Gå til innhold

Overklokking på G31 hovedkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut som om jeg kan fikse volt'en på cpu nei, det er en sånn autoclock greie der som lar meg klokke alt i fra 5 - 30%, og noen andre greier man kunne fikse på, men ingen ting som fikser noe volt.

For det var ikke VCORE voltage og 3.3V, 5V og 12V voltage det var snakk om? :hmm:

Endret av Ewik
Lenke til kommentar

Har ikke klokket før nei... :whistle:

VCORE er på 1.224V

Hvis det med fsb menes Cpu Frequency så er den på 200. Står at jeg kan sette inn ifra 133 til 500 på frequency'en.

Sånn som BIOS'en er nå så står den på auto på clockeopplegget.

Så er det en ting som heter "Overclock profile" hvor man kan velge å overklokke med 5,10,15,20 eller 30 %

Er og noe som heter PCI Express frequency. klokker denne skjermkortet eller noe?

Lenke til kommentar

Den setter vel opp frekvensen på PCIe-bussen generelt, så det vil påvirke alt som er koblet til den. Det kan ofte innebære eksempelvis nettverkskontroller, SATA-kontroller etc. i tillegg til PCIe-sloten som skjermkortet er koblet i. Som oftest skal det ikke være noe problem å sette den opp, men bør vel ikke settes for høyt.

Lenke til kommentar

Nå prøvde jeg nettop å klokke min nåværende prosessor (Intel Pentium D 945, 3,40ghz) med overclock profile.

Jeg satte den først på 10% klokking, da kjørte prosessoren på 3,558 ghz, men jeg fikk bluescreen omtrent med engang jeg kom inn i windows.

Nå har jeg satt ned til 5% overklokk ( 3,485 ghz)og har ennå ikke fått noen error.

Men burde det ikke være mulig å klokke litt høyere enn bare fra 3,40 til 3,58 ghz uten å få bluescreen? :(

Endret av Ewik
Lenke til kommentar

Jeg sa visst feil i stad... Tingen var at jeg satte greia på 5% og DA klikka det... etter det prøvde jeg en fsb på 210 ( 200 er default), men da bare restartet pc'en seg hele tiden.

Og nå kjører jeg med en fsb på 205.

But still... hadde kanskje trodd jeg skulle klart litt mer før systemet takket nei.

- Lurte ang. E5200 fordi jeg vurderer å kjøpe en...

Endret av Ewik
Lenke til kommentar

Problemet er at jeg ikke fant noe sted å fikse på volten :dontgetit:

Under en option i Bios som het " Power " kunne jeg gå inn på noen volt greier, men de eneste alternativene jeg hadde var å godta volten slik den allerede var satt eller sette volten på "ignore".

Aner ikke hva det betyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...