Ewik Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Hei. Jeg lurer på om G31 hovedkort egner seg til å overlokke med, og isåfall hvor godt er det å overklokke på? Hvordan vil det fungere å klokke en E5200 på et Asus P5KPL G31 hovedkort? Takker for svar på forhånd Endret 14. oktober 2008 av Ewik Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 skal jo sies at G31 kort ikke er det heftigste og klokke på, men du skal grieie en ok overklokk når du har så høy multiplier. hvordan ser bios ut? er det mulig og flytte volt på cpu? Lenke til kommentar
Ewik Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Ser ikke ut som om jeg kan fikse volt'en på cpu nei, det er en sånn autoclock greie der som lar meg klokke alt i fra 5 - 30%, og noen andre greier man kunne fikse på, men ingen ting som fikser noe volt. For det var ikke VCORE voltage og 3.3V, 5V og 12V voltage det var snakk om? Endret 14. oktober 2008 av Ewik Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 ser du hva vcore er nå? tipper den får ganske mye volt allerede, men du kan sikkert skifte fsb. den står vel på 200. så kjør denne sakte oppover. har du klokket før? fint program for volt og hastighet her http://filehippo.com/download_cpuz/ Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Har et P5KPL-E i en av maskinene, der er det greie innstillinger med tanke på CPU og minnespenning, mange trinn. (Klokker forsåvidt ikke vilt lenger selv). Vet forøvrig ikke hvordan det er med P5KPL. Du har stilt inn for manuell overklokking? Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Har gigabyte sin g31-s1mx elns og den klokker greit 6550(2.33GHz) til 3GHz. Skal sies at jeg burde ha bedre kjøling til chipset, for det blir varmt som rakkern. Lenke til kommentar
Ewik Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Har ikke klokket før nei... VCORE er på 1.224V Hvis det med fsb menes Cpu Frequency så er den på 200. Står at jeg kan sette inn ifra 133 til 500 på frequency'en. Sånn som BIOS'en er nå så står den på auto på clockeopplegget. Så er det en ting som heter "Overclock profile" hvor man kan velge å overklokke med 5,10,15,20 eller 30 % Er og noe som heter PCI Express frequency. klokker denne skjermkortet eller noe? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Den setter vel opp frekvensen på PCIe-bussen generelt, så det vil påvirke alt som er koblet til den. Det kan ofte innebære eksempelvis nettverkskontroller, SATA-kontroller etc. i tillegg til PCIe-sloten som skjermkortet er koblet i. Som oftest skal det ikke være noe problem å sette den opp, men bør vel ikke settes for høyt. Lenke til kommentar
Ewik Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Nå prøvde jeg nettop å klokke min nåværende prosessor (Intel Pentium D 945, 3,40ghz) med overclock profile. Jeg satte den først på 10% klokking, da kjørte prosessoren på 3,558 ghz, men jeg fikk bluescreen omtrent med engang jeg kom inn i windows. Nå har jeg satt ned til 5% overklokk ( 3,485 ghz)og har ennå ikke fått noen error. Men burde det ikke være mulig å klokke litt høyere enn bare fra 3,40 til 3,58 ghz uten å få bluescreen? Endret 14. oktober 2008 av Ewik Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 har du ikke en E5200? drit i det % greiene og kun juster fsb. Lenke til kommentar
Ewik Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Jeg sa visst feil i stad... Tingen var at jeg satte greia på 5% og DA klikka det... etter det prøvde jeg en fsb på 210 ( 200 er default), men da bare restartet pc'en seg hele tiden. Og nå kjører jeg med en fsb på 205. But still... hadde kanskje trodd jeg skulle klart litt mer før systemet takket nei. - Lurte ang. E5200 fordi jeg vurderer å kjøpe en... Endret 14. oktober 2008 av Ewik Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 ja det er nok en kjempe ide, den yter veldig bra forhold til den du har nå. og vil nok glatt klokke over 3 ghz. tror du har problemer nå pga for lav volt. Lenke til kommentar
Ewik Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Problemet er at jeg ikke fant noe sted å fikse på volten Under en option i Bios som het " Power " kunne jeg gå inn på noen volt greier, men de eneste alternativene jeg hadde var å godta volten slik den allerede var satt eller sette volten på "ignore". Aner ikke hva det betyr. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 tipper problemet er at han lar minnet følge etter jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå