phax Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Blir permitert fra jobb 80% i to måneder. Noen som vet hvor mye penger jeg får fra staten da? De 20% betaler jo jobben fortsatt, men resten som jeg får fra nav. Prøvd og søke litt og har lest alt fra 60% til 100% av tidligere inntekt.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 http://www.lovdata.no/all/tl-19880506-022-0.html#3 http://www.nav.no/page?id=728 Dagpengene utgjør pr. dag 2,4 promille av dagpengegrunnlaget. Dette blir i gjennomsnitt 62,4 prosent av tidligere inntekt før skatt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Så det er "vanlige" dagpenger man får altså. Ja da blir det trange tider fremover.. Fant denne som forvirret meg litt kan man si: "Ved delvis permittering skal utbetalingen etter § 3 utgjøre en prosentvis andel av en gjennomsnittlig ukelønn pr uke. Den prosentvise andel av lønnen skal tilsvare den prosentvise reduksjon av arbeidstiden den enkelte uke. Ved permittering som omfatter del av en uke, reduseres beløpet tilsvarende." lovdata.no Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Fant denne som forvirret meg litt kan man si:"Ved delvis permittering skal utbetalingen etter § 3 utgjøre en prosentvis andel av en gjennomsnittlig ukelønn pr uke. Den prosentvise andel av lønnen skal tilsvare den prosentvise reduksjon av arbeidstiden den enkelte uke. Ved permittering som omfatter del av en uke, reduseres beløpet tilsvarende." Gjelder din lønn hos arbeidsgiver i den perioden bedriften har ansvar for dine inntekter. Endret 14. oktober 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Aha.. Ja så kort oppsummert får jeg 20% av normallønn fra jobb og +/- 62% av normallønn fra NAV. Ser ikke lyst ut. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Aha.. Ja så kort oppsummert får jeg 20% av normallønn fra jobb og +/- 62% av normallønn fra NAV. Mulig jeg tenker feil, men blir det ikke 20% lønn fra arbeidsgiver, og så omtrent 62% av de resterende 80% fra NAV? Du er permittert 80% av tiden din, dvs. at du mister 80% av lønna fra arbeidsgiver. Dagpenger fra NAV utgjør (ifølge innlegg tidligere i tråden) rundt 62% av den tapte inntekten, altså 62% av de 80% du mister hos arbeidsgiver. Beklager at det er klønete skrevet Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Hm, ja når jeg leser gjennom ting her engang til så ser det ut til å stemme det du sier der ja. Enda mindre penger på meg altså, tjoho! Blir ikke julegaver på folk i år. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 19. april 2020 Del Skrevet 19. april 2020 (endret) Tråd fra 2008 ble necro-bumpet, så jeg splittet ut 3 innlegg og opprettet heller en ny tråd. Denne tråden stenges. Endret 19. april 2020 av GiaMahan 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg