Gå til innhold

Hjelp til å komme online på PS3

lilleru

Anbefalte innlegg

Beklager dette dumme spørsmålet. Men jeg har akkurat fått kjøpt meg PS3, og jeg trenger virkelig en kjapp guide til hvordan jeg kan få koblet den opp online, så jeg kan få spilt spill over nett.

Så, jeg hadde vært utrolig takknemlig om noen hadde guddet å hjelpe meg litt ut her =)

Takk på forhånd! :)

Endret av lilleru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MAC-adressa treng du bare viss du har satt opp tilkoplingspunktet til å krevje dette. Viss du har satt opp nettverket til å krevje dette må du leggje til MAC-adressa i lista over tillatte maskiner i routeren. Korleis du gjer dette vil variere frå router til router.

Viss du har kopla ein PC til nettverket, er det den same informasjonen du brukte då du treng for å kople PS3en til.

edit: Kan du fortelje litt om nettverket ditt (korleis det er satt opp, om du brukar kryptering ol). Korleis gjekk du fram for å kople til nettverket. Får du ei feilmelding.

Endret av ttt
Lenke til kommentar

Det kan vere litt forskjellig framgangsmåte avhengig av kva for ein modell du har. Eg har satt saman dei to mest sentrale sidene for å ordne dette og legg det som eit vedlegg. (Dette er henta frå ein tilfeldig valgt modell, det kan som sagt så litt forskjellig ut hos deg.)

Her kan du finne din modell og få ein meir detaljert guide: http://www-no.linksys.com/servlet/Satellit...d=4139637314B03

MAC.pdf

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg skjønner ikke mye ennå :(

Jeg har funnet ut at jeg er Linksys WRT54G router.

Men jeg finner ingen løsning. Jeg har prøvd flere ganger å koble opp ps3en trådløst, og jeg kommer til Connection Testen hver gang, men den failer også hver gang, og på eu.playstation.com står det at dette sannsynligvis skyldes at jeg må legge inn MAC-Adressen til ps3en på routeren.

Er det noen som har noen løsninger på hvordan kan få dette til å funke?

Lenke til kommentar
Jeg må si jeg skjønner ikke mye ennå :(

Jeg har funnet ut at jeg er Linksys WRT54G router.

Men jeg finner ingen løsning. Jeg har prøvd flere ganger å koble opp ps3en trådløst, og jeg kommer til Connection Testen hver gang, men den failer også hver gang, og på eu.playstation.com står det at dette sannsynligvis skyldes at jeg må legge inn MAC-Adressen til ps3en på routeren.

Er det noen som har noen løsninger på hvordan kan få dette til å funke?

Kjør heller trådløst hvis du har muligheten, mye mer stabilt! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...