Locazor Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hei. For å koble meg opp mot nettverket på studenthybelen jeg bor, må jeg bruke en 802.1x TTLS-godkjenning for å koble meg på via ethernetkabel. Dette fungerer helt fint i både windows og OS X, men problemet mitt er at jeg har har flere ting jeg gjerne har lyst til å koble på denne forbindelsen, og siden jeg ikke har funnet en eneste router som støtter å koble seg opp på denne måten (enten DHCP eller PPPoE), så spør jeg her om hjelp. Jeg har funnet ut at det er mulig å legge inn OpenWrt på min eksisterende router (Asus WL-500g), og har fått installert det. Hvordan jeg skal sette opp denne routeren for å koble opp derimot, er det jeg sliter med. Har funnet ut at jeg må installere wpa_supplicant, men hvordan kan jeg få gjort dette når jeg ikke kommer meg på nett med routeren? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Er ikke wpa_supplicant kun for trådløsforbindelsen? Det er vel bare en måte å få WPAstøtte på f.eks en Linuxmaskin om jeg ikke tar feil. Om du har en datamaskin der som du tar imot internett fra veggkontakten, så kan du videresende nettet til routeren din, enten trådløst eller kablet til routeren om du har to nettverkskort i maskinen. Du kan sette opp en virtuell nettverksbro og dermed videreføre nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå