Gå til innhold

Sync'ing av iTunes på to pc'er

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hvordan man kan synce iTunes på to pc'er?

Det gjelder i dette tilfellet to pc'er som ikke er på samme nettverk.

Jeg finner bare løsninger på nettet som løser problemet når man skal dele på samme nettverk...

Jeg hadde tenkt å mellomlagre på en minnepinne som er mindre enn biblioteket så det må helst være mulig å gjøre det i flere "omganger". .

Noen som har en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hva skal du synkronisere? Selve musikken? Isåfall bør du ha musikken på en ekstern harddisk som du kobler til pc-en før du starter itunes, da kan du si til itunes at musikken ligger på den eksterne disken. Hvis du vil ha musikken lokalt på hver maskin og bare bruke harddisken som mellomlagring for synkronisering må du i tillegg bruke et program som synkroniserer musikken som ligger lokalt og eksternt på hver maskin. En annen løsning kan være å sette dem opp i et "virtuelt" nettverk, altså med et program som Hamachi og synkronisere filene på den måten.

Det er klart at sistnevnte krever en viss båndbredde.

Lenke til kommentar
Hva skal du synkronisere? Selve musikken? Isåfall bør du ha musikken på en ekstern harddisk som du kobler til pc-en før du starter itunes, da kan du si til itunes at musikken ligger på den eksterne disken. Hvis du vil ha musikken lokalt på hver maskin og bare bruke harddisken som mellomlagring for synkronisering må du i tillegg bruke et program som synkroniserer musikken som ligger lokalt og eksternt på hver maskin. En annen løsning kan være å sette dem opp i et "virtuelt" nettverk, altså med et program som Hamachi og synkronisere filene på den måten.

Det er klart at sistnevnte krever en viss båndbredde.

Jeg ønsker å ha den samme musikken lokalt på hver maskin ja.

Dvs på jobben og hjemme på laptopen. Det hender jo at man kjøper musikk fra forskjellige pc'er men det burde jo være en enkel måte å få dem syncet?

Er det ingen slik funksjon i iTunes?

Noen som har forslag til ett program som fikser det, hvis det ikke kan gjøres med iTunes da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...