crea Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Snart er det helg, og jeg og noen venner skal ha en flotters middag, før det ender i vorspiel og jell-o-shots. Jeg har lagd dette noen ganger før, men med varierende resultat. Mener vi har bytta ut halvparten av vannet med halvparten vodka. Noen ganger smaker det helt fantastisk, mens andre ganger smaker det litt rompe. Mener å huske at vi fant ut at stikkelsbærgelé var den med best smak (les: skjulte spritsmaken best). Eller er det noen andre som også er gode? Og når det gjelder sprit, så lurte jeg på om det kanskje er noen som smaker mindre enn andre? Endret 14. oktober 2008 av crea Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Henger meg på denne jeg også.. Har alltid hatt lyst til å lage slike, men var altfor lat til å prøve å finne det ut selv. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Prøv med appelsin gele og bytt ut vodkaen med tequila og ha i en spiseskje med grenadine sirup. Gir en fin tequila sunrise smak. Jordbær gele med rom, en spiseskje ferskpresset sitron, og friske jordbær kuttet i små skiver er også en mulighet. Går igrunn an å bruke mye rart til Jell-o shots. Ta utgangspunkt i drinker dere liker og prøv å bruk sprittype og ingredienser som favorittdrinkene deres består av eller prøv å finne noe som ligner/smaker det samme. Det går også an å bruke gelatin om man ikke vil bruke noen av gelemixene men smakssette på annet vis. Neste gang jeg skal lage jell-o shots tenkte jeg å prøve noe sånt som dette: Gelatin/vann/rom med sukker og knust mynte, håper på å få til en mojito jell-o shot med dette. Lenke til kommentar
crea Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Flotte forslag, og litt mer avansert enn hva jeg har gjort før. Men jeg tror jeg skal prøve meg på den tequila sunrise varianten du foreslo her. Den hørtes spennende ut Legg gjerne ut om du får til den mojito varianten, det er jo kjempegodt! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=599864 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå