Gå til innhold

BK: En junikveld i Raftsundet

K_59

Anbefalte innlegg

Dette bildet tok jeg en kveld i juni. Var fornøyd med komposisjonen men hadde ikke med stativ så jeg i etterkant kunne prøve å sette sammen flere eksponeringer. Denne type eksponering med lys himmel og mørk forgrunn kan være ganske tricky med Oly E-510. Brukte spotmåling mot deler av skyene for prøve å finne en balanse mellom høylys og skygge. Begge versjonene er fra samme råfil der jeg har justert opp 'fill light' så mye jeg kunne uten å få for mye støy, men på den ene har jeg brukt 'Topaz' til å prøve å hente litt mer detaljer fra forgrunnen. Synes det hjalp endel uten at det ble for mye manipulert.

Hvis noen har andre forslag å komme med hadde det vært fint. Er ikke særlig avansert med PS's mer avanserte funksjoner så jeg prøver meg frem med div. plugins.

Oly E-510 + ZD 14-54mm f/2.8-3.5

post-156196-1223952091_thumb.jpg

post-156196-1223952101_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er bildet tatt vest for Raften? Har vært å løpt rundtomkring i fjellene på den øya et års tid. Begynner å bli noen år siden, men husker det godt enda :)

Bildet er tatt fra Raften ca. midt i Raftsundet mot nord. Hinnøya til høyre og Austvågøya til venstre. Den dagen det ble tatt var det litt ruskevær og regn tidligere på dagen men klarnet til mot kvelden. Det ble en spesiell rolig stemning da mens siste rest av skyer drev nordover sundet mens straumen drev forbi. Har en del bilder som kunne gjort seg ved bruk av stativ men det er jo ikke alltid det passer å ta med.

Endret av K_59
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...