K_59 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Dette bildet tok jeg en kveld i juni. Var fornøyd med komposisjonen men hadde ikke med stativ så jeg i etterkant kunne prøve å sette sammen flere eksponeringer. Denne type eksponering med lys himmel og mørk forgrunn kan være ganske tricky med Oly E-510. Brukte spotmåling mot deler av skyene for prøve å finne en balanse mellom høylys og skygge. Begge versjonene er fra samme råfil der jeg har justert opp 'fill light' så mye jeg kunne uten å få for mye støy, men på den ene har jeg brukt 'Topaz' til å prøve å hente litt mer detaljer fra forgrunnen. Synes det hjalp endel uten at det ble for mye manipulert. Hvis noen har andre forslag å komme med hadde det vært fint. Er ikke særlig avansert med PS's mer avanserte funksjoner så jeg prøver meg frem med div. plugins. Oly E-510 + ZD 14-54mm f/2.8-3.5 Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Flott motiv. Ut fra hva jeg kan se har du ikke beveget deg i negativ retning med redigeringen, snarere tvert imot. Synd med autoværnet. Lenke til kommentar
cookie007 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 flott bilde, likte det til høyre best jeg, vet ikke helt men følte jeg så litt mer farger i det. Men, igjen, synd med autoværnet. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Er bildet tatt vest for Raften? Har vært å løpt rundtomkring i fjellene på den øya et års tid. Begynner å bli noen år siden, men husker det godt enda Lenke til kommentar
K_59 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Er bildet tatt vest for Raften? Har vært å løpt rundtomkring i fjellene på den øya et års tid. Begynner å bli noen år siden, men husker det godt enda Bildet er tatt fra Raften ca. midt i Raftsundet mot nord. Hinnøya til høyre og Austvågøya til venstre. Den dagen det ble tatt var det litt ruskevær og regn tidligere på dagen men klarnet til mot kvelden. Det ble en spesiell rolig stemning da mens siste rest av skyer drev nordover sundet mens straumen drev forbi. Har en del bilder som kunne gjort seg ved bruk av stativ men det er jo ikke alltid det passer å ta med. Endret 14. oktober 2008 av K_59 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå