Pug Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hei. Tenkte det var på tid å oppgradere min gamle slitne stasjonære PC (se profil for spesifikasjoner på nåværende maskin). Har derfor prøvd å sette sammen en pakke bestående av nytt hk, cpu, ram, hd og skjermkort. Her er handlevogna med hva jeg vurderer å kjøpe. Prøver å få det så billig som mulig samtidig som jeg vil at det skal yte godt til spill (trenger ikke å kjøre de aller høyeste innstillingene, bra fps er viktigere). Det jeg er usikker på er hovedkort og minne. Hva synes dere om de jeg har valgt? Forslag til noe bedre, som ikke koster alt for mye? Vil det evt. lønne seg å kjøpe et dyrere hovedkort og gå litt ned på cpu, f.eks. satse på E7200? På forhånd takk for innspill Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Ingen som vet noe om cpu'en eller rambrikkene jeg har valgt? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Oppsettet ditt ser greit ut bortsett fra hovedkortet. Styr unna MSI. Kjøp heller dette hovedkortet. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Hvorfor bør jeg styre unna MSI? Hørt det før men aldri skjønt hvorfor, har hatt 2 msi-hovedkort, og begge har vært dønn stabile i mange år. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 MSI lager stort sett bare middels gode hovedkort. Du ser sjelden en entusiast som kjøper MSI. Det kortet jeg linker til har bedre komponenter og P35 chipsett. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Okei, hva er fordelen med P35 chipsett i forhold til P31? Jevnt over litt bedre ytelse? Hva synes du om minnebrikkene jeg har valgt, er de greie? Har ingen planer om å overklokke. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Forskjellen kan du se her. Rambrikkene er helt kurante de. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Takk for tilbakemelding Satser på det Gigabyte-hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå