på Stovner til Webpris. Husk at hvis en vare koster 20-30 kr mindre enn hos en annen leverandør blir henting hos Netshop Oslo ofte dyrere. Tross alt kjører Netshop turen Oslo - Sandefjord hver ukedag + lørdag. For dem er det en "fast" kostnad som dem nå ønsker og pushe over på kunden. Hvorfor skal man bare godta en dårligere deal? Lenke til kommentar
anbar Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Helt ærlig så bryr jeg meg ikke om 40 kr... de er fortsatt billige, yter god service (aldri hatt problemer med dem) og har det jeg trenger. Å sutre over at et godt selskap slutter å fokusere på fri frakt endrer ikke mitt syn eller handlemani hos selskapet. Faktisk unner jeg dem muligheten å tjene inn litt ekstra i disse finanskrisetider. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Helt ærlig så bryr jeg meg ikke om 40 kr...de er fortsatt billige, yter god service (aldri hatt problemer med dem) og har det jeg trenger. Å sutre over at et godt selskap slutter å fokusere på fri frakt endrer ikke mitt syn eller handlemani hos selskapet. Faktisk unner jeg dem muligheten å tjene inn litt ekstra i disse finanskrisetider. Selvfølgelig ønsker nettbutikker å tjene mest, mens motparten ønsker å betale minst. Som privatperson, og vi som ikke kjøper deler der vær uke spiller det liten eller ikke noe, men for personer som trådstarter så har det litt å si. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Man kan gjerne betale full frakt for store ordre uten å tenke på det, men de fleste synes det er litt surt å betale 40 kroner frakt på noe som koster 50 kroner. Derfor nettopp disse små ordre bringer mange Oslo boere til Netshop's hjemmeside. Nettopp disse små ordre bør ha gratis frakt. Entusiaster kjøper ofte masse smått. En vifte her, og en kjøler der, og en liten kjølepasta når de kjeder seg. Men disse små ordre fører dem ofte til nettbutikken, og de kan plutselig finne på å kjøpe dyre produkter også. Netshop bør se på verdien av alle disse besøkene som små ordre bringer til butikken og ikke jage de vekk, mener jeg. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Man kan gjerne betale full frakt for store ordre uten å tenke på det, men de fleste synes det er litt surt å betale 40 kroner frakt på noe som koster 50 kroner. Derfor nettopp disse små ordre bringer mange Oslo boere til Netshop's hjemmeside. Nettopp disse små ordre bør ha gratis frakt. Entusiaster kjøper ofte masse smått. En vifte her, og en kjøler der, og en liten kjølepasta når de kjeder seg. Men disse små ordre fører dem ofte til nettbutikken, og de kan plutselig finne på å kjøpe dyre produkter også. Netshop bør se på verdien av alle disse besøkene som små ordre bringer til butikken og ikke jage de vekk, mener jeg. Sammy: Your Right! Lenke til kommentar
Largie Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Helt enig! Det er akkurat disse ordrene de ønsker og "ha vekk". Du traff spikeren på hodet Sam! Det jeg ikke skjønner er at folk syntes det er greit og betale 40 kr pr ordre. Hvertfall når det tidligere har vært gratis og grunnen er at "kundene bestiller for lite". Er nok ikke lenge før vi ser permitteringer i Netshops Sandefjord og Oslo avdeling Lenke til kommentar
Hummbugg Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 tja, etter de nå har voldtatt Microplex såpass grundig at de egentlig ikke hadde trengt 2 hjemmesider så blir det nok noen permiteringer pga overflødige folk. (og dermed ender en liten del historie imo at 3dfxcool og netconnection har lagt inn årene er det nå ingen store "spesialshops" igjen i lille norge, litt synd egentlig) PSdata har jo noe av samme ordning. man betaler 30,- i gegyr eller noen sånt og så kan man hente på stoa i Arendal. seff, kjøper men en kabel eller noe til 50-150,- er det jo litt kjipt. men på den andre siden så ville det tatt 3 dager for å få den tingen her nede om den hadde blitt sendt med posten, til om man bor 2mil unna. (all post blir først sendt til kristiandsand og så tilbake... snakk om 2 dager med waste) men på en annen side, kjøp et TV til 10000,- fra ps.no eller netshop, hva vil du a. betale 3-50,- og hente det selv eller b. betale 650-1500,- for at tollpost eller lign budbil kjører det hjem til deg? kjøpte et Hundai 46" FHD TV fra ps.no og bor 12min kjøretur unna... tror ikke svaret er så vanskelig gjette. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Helt enig! Det er akkurat disse ordrene de ønsker og "ha vekk". Du traff spikeren på hodet Sam! Det jeg ikke skjønner er at folk syntes det er greit og betale 40 kr pr ordre. Hvertfall når det tidligere har vært gratis og grunnen er at "kundene bestiller for lite". Er nok ikke lenge før vi ser permitteringer i Netshops Sandefjord og Oslo avdeling Jeg bestiller også ofte små pakker, som Sammy sier: "En vifte her og en vifte der" Men nå bestiller jeg som regel i oppkrav, er ikke alltid jeg orker å dra helt ned til Grorud, kommer an på dagsformen Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor folk som bestiller varer for titusenvis av kroner bryr seg om et frakttillegg på 40,- for en forsendelse..... Blir som at jeg skal klage på at Porsche tar et par hundrelapper for å levere bilen til kontoret når den har vært på service. Bu hu! For et jamrekor. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor folk som bestiller varer for titusenvis av kroner bryr seg om et frakttillegg på 40,- for en forsendelse..... Blir som at jeg skal klage på at Porsche tar et par hundrelapper for å levere bilen til kontoret når den har vært på service. Bu hu! For et jamrekor. Jeg skjønner ikke folk som eier forståelse. Tenk deg om en gang til, det kan faktisk hende at de bestiller X-Antall ganger, isteden for alt på en gang. Og når trådstarter åpenbart Kjøper/Selger Hw hele tiden så har det litt å si. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) .. men for f.eks en kompis av meg som bor på Strømmen og jobber i Lørenskog + hater å kjøre bil i Oslo! Så vil dette bety nok at han heller kommer til å velge levert via Posten som servicepakke. Dette blir fryktelig off-topic, men denne var litt morsom.. Dersom "å kjøre bil i Oslo" hadde ment å kjøre nede i bykjernen med masse lyskryss og kaos og det som værre er hadde det vært en ærlig sak. Men fra Lørenskog til Netshop Oslo er jo gjennom et par rundkjøringer, krysse fylkesgrensen og så på noe ala en motorvei i 2 minutter så er du der. Det er jo ikke i nærheten av antydning til "å kjøre bil i Oslo" :-) Endret 14. oktober 2008 av Panter Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Trist å høre om dette. Selve summen er ikke så voldsom, men det blir nok slutt på småkjøp. Og når man først kjøper mye hardware på en gang så kan man gjerne gå til det billigste webshoppen dersom sluttsummen er lavest (og Netshop er som kjent ikke spesielt billige). Selv Multicom blir da billigere på frakt av småvarer direkte til postkassa. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 ..(og Netshop er som kjent ikke spesielt billige). For å være litt on-topic igjen; http://www.hardware.no/artikler/pristesten...eren_2008/51622 Pristesten - sommeren 2008 "..denne gangen ble det altså sølvmedalje til Netshop! Prisnivået hos Netshop var 8,19 % lavere enn gjennomsnittet." Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 ..(og Netshop er som kjent ikke spesielt billige). For å være litt on-topic igjen; http://www.hardware.no/artikler/pristesten...eren_2008/51622 Pristesten - sommeren 2008 "..denne gangen ble det altså sølvmedalje til Netshop! Prisnivået hos Netshop var 8,19 % lavere enn gjennomsnittet." Satt akkurat å skulle linke til dette. Men NetShop har enkelte "svakheter" prismessig iforhold til andre nettsjapper, som Skjermkort. Men jeg betaler heller 200 spenn mer for et skjermkort hvor jeg vet jeg får konge support, isteden for den evindlige summetonen/bakgrunnsmusikken fra amentio Lenke til kommentar
anbar Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 jeg tror budsjettet mitt også ligger på rundt 30-40k i året. Netshop har jeg brukt flittig foruten datakjeden som har ett litt større utvalg av krimskrams. For meg er det tiden/service som er viktig, ikke at sluttprisen blir billigst mulig... der har jeg brent meg flere ganger... Dog skal nevnes at jeg har kjøpt masse 40mm vifter fra netshop, som jeg ikke har orket å kjøre for å hente. Resultatet er en stor eske som koster mer enn forsendelsen. Sist gang fikk jeg faktisk så mye skumgummi oppi at jeg ikke fant viften med en gang. Heldigvis lå det en sjokoladebit oppi. 40kr er rimelig pris for at de skal gidde å ha en løpe-og-hente slave ansatt. Om dere virkelig er misfornøyde så synes jeg denne jamringen virker litt malplassert. Enten sender dere dem en mail, eller så bytter dere butikk. Og om 40kr er for mye å betale, så må man kanskje få nye kjøpevaner? Tilpasse livet etter lommeboken Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Verdens undergang pga 40kr? Alt kan ikke være gratis her i livet. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Verdens undergang pga 40kr? Alt kan ikke være gratis her i livet. Det er ikke Pc deler akkurat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-4vxCixkw Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 svartemaling og kritisering av bedrifter som endrer sin prispolitikk? Ingen som tvinger deg å handle der, det er som med alt annet du som konsument har friheten til å gjøre noe med, ikke handle der om du synes det er urimelig at de faktisk tar seg betalt for jobben de gjør. Sensasjons headline på noe som er vanlig for de fleste nettbutikkene, pff give me a friggin break, gå på elkjøp om du virkelig ikke kan avse de 40 kronene.. åh, vent, da blir det vel mer whine om det óg, "de er dyrere enn butikk a og b, whaaa whaa" Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) svartemaling og kritisering av bedrifter som endrer sin prispolitikk? Ingen som tvinger deg å handle der, det er som med alt annet du som konsument har friheten til å gjøre noe med, ikke handle der om du synes det er urimelig at de faktisk tar seg betalt for jobben de gjør. Sensasjons headline på noe som er vanlig for de fleste nettbutikkene, pff give me a friggin break, gå på elkjøp om du virkelig ikke kan avse de 40 kronene.. åh, vent, da blir det vel mer whine om det óg, "de er dyrere enn butikk a og b, whaaa whaa" Blir det samme som om du skulle betalt 5 kroner for et sugerør på Mac'ern. Prinsipp sak Edit: Hva blir det neste dem skal ta seg betalt for? Forbrukere på si ifra Endret 14. oktober 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ikke uventet kanskje. Netshop Oslo nedlagt, folk sparka, ikke eget lager lenger. Kun hentebu (som kanskje blir stengt/nedlagt den også). Det er jo dårlig butikk å frakte vifter, kabler og småtteri "gratis" for de som "bare skal innom" og hente litt smått. Så da velger nok de kundene å bestille andre steder og heller hente på "posten" (Kiwi). Sjøl har jeg ikke handlet der på "lenge" (dvs. siden sommerferien). Ble litt overrasket da eldstedatter fortalte at hun måtte betale 40kr for å hente sin Acer A150. Så det var forklaringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå