Vander Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hei Vet ikke om dette er riktig forumkategori,men prøver. En kompis lånte bilen min og kolliderte med den.Bilen som er 20 år gammel,ble totalvrak.Politi var på stedet,da kompisen slo hodet i fronten.Heldigvis ikke hardt skadd. Begge førerne er enige om at begge hadde skyld.Men tegningen på skademeldingen er helt feil.Utifra tegningen har min bil kjørt i feil kjørebane.Han som kjørte den andre bilen,sier at han var tenkt å vrake bilen sin snart uansett,så han vil ikke sende inn skademelding. Jeg ønsker ikke å sende inn skademelding med feil tegning. Kan jeg skrive i et vedlegg at tegningen er feil,og henvise dem til politiet som var på stedet? Jeg har kun ansvarforsikring på bilen,så hva er best for meg økonomisk ? Jeg kommer til å kjøpe ny bil,så vil det svare seg for meg å ikke gjøre noe ang. forsikringen? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg ville vel egentlig holdt forsikringsselskapene utenfor om det ikke var snakk om personskader, og biler ingen ville ha - det eneste som kommer ut av å melde til forsikringsselskapet er tap av evt bonus og høyere premie i fremtiden. Lenke til kommentar
Vander Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Takk for raskt svar.Så det lureste er å ikke sende inn skademelding da? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg ville ikke gjort det nei, ser ikke hvordan det skulle gi noen gevinst. Forsikring lønner seg som regel kun om verditapet er større enn egenandel og tap av bonus, noe jeg tviler på tilfellet er her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå