Gå til innhold

Skalering problem med høy oppløsning

Gjest Slettet-t1pvX92QsX

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t1pvX92QsX

Hei.

Jeg har et Geforce 7500 LE kort som jeg normalt kjører 1650x1050x32 @60hz.

Jeg skulle veldig gjerne klart å kjøre på 2048x1536, men det som skjer da, er at alt er like stort som med 1650x1050, men for å finne start menyen, må jeg dra musa ned, og da drar jeg ned hele desktopen.

Er det noen måte å unngå dette på, slik at oppløsningen blir 2048x1536, uten at skaleringen blir feil?

Prøvde meg på nvidia forumet, men hadde problemer med respons på siden, så fikk ikke opp noe resultat engang.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

viktig info manger.

regner bare med at det er windows da...

om skjermen ikke støtter opløsningen vil det skje

om skjermen er klona med en annen skjerm med 1650x1050 vil det skje.

løsning:

sjekk om skjermen faktisk støtter den høye opløsningen.

gå inn i nview i nvidia kontrollpanel og se om du har konfigurert den til å klone skjermen til en annen skjerm. og hvis du fikk lite respons i nvidia forumet var det vell mest sansynlig for at folk ikke peier å ta seg tid til å svare på en post som det ikke er brukt tid på å sette opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t1pvX92QsX

Det er windows xp jeg snakker om ja!

Skjermen i seg selv kjører fint med den høye oppløsningen, men som sagt så vises ikke alt, jeg må bruke musa for å finne frem til resten av det som skal vises!

Så vidt jeg vet, er ikke skjermen klona (vet ikke hvordan man gjør det engang).

Ang, det du sa at jeg skulle inn i nview og se om jeg hadde konfigurert den til å klone skjermen til en annen skjerm, fant jeg ikke ut.

Grunnen til at jeg ikke fikk respons fra nvidia forumet var pga connection timeout, jeg fikk ikke opp siden fra forumet når jeg søkte, ikke pga "post som det ikke er brukt tid på å sette opp"!

Har du en bedre "guide" til hvordan jeg kan fikse det, slik jeg forstår skikkelig hva du mener, hadde jeg blitt glad :D

Lenke til kommentar

hvis du leser sakte igjennom svare mitt, kansje du forsto hva jeg mente..

STØTTER skjermen den oppløsninga du prøver å sette?!? hvis den kun støtter 1650x1050 så kommer den aldrig til å vise mer en det, eller så får du en feilmelding på skjermen som er out of range eller noe lignene..

det som skjer når du setter høyere oppløsning en skjermen støtter er at skrivebordet ditt er den oppløsninga.. men skjermen viser bare max av hva den klarer.. dermed ser du ikke hele skrivebordet. men bare deler av den..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t1pvX92QsX

Fant ut av det nå ja!

Skjermen støtter maks 1650x1050, så da er det ikke noe problem, da kan jeg ikke kjøre så høy oppløsning :D

Men takker for hjelpen anyways!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...