Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hjelp - rørleggeren min flår meg...

Anbefalte innlegg

Hei,

er midt inne i en frustrerende prosess med å totalrenovere et bad + en del andre ting. Vi har et totaloppdrag på 500.000 for totalrenovering av bad, installasjon av gulvvarme i hall + vann/vann varmepumpe med borehull.

Men....nå som vi nærmer oss oppstart og nå kommer alle tingene vi ikke har tenkt på i første runde som er såkalte ekstraarbeider.

Hvordan vurderer dere følgende prisoverslag.

Alternativ 1

Bygging av 2 vegger i glassbyggerstein. Hver vegg har 3x10 steiner og mål: 60x8x200

Prisestimat: 17.000,-

I tillegg kommer slagdør på 5000,- og dusjgarnityr og da koster plutselig hjørneløsningen 25.000,-. Dyrt!

Så prøvde vi å komme med et forslag som vi trodde var rimeligere:

Alternativ 2

Bygge en enkel skillevegg i dusjen for å lage dusjnisje. Veggen flislegges som resten av rommet. Mål: 50x10x200.

Prisestimat: 10.000,-

Hva tror dere? Blir jeg lurt av min egen rørlegger? Er det forsvarlig å bruke 17.000 på å bygge to små vegger av glassbyggerstein, eller hva med 10.000 for å bygge+flislegge en enkel vegg for dusjnisje??

Endret av dagols
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Over en halv million for å pusse opp et bad på 10 kvm...? Hva mener du med at du ikke kan gå tilbake på valget?

Slik som jeg ser det, burde dere finne en annen løsning asap. Dette høres helt utrolig ut.

Edit: Velkommen til forumet! :)

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Over en halv million for å pusse opp et bad på 10 kvm...? Hva mener du med at du ikke kan gå tilbake på valget?

Slik som jeg ser det, burde dere finne en annen løsning asap. Dette høres helt utrolig ut.

Edit: Velkommen til forumet! :)

Takk for velkomsthilsen. Neida, det er ikke bare badet som skal pusses opp. Inkludert i prisen har vi installasjon av bergvarmeanlegg (vann/vann varmepumpe + borehull), pigging, nedsetting av rør, støp og flislegging av hall + vaskerom på 30kvm.

Badet koster ca. 170.000 + innredning + fliser.

Lenke til kommentar

Åja, da stiller det seg selvsagt litt annerledes. Da missforsto jeg litt. Man bør vel ta høyde for at det blir noen ekstra kostnader med slike omfattende ombygginger, men de prisene du nevnte synes jeg også var høye. Skal håndverkene gjøre all jobben? Eller skal du gjøre noe selv?

Dette vet du helt garantert fra før, men ved å gjøre noen små ting (gjerne ting som tar lang tid, og som håndverkene tillater at du kan gjøre) sparer man ofte penger...

Lenke til kommentar
Sikker på at det ikke er noe du kan gjøre selv?

Dama kjøpte seg nylig en dusjkabinett og vi monterte alt selv uten noen problemer, bare husk å bruk vinkel.

Montering av utstyr/innredning er inkludert i prisen, vi kan selvfølgelig velge en enkel løsning med buet dusjhjørne på 90x90 slagdører i glass. Målet nå var å lage en liten personlig "touch" på dusjløsningen og lage en romslig hjørnedusj. I tillegg hvis vi får opp en fast vegg som en del av dusjen kan vi montere en håndkletørker (m/vann fra varmepumpa) på den veggen...

Uansett - vi kan gjøre litt selv også, men nå har vi liksom satt bort hele jobben på totalrenovering og da hadde det vært hyggelig om rørleggeren kunne regne litt rundt på slike tilleggsønsker...Hvertfall ikke komme med prisestimater som ikke står i forhold til jobben som skal gjøres...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...