Gå til innhold

Blir permitert 80%, hvor mye penger får jeg?

phax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det er "vanlige" dagpenger man får altså. Ja da blir det trange tider fremover.. :wee:

Fant denne som forvirret meg litt kan man si:

"Ved delvis permittering skal utbetalingen etter § 3 utgjøre en prosentvis andel av en gjennomsnittlig ukelønn pr uke. Den prosentvise andel av lønnen skal tilsvare den prosentvise reduksjon av arbeidstiden den enkelte uke. Ved permittering som omfatter del av en uke, reduseres beløpet tilsvarende."

lovdata.no

Lenke til kommentar
Fant denne som forvirret meg litt kan man si:

"Ved delvis permittering skal utbetalingen etter § 3 utgjøre en prosentvis andel av en gjennomsnittlig ukelønn pr uke. Den prosentvise andel av lønnen skal tilsvare den prosentvise reduksjon av arbeidstiden den enkelte uke. Ved permittering som omfatter del av en uke, reduseres beløpet tilsvarende."

Gjelder din lønn hos arbeidsgiver i den perioden bedriften har ansvar for dine inntekter.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Aha.. Ja så kort oppsummert får jeg 20% av normallønn fra jobb og +/- 62% av normallønn fra NAV.

Mulig jeg tenker feil, men blir det ikke 20% lønn fra arbeidsgiver, og så omtrent 62% av de resterende 80% fra NAV?

Du er permittert 80% av tiden din, dvs. at du mister 80% av lønna fra arbeidsgiver. Dagpenger fra NAV utgjør (ifølge innlegg tidligere i tråden) rundt 62% av den tapte inntekten, altså 62% av de 80% du mister hos arbeidsgiver. Beklager at det er klønete skrevet ;)

Lenke til kommentar
  • Gaea låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...