Kebab Kongen Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Endelig... Noen som har dette eller? TerraTec Geforce FX Mystify 5800 Ultra Bråker det så mye som folk skal ha det til...? Link: http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=12...cb09bc39a832c67 Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Ja det bråker no j....g. Anbefales å invistere i et godt headsett samtidig. Viften går kun når du bruker GPU'n.. dvs, når du spiller og ser dvd osv. Ville heller gått for et Ati 9700 pro. Er billigere og scorer høyrer i de fleste tester, plus det støyer en brøkdel!! Eller vent til sommeren og se om NV35 kommer. (om du har den pcen som står i sign. din så er det uansett overkill med et av de nyeste skjermkortene. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Har bestillt det. Får det til uken tenker jeg. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Har bestillt det. Får det til uken tenker jeg. Jaja.. Det er jo ditt tap R350 vi jo pwne NV30 Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Ehh... Tror ikke det nei. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 er enig,geforce fx 5800 ultra blir overkill deluxe for det systemet, du har ikke god nok data til å kunne utnytte skjermkortet fullt ut.. Lenke til kommentar
Kebab Kongen Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 er enig,geforce fx 5800 ultra blir overkill deluxe for det systemet, du har ikke god nok data til å kunne utnytte skjermkortet fullt ut.. Jeg skal selvfølgelig ikke kjøpe meg dette kortet til mitt oppsett (sign) Ville bare høre om det var noen som hadde hatt noen POSITIVE erfaringer med et GeForce FX kort. Lenke til kommentar
sete Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Ja det bråker no j....g. Anbefales å invistere i et godt headsett samtidig. Viften går kun når du bruker GPU'n.. dvs, når du spiller og ser dvd osv. Ville heller gått for et Ati 9700 pro. Er billigere og scorer høyrer i de fleste tester, plus det støyer en brøkdel!! Eller vent til sommeren og se om NV35 kommer. (om du har den pcen som står i sign. din så er det uansett overkill med et av de nyeste skjermkortene. Hvordan vet du det? Lenke til kommentar
tåa Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Ehh... Tror ikke det nei. Du mener om R350 blir raskere enn NV30? I så fall: Jo, det blir det. Les testen hos TomsHardware.com. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Du mener at nVIDIA har drivere som utnytter FX fullt ut? Det har dem ikke. Dem kommer. Og Tomshardware sin test av Geforce FX var på ett stadiet som brikken var langt fra ferdig utviklet. Gjelder stort sett alle tester av kortet. 43.45 driverne er det jo ingen som har testet ennå?? Isåfall, kortet kommer seg forbi Ati inntil R400 er på markedet. Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Du mener at nVIDIA har drivere som utnytter FX fullt ut? Det har dem ikke. Dem kommer. Og Tomshardware sin test av Geforce FX var på ett stadiet som brikken var langt fra ferdig utviklet. Gjelder stort sett alle tester av kortet. 43.45 driverne er det jo ingen som har testet ennå??Isåfall, kortet kommer seg forbi Ati inntil R400 er på markedet. Nvidia har jo ikke en eneste WHQL sertifisert driver ennå..... Og nei, drivere vil ikke redde NV30. R300 og R350 er raskere enn NV30 (ved samme bildekvalitet), og NVidia har jo tross alt hatt snart 6 måneder på seg til å lage drivere (NV30 ble jo "lansert" i november, selv om det er først i april man kan få tak i kortet) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Isåfall, kortet kommer seg forbi Ati inntil R400 er på markedet. Hvor har du dette fra? Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 vel, Vegard20, er du helt lok i huet? ALLE tester sier at R350 er raskere enn GeForceFX 5800, og dette er med betadriverne til R350 Selv om driverne til R350 er relativt fullførte er de fortsatt ikke de man får når kortet faktisk kommer ut i butikkene. Nvidia vet at de har tapt kampen nå. Folkene til Nvidia ville ikke innrømme dette på cebit, men de i gainward boothen sa det uten hemninger. Problemet til Nvidia er at GeForceFX skulle komme ut for LENGE siden, men pga problemer med produksjonen av chippen kom det ikke ut før i mars på verdensbasis. For all del, GeForce FX er ikke noe dårlig kort! Men, det er ikke så bra som det skulle vært. Det ligger nå med de siste driverne ca 5-10% foran ATI Radeon 9700pro i overall ytelse, men det ligger igjen bak R350 med 10-15% i overall ytelse. Og dette er R350 med 128 mb DDRI minne, mens noen leverandører mest sannsynlig vil levere med 256 DDRII Så, intill Nvidia slipper ut NV35 kommer de til å ha litt problemer med å få solgt store mengder med high end kortene sine På meg blir det nok enten et R350 med 256 DDRII eller alternativt NV35, men, blir nok mest sannsynlig R350 Lenke til kommentar
KAS Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hvorfor skal folk absolutt ha det kortet der? Det er uforsvarlig dyrt i forhold til Radeon9700Pro, uler som flyalarmene i Bagdad og tar opp en ekstra pci plass. Og som andre sier, modne drivere er ikke ute ennå. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Ehh... Tror ikke det nei. Tror nok det jo.. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 For all del, GeForce FX er ikke noe dårlig kort! Men, det er ikke så bra som det skulle vært. Det ligger nå med de siste driverne ca 5-10% foran ATI Radeon 9700pro i overall ytelse, men det ligger igjen bak R350 med 10-15% i overall ytelse. Og dette er R350 med 128 mb DDRI minne, mens noen leverandører mest sannsynlig vil levere med 256 DDRII Hvor er testene med GeforceFX med nye drivere hen? Betadrivere til R350? Vet du hva du snakker om? R350 er meget identisk med R300 og store driverforandringer trengs ikke. Arkitekturen på begge brikkene er helt lik. Bare litt høyere MHz her og litt mer der pluss Smoothshader 2.1 og resten av alt PR våset så er det akkurat det samme. Jeg antar at R400 slår den NV** versjonen som er på markedet da. Dette minner veldig godt om hvor elendig Pentium 4 var til å begynne med men dem kom seg etterhvert. Det samme er jeg overbevist om at vil skje nå også. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Du mener at nVIDIA har drivere som utnytter FX fullt ut? Det har dem ikke. Dem kommer. ATi har heller ikke drivere som utnytter R350 fullt ut. :wink: Det virker på meg som du er litt for opphengt i specs. For sett fra den siden er jo NV30 overlegen. I praksis derimot er R350 raskest, og ledelsen bare øker når du aktiverer FSAA og AF. Og det til tross for at bildekvaliteten er bedre enn på NV30. nVIDIA er ikke lenger best. Det må du bare innse. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 ATI har drivere som utnytter kortet mye mer enn nVIDIA. Jeg har ikke nevnt en eneste spec. Og du vet heller ikke en noe om bildekvaliteten til disse kortene. R350 er jo heller ikke tilgjengelig. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Kan du gi opp eller? 9700 PRO overgår GFFX på AA@AF, jo. Det hjelper ikke om nvidia pusher nye drivere, båndbredden har mye å si på AA&AF. 9700 og 9800 har omtrent samme bildekvalitet (9800 er hakket bedre), GFFX derimot Lenke til kommentar
tåa Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 ATI har drivere som utnytter kortet mye mer enn nVIDIA. Hva vet du om det? Jeg har ikke nevnt en eneste spec. Nei, men jeg mistenker at det er spesifikasjonene på NV30 som får deg til å tro at den er så bra. Den lever overhodet ikke opp til dem. Og du vet heller ikke en noe om bildekvaliteten til disse kortene. Det er åpenbart at du ikke gadd å se på testen jeg la ut link til. Der er det nemlig en sammenligning av bildekvaliteten på NV30 og R300, og R300 vinner alt. Forskjellen er faktisk merkbar! R350 er jo heller ikke tilgjengelig. Men det er ikke lenge til den er det. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå