Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Advarsel: Netshop graver sin egen grav ved og innføre frakt på varer til Oslo avdelingen!

Anbefalte innlegg

Dette er horribelt! Netshop har fått en særposisjon i Oslo med og kunne tilby billig varer til internett pris fritt levert. Dette er nå slutt: http://www.netshop.no/kundesenter/kundesen...ident=3#hentebu

40 kr (!) skal dem ha i frakt og tilbakemeldingen hos avd i Oslo var: "De ønsker at folk skal bestille mye samlet istedenfor bare et lite produkt". Heldigvis var karen bak skranken imot dette og syntes heller ikke trekket var mye smart. Noe jeg er 100% enig i!

Her er min tilbakemelding til Netshop ledelsen;

Jeg bruker ca 30-40k i året på utstyr alt fra smått til stort. For og ikke snakke om alt det jeg kjøper utenom for venner/familie/kunder ved siden av.

Store deler av dette legger jeg igjen hos dere, mye pga fraktprisen har vært 0 kr. Dere har ikke alltid de beste prisene, men med 0 kr i frakt kommer dere kanskje 20-30 kr under konkurrentene, dermed er dere best på pris.

Tenk litt lenger enn alt "bryet" med de små enkle ordrene og se heltheten!

Regner med at jeg ikke er den eneste som syntes tiltaket er idiotisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor kun 3 min fra Netshop sitt hentelager og har alltid brukt Netshop pga prisen og servicen. Synes det er veldig dumt at Netshop nå innfører transporttillegget, men 40 kr er ikke all verden. Det er isåfall billigere om jeg skulle ha bestilt datadeler fra Komplett eller andre nettbutikker og betalt 80 kr eller mer for servicepakke.

Lenke til kommentar

Det er jo uansett slitsomt å komme seg dit de har lokaler da.. selv for de som bor i Oslo. Bor på Frogner, og det tar vel 30min med buss ut dit, pluss retur. Kjøre bil koster også endel..

Så jeg holder meg til Postens servicepakke jeg.. Men kjedelig at de innfører betaling uansett.

Sånn sett er det bedre service på dealextreme.com. Der kan man bestille så mye(eller lite) man vil, og de sender rekommandert - gratis!

Der selger de faktisk grønne lasere til en hundrelapp for 10-20mW, og 200-300kr for 100-200mW. Så da kan man gjøre som idiotene 10km unna Gardermoen - lyse på flyene!

Lenke til kommentar

Ja nå står ikke verden til påske! Midt oppi disse finanskrise-tider var det litt vittig å lese om dette. Jeg skjønner irritasjonen og har handlet selv på netshop, men de er uansett ikke en veldig billig webshop lenger så jeg har sluttet å handle der.

Lenke til kommentar
Ja nå står ikke verden til påske! Midt oppi disse finanskrise-tider var det litt vittig å lese om dette. Jeg skjønner irritasjonen og har handlet selv på netshop, men de er uansett ikke en veldig billig webshop lenger så jeg har sluttet å handle der.

jeg kjøpte blandt annet Vista Ultimate derfra i sommer og da lå de 500 kroner underså å si alle konkurrentene på dette produktet så det er endel å spare der.

Lenke til kommentar

For meg som kjører forbi Netshop Oslo stort sett hver dag, så blir det uannsett en fordel å få det til Hentebu, men for f.eks en kompis av meg som bor på Strømmen og jobber i Lørenskog + hater å kjøre bil i Oslo! Så vil dette bety nok at han heller kommer til å velge levert via Posten som servicepakke. 110-40 = 70kr diff ca. Deretter trekker man fra km i slitasje, drivstoff og forsikring på bilen + tiden man faktisk bruker. Vips så vil det være mye mer gunstig å ta det via posten servicepakke.

Tror ikke at Netshop graver sin egen grav, såfremt at de ikke fortsetter å fjerne ting som har gjort det best IMHO.

Skjønner tankegangen til Netshop da jeg selv f.eks har bestillt 2stk 1,5 meter USB-MiniUSB kabler der alene. Men stort sett så går det større ordrer fra meg også. Men muligheten til å da kjøpe smått derfra istedenfor å dra innom Elkjip (Yupp Elkjip, kan også leses som kjøp selvsagt) som er nesten like stor lidelse som Ikea IMHO.

Håper at Netshop ser på dette som ett prøveprosjekt og at de heller enten fjerner transportgebyret totalt, eller senker det til 20-25kr som da veier opp endel.

Husk også at alternativt så kan Netshop velge å øke prisen på "alle" produkter med 1-5kr og dermed "snikinnhente" dette gebyret den veien. Her er i allefall Netshop såpass ærlig at de skaper ett gebyr på selve transporten for å holde prisene på produktene lavest mulig.

Lenke til kommentar

Jeg legger igjenn flere 10tusner der vert år rett og slett fordi fraken er gratis og varene kommer før (bygger pc får flere enn meg selv)... Men nå som de verken har lager der og skal ha penger får frakt ditt så skal jeg begynne å tenke meg om selv...

Før kunne jeg bestille en/flere vare når jeg kom hjem fra jobb kl 4 og så dra å hente deler til en komplett pc 15minutter senere.. Husker jeg var i en komf får 1,5år siden på en lørdag, fettern min fikk 30k i komf og det ble spotan kjøp hos netshoposlo av pc med 2x8800gtx i sli til en ca 22-23tusen... Hadde det ikke vert får at dem var oppe og hadde lager i oslo ,hadde vi nok bestillt deler fra noen andre som hadde vert litt rimligere..

De graver virkelig sin egen grav!

Ser ut som dett blir pcutstyr igjenn som jeg synnes har litt bedre service...

Jeg tror at de setter frakt pris rett og slett fordi at de vil at folk skal bestille varer til postkontor og ettervert stenge hentbua uten å miste kunder!, ettersom det koster penger og holde bua open

MVH Jørge

Lenke til kommentar

Noe tåplig, NetShop er vanvittig billige (eneste jeg kan komme på de er dyre på, er Skjermkort), stort sett på høyde med Amentio. Imotsetning til amentio og de fleste andre websjapper, så har også NetShop en konge support. Jeg har kjøpt fra de fleste store websjappene, og jeg har omtrent konkludert med at NetShop er best.

Om en butikk er 40kr dyrere på en vare til 1000kr er for meg totalt likegyldig.

Kommer fortsatt til å handle der da jeg syns kundeservice og kjapp behandlingstid er langt mer verdt enn bare en god pris.

Helt enig, men forstår folk som synes dette er et irritasjons-moment. Trådstarter som åpenbart handler hos Netshop flere enn 10 ganger, så kan dette, fort, bli en tusing etterhvert i kostnad :)

Oh, Btw: NetShop - We Are Waiting On That Supah Tuesday :ph34r:

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Godt og se at andre mener det samme som meg; hente-avdelingen burde være gratis.

I mellomtiden har en hyggelig kar, kalt Vegard, hos Datakjeden.no tilbydd meg gode priser med fri frakt til butikken på Stovner. Dermed kommer Netshop sansynligvis og bli spilt helt ut på sidelinja.

Har også en firma-avtale hos Komplett der leveringen med servicepakke er rundt 60 kr for "normal" kjøp. Prisene hos Netshop er enten way over eller under Komplett, dermed regner jeg med Datakjeden kan fylle hullet i mellom; dette gjør Netshop til overs...

Tidligere har Netshop, Komplett og andre firmaer vært aktive på forumet... En offisiel feedback fra firmaet hadde ikke vært og forakte.

Edit:

Med de forskjellige kontoene jeg benytter meg av hos Netshop har jeg 9 + 12 + 14 ordre til Oslo dvs totalt 35. Totalpris på 1 år med levering i Oslo 1400 spenn.

Her er det ikke snakk om å være kjip men det provoserer meg at jeg skal betale gebyr fordi Hr. Hansen som kjøper en liten ting 1 gang i året ikke skal akkurat velge Netshop. Kun pga de ikke "orker" alle de små orderne. Henger ikke på greip.

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Dette gjør at jeg kommer til å bruke mye mindre penger hos Netshop. Rett og slett fordi det ikke lønner seg lenger. Like greit å bestille fra andre nettsider. Har alltid handlet hos netshop pga at jeg kan hente varene gratis.

Ettersom jeg ikke sparer noe nå, på å kjøpe de hos Netshop (er ikke ofte de er billigst), gidder jeg ikke å benytte de noe særlig mer.

Synd.

Lenke til kommentar

er vel ikke unaturlig at de vil dekke sine kostnader. Datakjeden har forøvrig forskjellige priser i webshop/butikk (naturlig nok - de skal jo betale en del i husleie osv. for lokalene i møllergata)

http://datakjeden.no/oslo/PartDetail.aspx?q=p:1016453

den vifta koster 52,- i webshop, 133,- i butikken (Oslo).

så 40 spenn er ikke ille. Jeg fortsetter nok å bruke netshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...