Anathema Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg har spilt fallout 2 endel, men jeg lurer på om fallout 3 har kommet? isåfall hvor får jeg tak i det? Lenke til kommentar
eught Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Nei, det finnes ikke, og det vil nok bli en stund til det kommer. Dette er fordi Interplay er så idiotiske at det virker som de nekter Black Isle å lage det, og så skal de gi ut et spill for Xbox/Ps2 som er et actionspill basert på Fallout-spillene (det er det de sier. jeg synes ikke det er så veldig basert på fallout spillene, de bare bruker Fallout navnet). Fallout: Brotherhood of Steel Ta en titt på Duck and Cover for å se hvor "glad" de er for dette spillet . Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 synd for 2ern var konge! syns ikke du og? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 (det er det de sier. jeg synes ikke det er så veldig basert på fallout spillene, de bare bruker Fallout navnet). det blir vel mer basert på fallout-universet, dvs. postapokalyptisk ørken med radscorpions og andre kjenninger.. jeriks: fallout tactics er jo et kjekt lite spill.. fallout-universet, med tonnevis av våpen, mutanter, bomber og granater. mindre rollespill enn fallout 1/2, men mer strategi.. for noen er det en kjekk ting. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Har ikke prøvd 1eren jeg. hvem syns dere er best? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 hvilket, ikke hvem. 2 er best, såklart. større, flere våpen, flere quests, etc.. ikke dermed sagt at 1'eren ikke er et helt genialt bra spill. (fjern gjerne mellomrommene i signaturen din..) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Har ikke prøvd 1eren jeg. hvem syns dere er best? toeren er endel bedre enn eneren, bla fordi det er mye større, og NPCer på teamet faktisk funker sånn noenlunde og det er dessuten litt for lett IMHO. Men eneren er kul den, absolutt verd å få med seg. Hadde det ikke vært for toeren, så hadde det vært kongen. Dessuten er det morsommere å spille toeren når eneren er rundet, er et par referanser her og der. AtW Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Vil si Ener`n var bedre.. Mer orginalt! 2`ern ble mer en stand-alone addon spør du meg. Men for all del!!! Fantastiks kult det også :smile: Spillt igjennom begge 2-3 ganger Faktisk blitt ferdig med Tacticks også! Helt Ok spill! Noen her som vet hva FallOut crewet lagde for et spill etter FallOut som var ganske likt men i Oldtiden? Arkanum eller noe sånt? Hørt det skal være midt i blinken om du liker FallOut... Men apropos FallOut 3 sjekk ut: http://pc.ign.com/articles/357/357175p1.html Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Ja. Det heter Arcanum-of steamworks and magic obscura (elernoesånt). Spilte gjennom 90% av spillet, vil ikke si det ligner mye på fallout annet enn interfacet. Det er satt i en helt annen tid og verden, en slags middelalder-verden på randen til teknologisk gjennombrudd med dampmaskiner, tog, pistoler osv. Ca. ala den viktorianske eraen i vår historie. Men poenget med dette spillet er at magien og orcer, dverger og andre vanlige fantasy-gjengangere ikke bare forsvant. De lever i beste velgående side om side med de teknologiske folkene. Orkene er faktisk ganske siviliserte, men dumme, og brukes mye som dør- og sikkerhetsvakter. Karakter-genererings delen er VELDIG grundig, man har et utall skill og perks og velge mellom, det er som i fallout, "klasse"-løst. Kan også velge mellom masse forskjellige bakgrunner til karakteren din, som påvirker diverse stats. Veldig bra. Når man spiller velger man ut fra hvilke skills man oppgraderer, når man går opp i level, om man heller mot magi eller teknologi. Dette påvirker spillet veldig, er du tenknologisk anlagt vil plutselig ikke healing-spells virke på deg lengre, men du lager egne healing potions istedet. Technoene lærer seg å lage forskjellige våpen etterhvert, mens magikerne lærer større og fetere spells (utvilsomt den "beste" veien å gå mener jeg). Våpnene suger stort sett på treffsikkerhet og damage, men spells bare rocker. Kampene foregår som i fallout i halvveis-pause-tid, men ikke med action points. Kan også sette til realtime man da går det så fort at man dør kjapt. Man kjøper/finner bedre rustninger/sverd/våpen, techo-folkene må samle til seg deler for tingene de kan lage (fjærer, bolter, jernstykker etc), og enkelte rustninger og våpen krever spesielle minimumkrav for å ha på seg. Alle spell-effektene er stort sett like, det unormale er at man først velger en spell, så trykker direkte på målet, mao. du slipper å bomme med fireballs, bare velger den, trykker på målet så treffer den direkte. Magikerne har mulighet å teleportere seg rundt i verden (etterhvert), mens tekno-folka har mulighet til å bruke det utbygde jernbanenettet (magikerne er skeptisk til teknologi og nekter å bruke toget). Folk du prater med reagerer på deg på en skala fra 0-100, fornærmer du dem blir de mindre hjelpsomme, og ved 0 angriper de. 100 er du bestekompis. Enkelte rustninger senker dette med -10 f.eks., men øker forsvaret ditt betraktelig. Folk liker ikke å snakke face-to-face med noe som ser ut som en tanks. Sier seg selv. Nå ble dette etterhvert en anmeldelse av spillet, skaff det hvis du er tålmodig og liker en god historie. På den negative sida er det dårlig pathfinding, når man går rundt i byer kan man ikke sette et waypoint langt unna der man er, og satse på at fyren finner frem selv. Man må sette opp et nettverk av points nærmere hverandre istedet. Animasjonen er ikke bra, veldig mye 2-3 frames for hvert angrep. Man får heller aldri den store innlevelsen i historien av en eller annen grunn, har sett flere reviews som nevner dette. Blir liksomt likegyldig til hva som skjer. Men jeg likte spillet og spilte det i utallige timer, så noe godt er det vel i det Og ja, jeg digger begge fallout-spillene..så løp og kjøp! Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Fennomenalt :smile: Da skal jeg få kjøpt meg det fort som svint. Lett endel etter RPG å spille i deg siste.. Liksom ikke noe som kan måle seg med FallOut serien :wink: Ferdig med BG- serien og NWN så da er det på tide med noe nytt. PS: Bra annmeldelse!! Vurdert å søke jobb som det :wink: Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Gjør det Jeg trivdes veldig bra i den unormale verdenen, særegen musikk (masse fiolinspilling) og grafikkstil. Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Will do!!! btw: Noen andre anbefallinger med det samme? Stipend den 15. Vet du!! Og da er det best å gjøre unna denne typen hadling før Oslo`s uteliv tar alle pengene mine :wink: Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Will do!!!btw: Noen andre anbefallinger med det samme? Stipend den 15. Vet du!! Og da er det best å gjøre unna denne typen hadling før Oslo`s uteliv tar alle pengene mine :wink: Planscape torment er ganske krem synes jeg, en god nummer to etter fallout på rpg-lista mi ihvertfall. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå