**dp** Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Hei folkens, Lenge siden sist! Har vært lite aktiv den siste tiden, men har nå fått blod på tann igjen. Var i Stockholm og klokket Nehalem i helgen sammen med Aspstein, og fikk med meg en 45-55L med nitro tilbake til Norge Her ventet en sliiiiiten E8600 som har blitt dårligere og dårligere + ett Rampage Extreme fra asus.. Historien med E8600 cpuen er at den egentlig er ganske god. Jeg satt denne i 24/7 spill/torrent maskinen min for 4 uker siden ca, begynte med 4.5Ghz + 1.55v Dette var primestabilt på luft, og jeg trodde faktisk cpuen tålte dette i en lengre periode.. men, nei da. Etter 4 uker ble den helt crap, klarer ikke nå mer enn ca 4.3Ghz på luft.. Samme skjedde under LN2, klarte i starten nesten 6Ghz, men på slutten var den ikke i stand til å klare mer enn 5.79Ghz i pi Får håpe den dør snart, sånn at jeg kan hente ut en ny en Rampage kortet virker helt konge, kjørte på 630Mhz også. Dette er bare plug and play, har ikke gjort noe særlig for at denne skulle gå. Kortet er dønn stabilt, og har en helhetsfølelse jeg sjelden har vært borti. Kortet er massivt med en kjøleløsning det står respekt av, byttet dog ut kjølepastaen for enda bedre temps. Litt rart at ASUS ikke klarer å få det skikkelig på ett kort til 3000kr. Biosen er også noe av det bedre jeg har sett, masse innstillinger for de som orker å tweake i 1-20 timer Det best må ha vært hastighetene dette kortet klarte, 625Mhz var null stress, dette parret med DDR3 hastigheter på godt over 1800Mhz 7-7-7-20 2.0v. Jeg kjørte vel også 1.55v til NB + 1.65v pll. Dette var bare verdier jeg satt, aner ikke om kortet klarer samme på mindre volt enda. Etter hva jeg har sett på nettet klarer dette kortet opptil 670Mhz, så jeg har vel kanskje litt igjen.. Litt bilder av kortet, og noen kjappe scores på nitro. Skal fiske ut bilder av kort med kjøling montert av mobil + kamera etterhvert. Vent også på en ny test innen de nærmeste dagene med E8600 (en ny en) + LN2 Haakon Endret 14. oktober 2008 av **dp** Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det området rundt sokkelen er jo bare Kanskje jeg kan ta med E3120 opp i morra...? Greit å se om det er noe potensiale i den. 9,5-multi rekker jo et stykke med et sånt hk. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Pene resultater det der ja! Synd CPUen ikke var bedre, men det finnes jo flere i butikken Og den kjøleløsningen der ser jo helt hinsides ut. Begynner å bli drøyt når det der er mest av på et hovedkort er metall til kjølingen Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Fett, kjørte du noe 3dm? Blod på tann etter sverigeturen, fortsett sånn. Heftig mb kjøler. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 har såvidt bootet riggen.. ble litt oppgitt når cpuen var så dårlig. tror den er død nå.... håper i hvert fall det Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 har såvidt bootet riggen.. ble litt oppgitt når cpuen var så dårlig. tror den er død nå.... håper i hvert fall det Die sucker! Drepte en CPU i går jeg også, en AMD Athlon LE1640. Forøvrig Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Litt annet prissjikt det, knut Nice kjøling på det beistet Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Litt annet prissjikt det, knut Nice kjøling på det beistet Kan ikke si noe på det. (men jeg får ikke RMA på min, så mitt tap er større enn Dp's) Skjønt, det var uendelig toskete å drepe den - prøve å tvinge den nedi sokkelen. Endte med 90 grader bøyd pin, og tror den kom i kontakt med en annen pin - som sannsynligvis gjorde den totalt urbukelig - selv med en ekstra pin i HK @dp: har du noen fler E8600? Mener å huske du hadde 2 stykk en gang i tiden... Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 tja.. har vel noen jeg har dog ikke det jeg virkelig vil ha.. og det er nehalem + rampage extreme II!!!!!! Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Du vet ikke av noen som har en E0 e84/500? å selge **DP** ? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Du vet ikke av noen som har en E0 e84/500? å selge **DP** ? nei, dessverre.. det jeg VET er at jeg kjører pi på over 6Ghz nå med en annen cpu Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) UPDATE!!! Endret 14. oktober 2008 av **dp** Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Vakkert DP!! Var det ny CPU som måtte til? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 var det som måtte til ja.. den andre VAR god i starten av sin karriere, men når den fikk nitro var den allerede "ødelagt". den nye virker ok, men fremdeles ikke noe "golden" chip. den kunne fint ha vært det hvis den hadde taklet mer enn -116 grader de beste chippene kjører ca -140/-150, og da hadde denne vært oppe på 6.4Ghz lett. den kjører forøvrig 3d på 6Ghz.. (01), testet også car high på 6.1Ghz, og det gikk fint. Q822A526 er batch/uke... Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Heftig Heftig!! Kjempe bra det der! Skal prøve min e8500 max på luft når jeg får tak i ny.. håper klare 5,2 eller mer kanskje?=) Klarte faktisk ganske fint 4,5ghz på 1,43v (1,4v load) ikke helt prime stabilt ofc. men 3dmark 05 og 06 gikk fint. Har ikke så bra tilgang til nitro osv. så det får bli med å¨sette pers. i luft:P btw, vurderes kanskje en kjøleløsning som legger cpu på konstant -45c vil ha, vil ha!!! mulig det kommer en i posten snart ja:D Endret 14. oktober 2008 av knutern88 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Lykke til med 5,2 på luft, sier nå jeg DP: Veeeery nice! Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 det er jo fremdeles ikke god nok i det hele tatt, vi snakker bare pi 1M. skulle hatt 6.4Ghz pi minst før det er GODT. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Alltho, det er en fin start Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå