qazy Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Morn! Hver gang vi formaterer, kjøper eller bygger en ny pc bruker vi alltid første dagen på å installere en hel rekke programmer. Programmer vi ikke klarer oss uten. Om det er nettlesere, virusprogram eller msn. Det er nesten den beste tingen med å handle ny maskin: Du skaffer programmer som er nødvendige og kvitter deg med all den gamle driten. Hvilke programmer klarer du deg ikke uten? For min del: Ventrillo, Mozilla, AD-aware, MSN (og sikkert en hel rekke jeg har glemt) Lenke til kommentar
miCro Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 - Opera - µTorrent - Photoshop - Lightroom - MediaMonkey - Thunderbird - Pidgin - Office - Nod32 - Media Player Classic med CCCP - Nokia PC Suite - WinRAR Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Firefox iTunes VLC µTorrent MSN/Adium Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Firefox Office 2007 Winamp Last.fm Azureus Winrar Media Player Classic VLC PowerDVD Daemon Tools Windows Live Messenger Picasa Limewire Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 -FF -Winamp -VLC -µTorrent -Limewire -Adobe PS -Office -Everest -iTunes -Vista Anthracite -UltraMon -Unlocker -Wrar Har flere men orka ikke å ramse opp alle. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 K-lite mega codec pack AVG free edition µtorrent Opera Photoshop Pluss noen programmer som de fleste kanskje ikke ser på som nødvendige... Cinema 4D Realflow 4 Camtasia studio Videomach 4 Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Tja, jeg synes deter nesten det verste med formateringer jeg da, men så er det ikke så ofte jeg gjør det heller (image backup...) Ble en ganske detaljert liste.. Grunnen til at jeg gadd lage den er at jeg kjedet meg + jeg har et ferdig oppsett med mappestruktur i en egen meny som jeg kunne liste opp kjapt og editerte litt, eller egentlig ganske mye siden jeg også linket mesteparten... (tok en DIR /S > liste.txt). Har etterhvert fått det for meg å ha ca. (bemerk cirka) samme struktur på nedlastingsmapper, start-menyen, bokmerker (favoritter), osv osv. (Nå var det kanskje ikke så mye osv egentlig) Mulig at alt ikke er helt nødvendig, og et par ting prøver jeg og ut men regner med jeg beholder i "standardoppsettet" etterhvert (DOSBox f.eks.). Enkelte ting er det veeeldig sjeldent jeg bruker, men jeg slenger det nå inn hver gang, muligens i et svakt håp om å bruke det mer. Anyway, on with tha list: Anti-stuff Ad-Aware SE Personal (hvor pokkern er gratisversjonen dems nå?) AVG 7.5 (Bruker 7.5 selv om 8.0 er ute) AVG Anti-Rootkit Free (No longer available, ifølge websiden dems..) SpywareBlaster Windows Media Player scripting fix Audio-Video FFDShow Ac3filter AnyDVD (ikke freeware, men mener DVD43 gjør samme nytten!) CamStudio DVD Decrypter DVD Shrink 3.2 Easyencode Exact Audio Copy media player classic SUPER VirtualDubMod VLC media player WINAMP Desktop Digital Timepiece Folder Marker Launchy RocketDock StyleXP Emulators DOSBox Lemonade VMware WinUAE File SequoiaView SuperCat XYplorer Grafikk GIMP 2 Lightwave Paint Shop Pro 6 (Jupp, den gode gamle - kanskje litt gammel nå, men fortsatt brukandes!) Photomatix Stereo Photomaker XnView GIS Google Earth GPSBabelGUI Net MSN Opera Outpost Firewall UltraVNC uTorrent eMule Office Adobe Reader 7.0 Clue.exe OpenOffice Rainlendar UltraEdit-32 WordWeb Programming Code::Blocks Dark Basic DarkEdit GlovePIE Inno Setup Compiler Microsoft Visual Basic 6.0 PCalc Storage Acronis True Image DAEMON Tools md5summer Nero Burning ROM UltraISO WinRAR System autoruns CPU-Z Process Explorer Process Monitor SpeedswitchXP TaskAssign TV JLC's Internet TV Joost Zattoo Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Etter hver private reinstallasjon så er det vel kun AVG og Windows Updates til meg, nothing more nothing less.. men så reinstaller jeg max en gang i året også da... Resten av programvaren kommer etterhvert som jeg trenger den.. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 - AVG - Zonealarm - Firefox - Object dock - Itunes - Openoffice - Vuze - Cubase - VLC mediaplayer - Winrar - Coretemp - CPU-z - Ad-aware - Ccleaner - Yztoolbar - Uxthemepatcher - Photoshop - Launchy mm. Lenke til kommentar
sisk2105 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Rocketdock utorrent MS office Google Chrome Google Earth iTunes VLC media player Win Rar Picasa PDF Creator Gmail Notifier Soptify Ling Right Ling Dys Adobe Reader Tror det var alle Lenke til kommentar
Somle Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Norton Internet Security (Ettersom det er gratis, ellers ville jeg brukt eset/nod32) Firefox (+flash player og adblock). Diverse drivere. Rocketdock (Brukte launchmate tidligere). Thunderbird winamp 2.91 winrar Isodisc (eller var det diskiso? huff som jeg roter med navn..) AmigaForever En eller annen form for enkel programmering, blir nok visual studio express denne gangen.) Og det er bare begynnelsen. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 - Visual Studio - Spotify - MSN - En webbrowser. Hvilken er egentlig uviktig for meg, men jeg bruker Opera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå