Gå til innhold

Nav: Link 4350, ikke oppdatert kart


Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei, kjøpte for en uke tilbake en gps til 1500, + europa kart til 500. Dette europa kartet var oppdatert sist Oktober 2007. Gikk inn på TeleAtlas(de som lager kartet) og skulle finne til min gps Nav: Link / Jensen. Der var det ingen Nav:Link /Jensen.

 

Er det lov og selge en utdatert gps ? Og hvordan skal jeg få oppdatert den? Her i min by(liten by) er det to rundkjøringer som ikke er med på kartet, + mange butikker som ikke eksisterer. Blir litt sur. Fyren som solgte lovde at dette var en skikkelig god gps. Burde ikke jeg få en ny gps da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

bump

bump

bump

 

???

 

Du bør jo informere deg litt hva ting koster før du kjøper!

Jeg køpte meg 3550 som er samme bare med 3.5" skjerm med EUROPAKART til 895 kr.

Kollegen fikk kjøpt 4350 med europakart til snaue 1400-1500 kr på elkjøp.

 

Og det med kart ... oppdatering kan du glemme! Ofte bedere å kjøpe ny GPS.

Kart blir ikke oppdatert hele tiden, kanskje 1 - 2 X året.

Har også bare kart fra 2007. Dette må du leve med!

 

Kanskje en TOMTOM-GPS med MAPSHARE hadde fungert bedre. Da er det også mange POI som fotoboksvarsler, Statoil +++ man kan laste ned gratis!

Lenke til kommentar

Ja hvis du er kravstor kan du hive den ...

 

.. men den duger vel til noen feriereise! Ihvertfall har den bl.a. TYRKIA og andre østeuropeiske kart som ikke andre bil-gps har. Og om du virklig ikke ønsker den, får du nok 800 - 1200 kr for den om du selger den! Prøv finn eller qxl - LYKKE TIL!

 

Og som sagt, oppdaterte kart er det nesten ingen gps som har. De pleier å være ca 1 år gammle, og veiene kan forandre seg rask på 1 år. PANG, der var det ny rundkjøring fortere en svin. Mulig TOMTOM med MAPSHARE kan følge med. MAPSHARE er en funksjon hvor bruker selv kan forandre små ting og laste det opp, slik at de blir tilgjengelig for andre. Hvor bra det er i praksis vet jeg dog ikke. (Tro man bare kan redigere enkelte ting, ikke rundkjøringer å slikt)

Lenke til kommentar

TomTom oppdaterer kart kvartal vis (4 ganger i året).

Men det viste du sikkert.

Tar som regel over ett år til nye veier/endringer kommer med i nye kart.

 

Mapshare funker ganske greit.

Får til å åpne/stenge veier, forandre vei navn, endre hastighet + andre enkle ting.

 

Mener vi ikke kan legge inn rundkjøringer (mulig dette har kommet i det siste),

mener bare at vi kan rapportere om rundkjøringer og at Tele Atlas legger inn

disse når de er vertifisert.

 

En annen fordel med TomTom (og kanskje den største?) er IQ routes.

Den beregner raskeste vei ut ifra hvilken ukedag det er og når på døgnet.

(tar hensyn til rush-trafikk med mer)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Ja, hadde jo i planene en TomTom, ettersom jeg vet at man får oppdatert kartene osv fremover i tid, men så sa jo han at jeg ikke trengte en Tomtom(forklarte mine behove iht. gps'en). Koster det penger å oppdatere TomTom kartene, eller er det gratis?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Koster penger ja.

Mellom 500 og 1000 (sånn ca i hvertfall) avhengig av hvilket kart du har (hvor stort).

 

Første oppgradering (innen 30 dager) er gratis, dette for å sikkre at du får det nyeste

kartet når du kjøper GPSen.

Uff, skulle vært gratis når man først hadde lagt ut såpass for en gps :S

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei, kjøpte for en uke tilbake en gps til 1500, + europa kart til 500. Dette europa kartet var oppdatert sist Oktober 2007. Gikk inn på TeleAtlas(de som lager kartet) og skulle finne til min gps Nav: Link / Jensen. Der var det ingen Nav:Link /Jensen.

 

Er det lov og selge en utdatert gps ? Og hvordan skal jeg få oppdatert den? Her i min by(liten by) er det to rundkjøringer som ikke er med på kartet, + mange butikker som ikke eksisterer. Blir litt sur. Fyren som solgte lovde at dette var en skikkelig god gps. Burde ikke jeg få en ny gps da?

Endret av Steinbukken1966
Lenke til kommentar

Hei Jeg har samme problemmer og jeg har NAVLINK 4300 norden/nordisk kart som jeg kjøpte i elprice fredrikstad desember 2008 og de sa ingenting at denne gps er slutt eller oppdatering eller noe slikt. jeg forsøkte kontakt med jensen scandinavia men fikk lite hjelp ble litt sint for GPS er bortkastet egentlig kun bare et år så kast igjen kjenner meg lurt .... prøver å lete etter oppdatering men finne aldri igjen. Ønsker å være med å klage o få ny gratis gps.. kontakt meg 46 93 66 30 Håkon email [email protected].

 

Tror vi får henvende oss til tv2 hjelper oss da får vi trolig hjelp der så JENSEN scandinavia må nok svare hvorfor....

Endret av Steinbukken1966
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...