Gå til innhold

Operation Flashpoint 2 underveis!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velkommen etter. Dette er passe gamle "nyheter" (åhh som jeg har lengtet etter å si det! :D )

IL vil komme først, "Independence Lost". Det blir ikke en ekspansjonspakke. OFP 1985 har gjort sitt og vil ikke få fler utvidelser som jeg vet om.

Ikke hopp for høyt ennå, men sjekk denne tråden, VEELDIG mistenkelig! (på en en god måte), se hva en av utviklerne (Master) sier:

I dont know any reason why we should close this thread

Om ikke det er et lite hint, vet ikke jeg! :D OFP har vært en dundrende suksess, og det er ingen grunn til å ikke lage en oppfølger, når de t.o.m. har forsvaret i USA som kunder.

Jeg selger OFP 1985 og Resistance btw¨

PS* Myrsve: Fet sig

Lenke til kommentar

Lurer på om de klarer lage et spill med like stor wow-faktor neste gang. Husker at jeg ble spesielt imponert når jeg satt bak i lastebilen for første gang og kunne faktisk SE UT BAK!!! WOW! hehe. Samme gjaldt helikopter og alt annet man var passasjer i.

Noe annet som var kult var at jeg ikke hadde lest en dritt om spillet så jeg bare spilte det og skjønte ikke så veeeldig mye, og så plutselig fikk man faan meg et eget team man kunne kommandere. Nei, så utrolig kult OPF var, får lyst til å spille det igjen.

Vet ikke, jeg... tror bf1942 har endret litt på forventninger selv om det ikke er samme typen spill.

Har høye forhåpninger til 2ern ass

Lenke til kommentar

Åja, det er absolutt verdt å spille den originale 1985 campaign, Red Hammer og Resistance. De er alle gode campaigns (og single player missions). Jeg kjøpte Red Hammer som download, og mistet det før jeg var halvveis, og gadd ikke å kjøpe det igjen. Tror det er en del av GOTY pakken.

Personlig liker jeg Resistance campaign bedre enn OFP 1985. Koden er forbedret i Resistance (når du innstallerer det, spiller du OFP kun via Resistance snarveien, og får da bl.a. mye høyere oppløsninsalternativer, bedre AI, fler funksjoner i editor m.m.)

Editoren som følger med OFP er hovedgrunnen til at folk fremdeles elsker spillet et par år etter utgivelse. Jeg er sikker på at BIS lager en enda bedre og mer tilgjengelig editor til OFP 2, og at det vil leve minst like lenge, mest sannsynlig mange år. Med editoren kan du leke Gud i en hvilken som helst verden, med diverse verktøy kan du lage eget landskap, f.eks. øyer som eksisterer i virkeligheten, ved å importere satelitt data og bruke referansebilder for plassering av skoger, veier, bygninger o.s.v. Alt er mulig om du bare vil.

Utvalget addons til OFP er i dag svimlende stort, og det kommer ut noe nytt stort sett hver dag. Så kjøp av OFP er en investering for utallige timer med moro.

Lenke til kommentar

ehe... :lol: vet ikke akkurat om det du nevnet opp der er så veldig kult da, men det hadde vært kult å være sivil slik at vaktene ikkje skjøt på deg slik at du kunne løpe rundt inn i basene deres og slikt; eller...NEI! Forresten...ombestemte meg...d hadde ikke vært noe kult likevel, det er bare teit! Det må fortsette slik som det gjorde nå...!

Lenke til kommentar

Det har lenge vært mulig å spille missions hvor du er undercover i sivil. Jeg spilte f.eks. nylig en slik hvor jeg tok motorsykkelen til en by og spanet området. Det var en masse soldater (Russere) overalt og jeg hadde skjult mitt våpen (scripting tricks). Jeg skjulte meg midt i byen og skjøt Russere til jeg var tom for ammo, så brukte jeg radioen til å be de sivile, som også hadde våpen, å gjøre opprør mot invasjonen, og jeg skal hilse og si de skjøt fra seg!

Etterpå snek jeg meg rundt hjørnene og skjøt de siste Russerne med min pistol.

Man har kunnet kjøre traktor siden OFP kom ut. Ser ikke helt vitsen med å henge opp tøy, og barn vil aldri bli tatt med i krigsspill da det strider både mot sunn fornuft og Geneve konvesjonens regler.

Anyways, det aller meste kan gjøres med editoren og scripting, for de som kan det. Jeg regner med at editoren i OFP2 vil bli en del enklere å bruke, og samtidig ha fler muligheter.

Lenke til kommentar

Noen påstår at det blir et Vietnam spill, men altså - jeg håper på det sterkeste at det IKKE blir det. Det er nok -nam skytespill i haugevis, og det blir sluppet fler i tiden som kommer.

Jeg liker ikke -nam spill, men problemet er at om OFP2 skulle skje i Vietnam, kan man kysse de utallige mulighetene for forskjellige scenario adjøss - da måtte ALT skje i Vietnam.. og det ville gjøre OFP2 til et nisje spill mye mer enn hva OFP er. Folk som meg måtte vente på release av bedre og mer lettanvendelig terrain verktøy (WRPedit? Nei takk, klarte med nød og neppe å lage et par øyer jeg kunne bruke, men jeg kom aldri til den latterlig tidkrevende oppgaven å plante tre for tre, legge veiene 100% korrekt o.s.v. - og WRPedit vil kanskje aldri få en oppdatering som gjør det bedre å bruke for andre enn die-hard fans) -- og så lage annet terreng enn Vietnam.

Drømmen har alltid vært å gjenskape Norske øyer, og jeg håper den "comes true" med OFP2 og bedre verktøy. Det ville vært svært spennende å simulere krig i dagens Norge, eller hur?

Så enten en moderne variant, 70-90 tallet, eller WW2. Men nå er WW2 temaet egentlig utbrukt, og det vil måtte konkurrere med spill som MOHAA, BF1942 og andre titler, arcade spill som er enormt populære fordi de er så enkle å spille. Så jeg tror neppe OFP2 blir WW2.

Men at det kommer et OFP2 er jeg ikke i tvil om lengre. Når selv utviklerne hinter ganske tydelig i den retningen får jeg en god og varm følelse i hele kroppen.. hehe :D

OFP = Den mest diggbare virtuelle sandkasse noensinne

Lenke til kommentar

Nah tror ikke det er fare for at WW2 er oppbrukt...og OPF2 ville nok

tatt knekken paa BF1942 tror jeg , tatt at samme mulighet for modder ville vaere tilstede .

Uansett haaper jeg at urban-krigfoering kan bli litt mer givende..var litt for smaa byer etter min mening i OPF .

Ellers saa hadde jeg kankje mest sett at det ble noe jugoslavia/kosovo greier , men det er vel enda ganske sensitivt saa det skjer nok ikke .

Men Vietnam er faktisk det jeg absolutt IKKE vil ha .

Lenke til kommentar
Det har lenge vært mulig å spille missions hvor du er undercover i sivil. Jeg spilte f.eks. nylig en slik hvor jeg tok motorsykkelen til en by og spanet området. Det var en masse soldater (Russere) overalt og jeg hadde skjult mitt våpen (scripting tricks). Jeg skjulte meg midt i byen og skjøt Russere til jeg var tom for ammo, så brukte jeg radioen til å be de sivile, som også hadde våpen, å gjøre opprør mot invasjonen, og jeg skal hilse og si de skjøt fra seg!

Etterpå snek jeg meg rundt hjørnene og skjøt de siste Russerne med min pistol.

Man har kunnet kjøre traktor siden OFP kom ut. Ser ikke helt vitsen med å henge opp tøy, og barn vil aldri bli tatt med i krigsspill da det strider både mot sunn fornuft og Geneve konvesjonens regler.

Anyways, det aller meste kan gjøres med editoren og scripting, for de som kan det. Jeg regner med at editoren i OFP2 vil bli en del enklere å bruke, og samtidig ha fler muligheter.

For det å kle seg ut i sivil for å kunne avlive fi på kloss hold bryter ikke med Geneve konvesjonen ?

PS: Prøv de nye BAS (Ballistic Studio) enhetene (Delta Force og US Rangers), enestående... :woot:

des,OUT!

Lenke til kommentar

Des..

Tricky spørsmål. Men jeg holder på at undercover ops er lovlig ifølge Geneve konvensjonen(e) i spesielle situasjoner. La meg sitere Council of Europe:

the Court has recognised in principle that, provided that the rights of the defence are respected, it may be legitimate for the police authorities to wish to preserve the anonymity of an agent deployed in undercover activities, for his own or his family's protection and so as not to impair his usefulness for future operations"
(link)

Spørsmålet er vel om disse specop'ene klassifiseres som "agents". Jeg tror det, men er ikke helt sikker.

PS* I det oppdraget jeg snakket om, blir du måltavle nr. 1 så snart du drar våpenet ditt. Russerne er hele tiden på vakt, og vil reagere lynkjapt.

Selvfølgelig har jeg prøvd BAS, en av de beste addons så langt. Detaljene og hele pakke er av suverent høy kvalitet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...