gutteenn Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hei. Eg har utrolig lyst å en dag bli en arkitekt. Går nå VG1 på Studiespesialiserende. Er det noen som har noen peiling på hva karakterer eg må ha for å kome inn på arkitekt høgskole? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 På NTNU var det 58.8 poeng på primærkvoten. På arkitekthøyskolen i Oslo vet jeg ikke, tror de benytter opptaksprøver i stedet for bare karakterer. Lenke til kommentar
gutteenn Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 58, 8 poeng vil si karakter 5,88? Vet du om eg får ekstra poeng for samfunnsmatte? eller må eg ha teoretisk/realmatte for å få ekstrapoeng? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Å ha samfunnsfaglig matte er dumt når du skal bli arkitekt. Du får 0,5 ekstrapoeng for S1 og 0,5 ekstrapoeng for S2. Dog, kravet kommer til å synke drastisk til neste år, da det forsvinner en haug med esktrapoeng. Lenke til kommentar
gutteenn Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Ok. Snittkarakteren min ligger mellom 4,5 - 4,8 uten ekstrapoeng, ville du sagt eg hadde en sjangs til å komme inn på Arkitekt høgskole med de karakterene? Endret 14. oktober 2008 av Tomassl Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Må man egnetlig være en kløpper til å tegne for å bli arkitekt? har alltid tenkt på arkitekter som folk som er gode til å tegne og måle opp saker og ting, men nå går vel det meste på data? synts faktisk design av hus og innredning er litt stilig, men tegneskillsa mine er veeldig begrenset.. Lenke til kommentar
1503 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ok. Snittkarakteren min ligger mellom 4,5 - 4,8 uten ekstrapoeng, ville du sagt eg hadde en sjangs til å komme inn på Arkitekt høgskole med de karakterene? Du må nok opp litt i snitt. Og ikke glem at du trenger spesialisering i matte og fysikk om du vil inn på arkitektstudiet på NTNU. Tror det var noe snakk om at de skulle begynne å kreve litt spesialisering i matte på Arkitekthøgskolen også fra neste år eller noe i den dur. Lenke til kommentar
Mr_Mellingen Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ok. Snittkarakteren min ligger mellom 4,5 - 4,8 uten ekstrapoeng, ville du sagt eg hadde en sjangs til å komme inn på Arkitekt høgskole med de karakterene? dersom karakterene går ned til neste år så har du kansje en sjangse men trur nok du vil ha god nytte av å ta matte og fysikk for å få et bedre grunnlag Lenke til kommentar
gutteenn Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Eg har ikke matte og fysikk, eg har økonomi og samfunnsmatte. Har dere noen råd til hvordan eg kal klare å komme inn på arkitekthøgskole da? Høgskole i utlandet er og et alternaltiv. Eg har så utrolig lyst å bli en arkitekt. Eg er ganske god i engelsk, og leste at mange arkitektskoler legger vekt på engelskspråklige kunnskaper. Endret 15. oktober 2008 av Tomassl Lenke til kommentar
gutteenn Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Eg har ikke matte og fysikk, eg har økonomi og samfunnsmatte. Har dere noen råd til hvordan eg kal klare å komme inn på arkitekthøgskole da? Høgskole i utlandet er og et alternaltiv. Eg har så utrolig lyst å bli en arkitekt. Eg har ikke matte og fysikk, eg har økonomi og samfunnsmatte. Har dere noen råd til hvordan eg kal klare å komme inn på arkitekthøgskole da? Høgskole i utlandet er og et alternaltiv. Eg har så utrolig lyst å bli en arkitekt. Lenke til kommentar
gutteenn Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Med et snitt på 4,7 + Samfunnsmatte i 2 år + økomomi + tysk 3... Hvor mange poeng har jeg da? Å om jeg etter allmenn skaffer meg en realfagskompetanse, hvor mange poeng vil jeg ha da? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 48 poeng i dag. Om du tar fysikk, kjemi og et annet fag (fysikk 1 og 2, kjemi 1 og 2 og f. eks. teknologi og forskningslære 1) så får du 52 poeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå